LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] testen kattenwegjaagspray niet juist getoond

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Jeannie
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2006 13:39

testen kattenwegjaagspray niet juist getoond

Ongelezen bericht door Jeannie »

Zoals waarschijnlijk meerderen met mij, moet ik concluderen dat de kattenwegjaaspray-test die RADAR uitzond, niet geheel representatief is. Ik heb al 20 jaar katten en heb dus een ruime ervaring. Het gaat er nl. vooral om ervoor te zorgen dat de katten niet in de tuin poepen en piesen. Een kat die over één van de genoemde middelen loopt wanneer hij in een tuin loopt, zal er w.s. niet over piekeren om er te gaan zitten. M.a.w. de werking van het middel jaagt de kat wel weg, hij wil er nl. niet blijven en om te poepen/piesen moet hij er minstens een seconde of 10 blijven en dát doet de kat dus niet. Zoals RADAR deze test weergaf - een kat die om een matje met het middel erop heen loopt of er over heen springt om zijn doel te bereiken - is niet relevant in dit geval. Immers, zodra de kat over de mat is, is het gevaar voorbij! Wanneer je door je gehele tuin het middel over de gehele grond verdeelt, zal een kat zeer waarschijnlijk de grond in de tuin niet bevuilen. Wél zijn de middelen die genoemd worden die gekocht kunnen worden erg duur, dus is het aan te raden koffiedik te gebruiken, bijv. koffiefilters of gebruikte koffiepads. Dit veroorzaakt geen schade bij de katten en ook niet aan uw tuin! :wink:

Hond2
Berichten: 129
Lid geworden op: 31 aug 2005 13:28

Re: testen kattenwegjaagspray niet juist getoond

Ongelezen bericht door Hond2 »

Gewoon je eigen katten in eigen tuin houden is ook een oplossing.

Meisje-ik
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 apr 2006 20:31

Re: testen kattenwegjaagspray niet juist getoond

Ongelezen bericht door Meisje-ik »

Neem je gewoon een hond of enge muizen! ;) dat was even niet serieus ik bedoel maar. even over dat van je eigen katten, straks krijg je zon [b]agressieve kat in je tuin [/b]daar gaat je lieve kitten...

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: testen kattenwegjaagspray niet juist getoond

Ongelezen bericht door Marianna »

koffiedik te gebruiken, bijv. koffiefilters of gebruikte koffiepads.
Koffiedik gaat schimmelen en ook stinken.

Gewoon je eigen katten in eigen tuin houden is ook een oplossing.
Helemaal mee eens, mijn katten kunnen de tuin niet uit :D

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: testen kattenwegjaagspray niet juist getoond

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Mijn kat komt wel buiten onze tuin (alleen rondom het blok van 4 huizen), maar hij doet alles mooi op zijn eigen bak. Ik besef ook wel dat ik daar geluk mee heb, want geen dier is zo eigenwijs als een kat :lol:

trudy100
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2006 10:13

Re: testen kattenwegjaagspray niet juist getoond

Ongelezen bericht door trudy100 »

hallo, ik kan je vertellen dat ik alles geprobeerd heb. kattenwegjaagspray, kattenschrik, koffieprut, knoflook, bleekmiddel langs de deur als zo een kater weer gepiest heeft. Weet je hoe het nu loopt? Ik kan mijn voortuin gaan betegelen...overal kattendrollen.
Leve de katten! Maar ik heb er jaren last van...getver...En iedereen maar roepen dat katten leuk zijn? Verschrikkelijke stinkbeesten zijn het en ik kan mijn tuin eraan geven omdat mensen die beesten niet binnen houden.

Gesloten