LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Urinerende honden tegen muur
Urinerende honden tegen muur
Hoi,
Heeft iemand een tip voor urinerende honden tegen de muur van het huis? Zelf heb ik ook een hond maar deze laat ik netjes uit en zeker niet tegen andermans huis aanplassen. Het wordt van kwaad tot erger want als er 1 aan begonnen is, begint de volgende ook.
Zijn er middeltjes tegen die je tegen de muur kunt spuiten, smeren? Heeft iemand een oplossing zodat de honden er niet meer tegenaan plassen?
Heeft iemand een tip voor urinerende honden tegen de muur van het huis? Zelf heb ik ook een hond maar deze laat ik netjes uit en zeker niet tegen andermans huis aanplassen. Het wordt van kwaad tot erger want als er 1 aan begonnen is, begint de volgende ook.
Zijn er middeltjes tegen die je tegen de muur kunt spuiten, smeren? Heeft iemand een oplossing zodat de honden er niet meer tegenaan plassen?
Re: Urinerende honden tegen muur
Ik heb geen tips voor je, maar kan me voorstellen dat je het niet leuk vindt. Ik heb 2 reuen, en die mogen absoluut niet tegen huizen of tegen planten bij iemand in de tuin aanplassen.
Ze gaan op de geur af...
een emmer met chloor, dus verdunnen en als ze niets ruiken is het over!
Ook zelf eens flink er tegen aan, te hoog en mensen geur, hoorde natuurlijk niet, maar honden ruiken jou dan, en mensen geur is niet intressant, dus tegen je eigen muur zeuren kan ook nog!
Het is voor honden geen gezeik maar teritorium en sporen achter laten, dus geen plassen maar elk boompje een spoortje, enkele druppels is genoeg!
Als je als hond denkt weet je dus sneller het antwoord!
een emmer met chloor, dus verdunnen en als ze niets ruiken is het over!
Ook zelf eens flink er tegen aan, te hoog en mensen geur, hoorde natuurlijk niet, maar honden ruiken jou dan, en mensen geur is niet intressant, dus tegen je eigen muur zeuren kan ook nog!
Het is voor honden geen gezeik maar teritorium en sporen achter laten, dus geen plassen maar elk boompje een spoortje, enkele druppels is genoeg!
Als je als hond denkt weet je dus sneller het antwoord!
Als je als hond denkt weet je sneller het antwoord?
Ben je zelf hond geweest dan?
Lariekoek en apekool nr. 2297434478487
Ben je zelf hond geweest dan?
Lariekoek en apekool nr. 2297434478487
-
de hinderlijke geurvlag van honden.
Even reageren op de vorige beantwoorder.
Zelf plassen tegen zo'n muur werkt averechts!!!
Jouw "geurvlag"wordt ook herkend als iets waar een hond (vooral een reu) van denkt dat die geur bedekt moet worden met de eigen geurvlag want dat is het.
Zo'n hond wil zijn eigen territorium afbakenen.
En dan wordt het een last voor de bezitters van die muren want in een stad wonen nu eenmaal veel mensen (met honden) dicht op elkaar zodat één geurvlag makkelijk kan uitmonden in tientalle geurvlaggen per muur per dag.
En dan kan ik mij die hinder die men ervan ondervindt heel goed voorstellen!
Dus, als hondenbezitter kan ik mij uw ergernis heel goed voorstellen al heb ik geen bruikbaar antwoord op uw vraag kunnen produceren, helaas.
Grootvader
Even reageren op de vorige beantwoorder.
Zelf plassen tegen zo'n muur werkt averechts!!!
Jouw "geurvlag"wordt ook herkend als iets waar een hond (vooral een reu) van denkt dat die geur bedekt moet worden met de eigen geurvlag want dat is het.
Zo'n hond wil zijn eigen territorium afbakenen.
En dan wordt het een last voor de bezitters van die muren want in een stad wonen nu eenmaal veel mensen (met honden) dicht op elkaar zodat één geurvlag makkelijk kan uitmonden in tientalle geurvlaggen per muur per dag.
En dan kan ik mij die hinder die men ervan ondervindt heel goed voorstellen!
Dus, als hondenbezitter kan ik mij uw ergernis heel goed voorstellen al heb ik geen bruikbaar antwoord op uw vraag kunnen produceren, helaas.
Grootvader
Wat je zou kunnen proberen is het middel: Stay Away van het merk Greenfields. In dierenwinkels te koop of anders via Internet
http://www.dierenwebshop.nl/product_inf ... ts_id/2367
http://www.dierenwebshop.nl/product_inf ... ts_id/2367
Een emmer bleekwater er overheen helpt soms.Tijdelijk.
En kijken welke viezerd zijn hond dat laat doen en vervolgens zien te betrappen.
Heb zelf twee honden waarvan een een reu is,maar die mag niet tegen huizen,schuurtjes of wat dan ook piesen.Struiken en bomen genoeg.
En kijken welke viezerd zijn hond dat laat doen en vervolgens zien te betrappen.
Heb zelf twee honden waarvan een een reu is,maar die mag niet tegen huizen,schuurtjes of wat dan ook piesen.Struiken en bomen genoeg.
peper tegen de muur strooien wil ook nog wel eens helpen
Vooral geen bleek of chloor gebruiken.
Heel raar maar dat werkt voor honden (en ook katten juist aanstekelijk)
Voor ons ruikt het misschien lekker schoon maar voor hen aanstekelijk.
Vaak zijn het steeds dezelfde mensen die het goed vinden als ze langs lopen.
Ik zou ze proberen op te wachten. En er "wat van zeggen".
Bij ons poepte er steeds een op de zelfde tijd voor de deur.
Man liet de hond los lopen als hij s,morgens toch een krantje ging halen. We zijn hem gevolgd naar huis en hebben hem toe aangesproken dat hij in het vervolg alle strond door de brievenbus krijgt.
Zoooooooooo, dat hielp. Geen drol meer gezien.
Maar ja plassen is nog moeilijker.
Misschien een anti geur middeltje gebruiken.
Ik wens je in ieder geval veel sucses.
Heel raar maar dat werkt voor honden (en ook katten juist aanstekelijk)
Voor ons ruikt het misschien lekker schoon maar voor hen aanstekelijk.
Vaak zijn het steeds dezelfde mensen die het goed vinden als ze langs lopen.
Ik zou ze proberen op te wachten. En er "wat van zeggen".
Bij ons poepte er steeds een op de zelfde tijd voor de deur.
Man liet de hond los lopen als hij s,morgens toch een krantje ging halen. We zijn hem gevolgd naar huis en hebben hem toe aangesproken dat hij in het vervolg alle strond door de brievenbus krijgt.
Zoooooooooo, dat hielp. Geen drol meer gezien.
Maar ja plassen is nog moeilijker.
Misschien een anti geur middeltje gebruiken.
Ik wens je in ieder geval veel sucses.