LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarom moeten het toch altijd rashonden zijn?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: waarom moeten het toch altijd rashonden zijn?

Ongelezen bericht door Gast »

Er is behoorlijk met rashonden geknoeit.
En niemand kan ontkennen dat het een rage is geweest om collies, labradors en dalmaatjes te kopen NA dat ze op tv de wijsneus hebben gespeeld.
Niet elke hond is doorgefokt. Maar bij veel rassen gaat het toch echt te ver.
Niet elke hond loopt te knorren, maar die rassen zijn er wel, als je dat nog een ras kan noemen. :roll:
Waarom vinden mensen die platte toeten nou toch zo geweldig...
Er zijn ook mensen met een rashond die zelden of nooit naar een DA gaan, maar over het algemeen zijn bastaarden toch echt gezonder.
Je moet het alleen niet allemaal op JEZELF betrekken.
Moet je op een tentoonstelling gaan lopen, oke, jij showt niet, maar duizende wel. Prachtige veedrijvers, die met getoupeerde haren en onder de haarlak in een ring lopen :x bah!
Is die haarlak een onderdeel van wat men een veedrijver noemt?
Of de talkpoeder in de vacht van een hond omdat hij niet wit genoeg is?
Ga weg :roll:

Gast

Nee door twee willekeurige honden op elkaar te zetten ben je niet met moeder natuur aan het knoeien?
Laat me alsjeblieft niet lachen.
Dat vind ik meer met de natuur knoeien dan wanneer je het over rashonden hebt.

Maar jij wilt weten waarom ik rashonden heb en heb gehad.
Omdat ik wil krijgen wat ik zie.
Bij een bastaard krijg je nooit wat je ziet.
Het is altijd maar weer de vraag wat voor kruising(en) het is.
Daardoor is het ook altijd maar afwachten wat voor karakter het uiteindelijk zal krijgen.
Van welk van de rassen waarvan hij een kruising is heeft hij de meeste gene.
Je weet het niet.

En nu mag jij mij eens uitleggen wat er in jouw ogen mis is met een zuivere pekinees, poedel en pitbull?
Ben zeer benieuwd.

O ja, respectable leeftijden.
Bijvoorbeeld een pekinees die 12 jaar is geworden zonder gezondheidsklachten lijkt me toch een zeer redelijke leeftijd.
Dacht je niet?

Gast

twee willekeurige honden op elkaar zetten?
wie zegt dat?
Oja, dat is jullie taal. :(
sorry maar bij bastaardjes kan dat geen kwaad!! :lol:
jammer he. Maar die zet je niet op elkaar.....dat doen ze zelf! :oops:
En zo krijg je hondjes die op pa en ma lijken net als mensen. (die zet je toch ook willekeurig op elkaar?)
Geef toch toe dat er geknoeid is voor de neus van de pikkenees en de bek van een pitbull.
12 jaar, voor zulk soort ras, is inderdaad redelijke leeftijd. Het is dat je het zelf al aangeeft.
Onze hond werd 19. Ras moeilijk te achterhalen. we noemen het "hond".
Oja, zonder kwalen, maar wel grijs!
Wat er mis is met die rassen, volgens mij?
Zoals ik al aangaf, het lijkt echt niet meer op een hond hoor!
En dat is WEL knoeien met de natuur. Dat wij het gaan regelen. Jullie maken je bang om de karakters etc. , maar hoe zat het ook al weer met die pittbulls?
zijn die niet gefokt voor hun karakter........
Van bastaardjes kun je over het algemeen uitgaan, dat het lieve trouwe beestjes zijn. (over het algemeen dus kom niet met dat ene hondje wat je kent)
maar , nog steeds geen antwoord:
WAAROM?
:roll:

Gast

van jouw krijg ik ook geen antwoorden.
denk dat ik meer antwoorden heb gegeven dan jij.

jij zegt dat er niet geknoeid wordt met de natuur wanneer je de ene hond op de andere zet om zo een bastaard te krijgen.
Je zet toch ook geen tijger op een leeuw om te kijken of daar misschien iets leuks uit komt?
Waarom met een hond dan wel.

Jullie bastaard is 19 geworden.
Onze poedel 18 jaar.
Weinig verschil dus, behalve dat de peodel als rashond dus ook een behoorlijke leeftijd heeft gehaald.
Alleen trek je de vergelijking met jouw bastaard met die van een Pekinees.
Wat voor kruizing was jouw bastaard dan?
je moet de vergelijking wel reëel houden natuurlijk.
Wanneer het een kruizing was tussen twee soorten die sowieso al een gemiddelde hogere leeftijd hebben dan een pekinees dan slaat jou vergelijking nergens op.

Gast

vraag 1:welke vragen heb je nog geen antwoord?

vraag 2: Ik ga er van uit dat er niets op elkaar gezet wordt. jouw term. :!: ik zet dus niks op elkaar. :!:
jullie zetten wel hondejs op elkaar. :oops:
Of kunstmatige ins. Leuk. Maar wel voor de perfecte oortjes, enz.
dure sperma. 8)
ik zet dus niks op elkaar om te kijken wat er uit komt. Trouwens pas dat geitje uit een schaap op tv gezien? Leuk he!
Bij bastaardjes is het zo, dat ze weg schieten als ze loops zijn en die reutjes er achter aan. En wie eerst komt, wie eerst maalt, echt zoals in de natuur. Het kan een ras zijn maar ook een bastaard.
moeder heeft genoten en afwachten maar. en weet je, soms is het niet goed. en dat is de natuur dan, die natuurlijk de pups (embryo's) afstoot.Helaas, maar wel mooi dat het zo werkt.
De pups hoeven ook niet met keizersnede ter wereld te komen.
moeder is een dagje zoek en in de ochtend liggen er van die lieve pups te wringen tegen moeder aan.

uuh, vraag 3:Ik trek de vergelijking niet, volgens mij deed jij dat. Je gaf zelf al aan dat het redelijk op leeftijd was voor een rashond, dat zegt dan toch al genoeg?
je praat over rassen waar een leeftijd bij hoort. vind je dat zelf niet raar?
Mijn bastaard welke kruising? nou dat is erg moeilijk te achterhalen, want het is een bastaard van enz enz.
Dus hoogte van een duitse staander, flaporen die nooit goedhangen, bruine ruwharigesnoet, inclusief echte neus, zwart, lichtbruin, gladharig en een irritante zwiepstaart.Achter bij zijn poten is ie weer wat wollig.
Sja, wat voor kruising?
Er stond een bordje: gratis afhalen:hondje.
Die woont nu hier.

en mag ik nu dan ook mijn antwoord...ofuhhhhhhhhhhh :P

Gast

Bij gebrek aan lezen, zal ik 'm nog eens stellen; Waarom moeten het altijd rashondjes zijn.

mijn vraag aan u was;
waarom koos je voor een rashond.
waarom ben je bereid er zo aanzienlijk veel meer geld aan te besteden (bij aanschaf)
en...waar denk je dat de handel vandaan komt?

en nogmaals, dat is geen oordeel, wel een lijkt mij, duidelijke vraag :wink:

bastaard

Ongelezen bericht door bastaard »

nou hoe die pekinees eigenaar al schrijft over "zuiver ras" alsof het erg is dat een ras niet zuiver is!!!!!!!

maar wel eerst zitten knoeien. (fokken)

Waar blijven de pups die fout zijn, want lukt dat fokken nou echt altijd?
en wanneer weet je dat een karakter slecht is?toch niet bij een pup van 8 weken?
nee, dan is de pup al verkocht hoor! :lol:

Gast

En waarschijnlijk via marktplaats, waar mensen al gaan bieden bij het zien van een foto!!!

LD

Ongelezen bericht door LD »

Wie zegt dat bastaard hondjes ouder worden dan een zuiver ras dat is niet bewezen
Ik kies voor de hond die ik mooi vind, in dit geval een zuiver ras
Waar ik geen €1000 voor heb betaald, veel minder
Ook kijk ik naar het karakter van de hond want elk ras heeft een bepaald karakter
En wat dat door fokken betreft met ras honden vind ik dat je van te voren goed moet informeren bij de fokker of raad van beheer
En wie zegt dat die bastaard hondjes niet zijn doorgefokt
Daar is dus helemaal geen toezicht op
Maar dat wil niet zeggen dat ik bastaard hondjes minder lief vind
ik vind een ras hond mooier
klaar ! :lol:

Gast

als jij een rashond hebt van onder de 1000 euro is het OF een echte hond zonder allerlei toeters en bellen.
of het is een hond van een broodfokker, vertel het me aub...

Gast

ik heb nou nog steeds niemand horen vertellen waarom de DHerder zo schuin aflopend gefokt moet worden
of zal de malthezer het strikje in haar haar lekker vinden zitten?
en waarom moet dat snuitje van een bulldogje zo plat dat hij moeite heeft met ademen?
is een ierse wolfshond beter dan mijn kruising rottweilerxherder?
waarom leeft de ier zo kort dan?
is dat gezond?
waarom komen er zoveel problemen met de goldens voor?
is dat ook door hun sterke gezondheid?

Gast

je praat over rassen waar een leeftijd bij hoort. vind je dat zelf niet raar?
Nee, want een kruizing tussen een pekinees en een tekkel bijv. zal ook korter leven dan een kruizing tussen bijv. een herder en een schapendoes.
Ook bij kruisingen speelt het ras waartussen de kruising heeft plaatsgevonden een rol.
Daarom is de vergelijking die u trekt zo krom als een hoepel.

bitchy

Ongelezen bericht door bitchy »

net gelezen

men is bezig met een nieuw ras
de continental bulldog
een KRUISING tussen een engelse bulldog en een old englisch bulldog
in zwiterland hebben ze er al zin in
in nederland vraagt men zich af of het niet verstandiger is om in plaats van een nieuw ras te ontwikkelen de lichamelijke en geestelijke gezondheid van de oude rassen te verbeteren

bron: onze hond maart 2005

een rashond verbeteren? hoe ken dat nou die zijn toch al zo gezond[/i]

Gast

:lol: :lol: :lol: heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gezond :lol: :lol: :lol:

Gast

Nu je Malthezer zegt...Ook ik kocht 15 jaar geleden een Malthezer, bij een Fokker. Groeide op als Malthezer, maar groeide nog meer door...

Een beetje te veel mee geknutseld met het ras malthezer zei mijn dierenarts..Maar er was al een nieuwe benaming voor dit soort nieuw ras. Bichon frisé zo heten die dingen nu. Het is nu een ras, net zoals de labradoedel, boomer etc.

Ach, het beestje heeft een goed leven gehad, werd 12 jaar.

bitchy

er is zelfs speciaal voor voor de rashonden
royal canin introduceert BOXER 26
speciaal voor de boxer!

de vorm grootte en textuur vande brok is aangepast aan de specifieke vorm van de schedel en de onderbeet van het ras
hierdoor heeft de hond minder moeite met het oppakken van de brokken

de boxer is gevoelig voor hart en vaataandoeningen en boxer 26 beschermt en versterkt de werking van het hart

wauw

klinkt ook erg heavy gezond zeg

die van mij (vr)eten echt alles
(maar krijgen alleen maar cvv)

bitchy

maar wacht
ik heb geen afkeer van rashonden
van echte honden
niet van die arme drommels die maar amper kunnen ademen omdat de mensen dat nou zo mooi vinden

Gast

Er zijn rassen waarbij ik me afvraag of ze nog net zo zijn als jaaaren geleden, er zijn toch rassen bij waarbij ik het gevoel krijg dat mensen ze hebben als statussymbool, en dat is helemaal verkeerd. Je kan mij ook niet wijs maken dat dat voor die hondjes ook erg gezond is.
Ik denk dat dat voor de normalere rassen niet telt. Die zijn niet zo doorgefokt en over het algemeen zijn ze net zo gezond als een mengelmoesje. Ik heb 3 honden, 1 bastaardje, overgenomen van mijn moeder, en 2 boefjes. Ze zijn alle 3 de 10 jaar al gepasseert, ik ga met alle 3 enkel naar de DierenArts voor hun jaarlijkse inenting en ontworming.

bitchy

het is ook niet mijn bedoeling om zo af te geven op rashonden
ze zijn echt niet verkeerd
sommige mensen pakken alles erg persoonlijk op en als je over het hele rashonden gebeuren kijkt zijn er best wel rassen bij waar toch iets aan mankeert

Gast

Ik kan je bijna niet geloven. :wink:

Gesloten