LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tanden schoonmaken hondje

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Zevensans
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mei 2011 21:48

Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door Zevensans »

Goedendag,

Wie heeft informatie voor mij of de behandeling van mijn hondje juist is.
Zijn tanden moesten schoongemaakt worden en een paar kiezen getrokken.
De rekening was 310 euro. Ik heb hem om 8.00 uur gebracht en kon hem om 10.00 uur ophalen.
Als narcose heeft hij gekregen:
Methadon plus Buprenorfine, plus Alfaxan, plus Gasanaesthesie, plus amosyvet, plus Metacam en ik heb 10 tabletten Stomorgyl meegekregen.
De sanering kost 122 euro en de extractie kost 76 euro.
Mijn hondje is doodziek al de gehele dag en ligt de gehele dag te piepen. Het is nu 22.00 uur en hij is dus al 12 uren thuis,

Zal ik nog teruggaan naar deze dierenarts of zal ik dit in de toekomst maar laten??
Van dit bedrag moeten wij de gehele maand eten.

Alvast bedankt voor uw informatie.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Wie heeft informatie voor mij of de behandeling van mijn hondje juist is.
Zijn tanden moesten schoongemaakt worden en een paar kiezen getrokken.
De rekening was 310 euro. Ik heb hem om 8.00 uur gebracht en kon hem om 10.00 uur ophalen.
Als narcose heeft hij gekregen:
Methadon plus Buprenorfine, plus Alfaxan, plus Gasanaesthesie, plus amosyvet, plus Metacam en ik heb 10 tabletten Stomorgyl meegekregen.
De sanering kost 122 euro en de extractie kost 76 euro.
Mijn hondje is doodziek al de gehele dag en ligt de gehele dag te piepen. Het is nu 22.00 uur en hij is dus al 12 uren thuis,

Zal ik nog teruggaan naar deze dierenarts of zal ik dit in de toekomst maar laten??
Van dit bedrag moeten wij de gehele maand eten.

Alvast bedankt voor uw informatie.
Vind je nu dat dierenarts te duur is, of vindt je dat hij zijn werk niet goed heeft gedaan ??

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door tennis »

Mijn hondje is doodziek al de gehele dag en ligt de gehele dag te piepen. Het is nu 22.00 uur en hij is dus al 12 uren thuis,
En dan zit jij op een forum om een topic te openen!
Weet jij zelf niet hoe te handelen, dan geef het beestje snel af, want een dierenliefhebber, weet er wel raad mee!
Blijkbaar te duur, schandalijk! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Je schrijft dat jij je hondje op 10.00 hebt kunnen ophalen waarom niet gebeld met de dierenartsenpraktijk omdat je hondje zo aan het piepen is en zo ziek is ?
Mischien werkt pijnstilling niet voldoende ofzo....

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door snepke »

Chocomelk schreef:Je schrijft dat jij je hondje op 10.00 hebt kunnen ophalen waarom niet gebeld met de dierenartsenpraktijk omdat je hondje zo aan het piepen is en zo ziek is ?
Ja, je hebt de hele dag de tijd gehad om naar de dierenarts te bellen.
Maar nee ,liever hier op een forum gaan zitten klagen,daar is je hondje niet mee geholpen hoor.

Zevensans
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mei 2011 21:48

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door Zevensans »

Hallo,
Het gaat niet om het ziek zijn van het hondje maar om de prijs van de dierenarts en ik vroeg mij af of er niet erg veel narcose middelen zijn gebruikt.

De dierenarts bel ik wel morgen als het nog niet goed gaat.
Maar dat zal wel .

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door tennis »

Zevensans schreef:Hallo,
Het gaat niet om het ziek zijn van het hondje maar om de prijs van de dierenarts en ik vroeg mij af of er niet erg veel narcose middelen zijn gebruikt.

De dierenarts bel ik wel morgen als het nog niet goed gaat.
Maar dat zal wel .

Dat heb ik ook zo begrepen! :mrgreen: :mrgreen:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Zevensans schreef:Hallo,
Het gaat niet om het ziek zijn van het hondje maar om de prijs van de dierenarts en ik vroeg mij af of er niet erg veel narcose middelen zijn gebruikt.

De dierenarts bel ik wel morgen als het nog niet goed gaat.
Maar dat zal wel .
Sorry hoor.....het gaat NIET om het ziek zijn van het hondje, het hondje is ziek en piept de hele tijd, dat is NIET normaal, waarschijnlijk heeft je hondje ontzettende pijn.
Maar ja.....wacht maar tot morgen ja of je hondje dan nog pijn heeft en dan zie je wel verders........ :twisted:
Zou je dat ook doen als het je kindje zou zijn ?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door snepke »

Zevensans schreef:Hallo,
Het gaat niet om het ziek zijn van het hondje maar om de prijs van de dierenarts en ik vroeg mij af of er niet erg veel narcose middelen zijn gebruikt
Wij zijn geen dierenarts en weten niet wat voor narcose gebruikt wordt.
Het staat je vrij om bij de dierenarts informatie te vragen.
Die kunnen wij je niet geven

En het piepen van het hondje ,is dat niet belangrijk?
Nee , de kosten zijn belangrijker.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door lostlovey »

Je vraag over de kosten kun je denk ik het beste stellen op een hondenforum (bijv. hondenforum.nl).

Hopelijk komt je hond de nacht goed door. Persoonlijk had ik ook zeker wel de dierenarts even gebeld voor sluitingstijd.

moeke2011
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 mei 2011 19:43

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door moeke2011 »

Zevensans schreef:Goedendag,

Wie heeft informatie voor mij of de behandeling van mijn hondje juist is.
Zijn tanden moesten schoongemaakt worden en een paar kiezen getrokken.
De rekening was 310 euro. Ik heb hem om 8.00 uur gebracht en kon hem om 10.00 uur ophalen.
Als narcose heeft hij gekregen:
Methadon plus Buprenorfine, plus Alfaxan, plus Gasanaesthesie, plus amosyvet, plus Metacam en ik heb 10 tabletten Stomorgyl meegekregen.
De sanering kost 122 euro en de extractie kost 76 euro.
Mijn hondje is doodziek al de gehele dag en ligt de gehele dag te piepen. Het is nu 22.00 uur en hij is dus al 12 uren thuis,

Zal ik nog teruggaan naar deze dierenarts of zal ik dit in de toekomst maar laten??
Van dit bedrag moeten wij de gehele maand eten.

Alvast bedankt voor uw informatie.
Je laat je hondje lijden !!!!!!!!! dierenleed mischien wel iets ernstigs.....ga terug voor hulp voor je hondje........i.p.v hier zeuren over de rekening. SCHAAM JE......dat kan altijd nog uitgrzocht worden. :evil:

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Men hoeft niet meteen zo aanvallend te doen. Ik ben wel met jullie eens dat wachten in dit geval niet verantwoord is.

Ik vind wel dat je direct met je hondje naar de dierenarts moet. Het is stijlloos om hem/haar te laten lijden. Wel heb je recht op een consult zonder dat deze in rekening wordt gebracht want je bent niet happy met het resultaat. Dus als de bliksem met het hondje naar de dierenarts en mededelen dat je ongerust en niet tevreden bent. Een eventuele rekening die men later in rekening brengt bij vertrek niet betalen. Ook heb je recht op uitleg van de gebruikte narcosemiddelen en de behandeling. Als dit gesprek met de da niet goed verloopt dan zou ik in een later stadium pas op zoek gaan naar een andere da. Laat hem eerst maar het probleem oplossen! Maar niet wachten tot na het weekend. Laat nog eens horen hoe het met het hondje gaat. Veel sterkte.

Zevensans
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mei 2011 21:48

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door Zevensans »

Met het hondje gaat het iets beter vandaag maar niet zoveel. Ik zie het nog even aan.
Ik ren niet meteen zo hard, ook niet voor mezelf.

Maar ik vind dat veel medicijnen zijn gebruikt en de rekening is pittig: afgesproken was 150 euro. De dierenarts zei alleen: het werd wat meer want er moesten een paar kiezen getrokken worden. Maar ik zal uitleg vragen over het gebruik van de medicijnen en ik zal het antwoord laten weten.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Zevensans schreef:Met het hondje gaat het iets beter vandaag maar niet zoveel. Ik zie het nog even aan.
Ik ren niet meteen zo hard, ook niet voor mezelf.

Maar ik vind dat veel medicijnen zijn gebruikt en de rekening is pittig: afgesproken was 150 euro. De dierenarts zei alleen: het werd wat meer want er moesten een paar kiezen getrokken worden. Maar ik zal uitleg vragen over het gebruik van de medicijnen en ik zal het antwoord laten weten.
Of jij voor jezelf niet hard rent moet je zelf weten, als een hond ligt te piepen en ziek is na een narcose/behandeling is er iets niet oke, of het hondje heeft oa heel veel pijn.
Je laat je hond toch niet met pijn rond lopen !?

Waar maak jij je nu eigenlijk druk om, puur alleen om het bedrag wat je nu moet betalen ?
Een dierenarts kan nooit precies vantevoren zeggen bij behandelingen wat het gaat kosten, ze weten niet wat ze nog tegen komen, net zoals dus bij u hondje is gebeurd dat er extra kiezen getrokken moeten worden.

Hoe oud is eigenlijk je hondje dat de tanden schoongemaakt moesten worden en er zelfs getrokken moesten worden, krijgt die geen botjes etc om zijn tandjes schoon te houden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door ciske »

Inderdaad of je zelf niet hard loopt maakt niet zoveel uit , de hond kan niet praten.

het verschil met 150 euro of 310 euro is veel , ik vind eigenlijk dat die dan had moeten bellen naar je.

Wel kom je over alsof het geld belangrijker dan het hondje is.

Trouwens het valt onder de behandeling als je nu nog gaat met je hond, zou wel eindelijk iets van dierenliefde zijn als je gaat.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door lostlovey »

Huisdieren kosten geld, raar maar waar. En dit is hoe veel oudere dieren in het asiel, of erger, gewoon op straat belanden. Dan gaan ze namelijk veelal duur worden in onderhoud. Als men huisdieren heeft moet men, ja moet men of geld opzij leggen voor noodgevallen en dergelijke of een verzekering afsluiten.

Als men krap bij kas zit, kan men op voorhand misschien nog wat meer onderzoek plegen. Zoals gezegd, het hondenforum lijkt een goed startpunt. Dan heb je in elk geval een indicatie van de kosten.

Dat het diertje vandaag slechts marginaal beter lijkt, zou wederom reden genoeg geweest moeten zijn de dierenarts te bellen. Nu zal de praktijk wel weer gesloten zijn.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door ciske »

lostlovey schreef:. Zoals gezegd, het hondenforum lijkt een goed startpunt. Dan heb je in elk geval een indicatie van de kosten.

.
Daar heb je geen hondenforum voor nodig, althans als het degene is die ik denk dat jij bedoelt, effe googelen en je weet hoe of wat.
Dat het diertje vandaag slechts marginaal beter lijkt, zou wederom reden genoeg geweest moeten zijn de dierenarts te bellen. Nu zal de praktijk wel weer gesloten zijn.[/quote]
mee eens dat het diertje nagekeken moet worden.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door tennis »

Sorry, hier zijn er geen worden voor, dat TS nog niet contact met de dierenarts heeft gehad, daarvoor moet ik opnieuw vaststellen, dat het toch een geldkwestie is.
Ciske heeft het goed geschreven, dat de hond niet kan praten, dus dan heeft het beest ook niet zo veel pijn. :mrgreen:

jean-jean
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 mei 2011 20:50

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door jean-jean »

[Off-topic bericht verwijderd door de moderator]

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door ciske »

[Off-topic bericht verwijderd door de moderator]

Gesloten