LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] receptuurkosten

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gioia
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2006 09:24
Locatie: omgeving Rotterdam

receptuurkosten

Ongelezen bericht door Gioia »

Een dierenarts in Schiedam moesten we op zondag bezoeken.
Naast een zondagconsult ( 60 euro excl.)
zagen we op de nota "receptuurkosten" staan.
We hebben er verder maar niet bij stil gestaan, maar na indiening van onze nota;s bij de zorgverzekeraar voor onze hond, blijkt, dat deze kosten NIET vergoed worden.
Zijn receptuurkosten eigenlijk wel rechtmatig?
Immers: men betaalt al een dubbel tarief op zondag en ook nog eens een kleine handeling, waarvan wij vinden, dat dit gewoon hoort bij de service of zijn wij ouderwets?? :roll:

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: receptuurkosten

Ongelezen bericht door Soraya »

het hangt van de dierenarts af.
Ik ken ook verhalen van mensen die niet ingeschreven stonden bij desbetreffende dierenarts, en die echt moeilijk deden om de administratieve kosten, terwijl dit eigenlijk standaard is bij mensen die niet ingeschreven staan.
Maar je hebt al contact gehad met de DA hierover/ wat gaf die aan?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: receptuurkosten

Ongelezen bericht door dhc »

waarvan wij vinden, dat dit gewoon hoort bij de service
Wat U vindt is niet belangrijk, de nota zal U hoe dan ook moeten betalen! Misschien verstandig om de volgende keer eens vooraf een prijs af te spreken?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: receptuurkosten

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mijn d.a. rekent ook "baliekosten".
De vakantie moet verdiend worden. ;)

coinchantal
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 feb 2007 19:43

Re: receptuurkosten

Ongelezen bericht door coinchantal »

Ik heb zn vermoeden bij welke dierenarts je bent geweest in schiedam. Daar was ik ook een tijd geleden, en waar ik bij stond schreven ze dit ook op de bon. Terwijl ik gewoon stond te wachten op het uitreiken van de medicijnen! Thuis kwam ik er achter en ben daarna eigenlijk niet meer terug naar ze gegaan. Ik vond het maar dingen verzinnen voor een rekening!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: receptuurkosten

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het was niet in Schiedam. Maar ik denk dat wij meebetalen aan de handelingen die de d.a. assistente verricht. De kosten van de assistente zitten dus niet volledig verrekend in de kosten die alleen al een bezoek aan de d.a. met zich meebrengen.
Ik heb overigens ook een keer receptuur kosten betaald, toen ik een recept kreeg voor de apotheek ( tramadoldruppels)

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: receptuurkosten

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Of er mankeert iets aan mijn computer maar bij staat dat het wel in Schiedam was :wink:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: receptuurkosten

Ongelezen bericht door TdeHond »

Wel bij de topic steller, niet bij mij.

Gesloten