LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarom moeten het toch altijd rashonden zijn?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: waarom moeten het toch altijd rashonden zijn?

Ongelezen bericht door Gast »

en de broodfokker is er waarschijnlijk bijgehaald omdat rashonden vaak stervens duur zijn, + dat ik ergens las dat er met bastaarden giga gefokt wordt. belachelijk, een bastaard brengt geen geld op, een fokker of broodfokker of handelaar gaat echt zijn schuur niet vol zetten met bastaardjes.

Gast

Hallo,

Ik ben de trotse eigenaar van een heuse kelpie.
Erg gezond, en niet duur, bij een echte fokker vandaan.
Rashonden zijn helemaal niet fout.
Rashonden zijn oke, het zijn vaak de fokkers en consumenten die net iets aparters of anders willen.
Maar is dat aparte of ''anders'' nou wel zo goed voor het ras?
Komen in dat soort doorgefokte rassen niet wat meer problemen voor qua gezondheid?

Gast

waarom komt er ook geen reactie van je over het ''speciale voer'' voor een rashond?
waarom heeft een rashond speciaal voer nodig? om het beter op te pakken schrijft men...
dat is toch van de gekke! een hond die normale brokken niet gewoon zou kunnen eten?
Kijk, dat bedoel ik dus, van dat soort rassen gaan mijn nekharen staan
Mag jij me vertellen waar een vraag over speciaal voer staat.
Mijn honden hebben nog nooit speciaal voer gehad, dus je klets een beetje uit je nek.
Waarom ik het betrek op mijn honden?
Omdat jullie het over rashonden in het algemeen hebben en ik dit weerleg aan de hand van eigen ervaring.
Ik vind dat jullie een beetje overdreven panisch doen wanneer het rashonden betreft.
Er zijn inderdaad fokkers die te ver gaan in het fokken van rashonden.
Echter kom ik ook vaak genoeg bastaards tegen waar ik gewoon diep medelijden mee heb, omdat het in niks meer op een hond lijkt.
Jullie noemen dat de natuur.
Ik zie daar geen natuur meer in, wanneer je verkeerde rassen hebt gekruist en daardoor ook knorrende mormel is geworden.
Maar volgens jullie is dat ok, omdat het tenminste geen rashond is.
Ook heb ik vaak genoeg meegemaakt dat een bastaard door erfelijke ziektes zeer jong overlijd en in zijn korte leventje heel veel heeft geleden.

Jullie hebben het tot nu toe heel zwart-wit gemaakt en ik weerleg dat.
Als dat niet eens meer mag op het forum dan vraag ik me af waar jullie mee bezig zijn.

LD

Ongelezen bericht door LD »

Ik weet ook niet wat het is dat sommige zo raar reageren op een rashond
Ik heb al gevraagd wat is er mis mee met een rashond
Vind het toch raar dat men zo negatief reageerd
Ze hebben het al over broodfokkers ,speciaal voer enz

Maar ik hou er mee op
Vind dit eigenlijk belachelijk hoe sommige reageren

Gast

deze topic geachte LD en gastsuggestief GAAT over rashonden...misschien dat we het er daarom zo veel over hebben :?:

En je hebt wel degelijk antwoorden op al je vragen gehad, maar als je zo selectief leest, meneersuggestief, dan wordt het wel moeilijk. :shock:
Ook de vraag over hondenvoer heb ik WEL gelezen.
En vat het niet te persoonlijk op, het was niet persoonlijk aan jou gericht.
Maar je vat alles wel erg persoonlijk op zeg!
Erg naief ook.
En waarom er broodfokkers bijgehaald worden?
omdat die leven van rashonden. Van rashonden die belachelijke prijzen worden gevraagd bij fokkers enzodoende warme broodjes zijn voor broodfokkers.
en je antwoord heb ik nog steeds niet gelzen..ik denk...hoeft ook niet meer, je er omheen gedraai en persoonlijk aangevallen gevoel, zegt meer dan voldoende...je hebt geen antwoord!!!

en nog maals, ik heb tijd en dag gegeven...als je nu nog niet kan lezen!!!!!!!!!!!!!!! :cry:

ik adviseer u alles nog eens rustig over te lezen.
wie weet denk je.verhip...zo kwaad bedoelden ze het nog niet....

misschien denk je dan wel.ohhhhhhh bedoelde men dat zo!
Oh men had niets tegen rashonden wel tegen de absurde modelletjes en de absurde prijzen......

Zoals je al zegt, jou rashond was niet duur...dan zal het denk ik, wel niet van een broodfokker komen en is het ook niet interessant voor een broodfokker.
Hondjes boven de 500, die zijn interessant,
Helaas WAAR!!!!!!!!!!!! :twisted:

Gast

en dan nog even aan gast van 11.59 :oops:

het ging over speciaal voer voor honden met een platte snoet, zodat ze de brok beter konden pakken,, even lezen.staat er echt wel!!!!!!!!!!
Maar dit was echt geen verwijzing naar jou hoor!
We hadden het niet over rashonden in het algemeen.........we hadden het over gedrochtjes......creaties.
ik heb zelfs gelzen dat men sommige rashonden ook mooi vond. Jij niet denk ik, ik denk dat je dat niet wilt. (zwart-wit?)
Waarom lees je zo gefilterd? :shock:
Er zijn inderdaad ook bastaards die zielig zijn. Dit is inderdaad een natuurprobleem net zoals je mensen hebt waarvan je denkt.; dit is een natuurprobleem.
Maar zeker is dat ze niet bewust zo gecreeerd zijn, dat is het verschil.
Bewuste kruisingen heb JIJ het over, verder niemand.......
Bastaardjes. dat zijn hondjes waar eigenlijk wel een hond in valt te herkennen omdat het waf zegt en er zo uit ziet. allerlei variaties. maar niet bewust gefokt voor een plattekop, log lijf, veelste groot lijf enz.
Er is niemand die zegt dat een knorrende kruising okay is.
waar lees je dat??????????????
Heb je VAAK meegemaakt dat bastaardjes erfelijke ziektes hebben...of WELEENS?
En ook wel eens met rashonden?
Ben eens eerlijk.....

zwart-wit.......sorry...maar dat doet niemand.
Het enige is dat je je op de man aangevallen voelt en dat is nergens nodig voor.
Zeker geef je mening en antwoord op vragen en weerleg ze, dat is juist een discussie. :idea:

LD

Ongelezen bericht door LD »

Gast waar haal jij de woorden meneersuggestief vandaan waar maak jij op uit dat ik een man ben
mijn naam is LINDA D LD
En verder moet je je eigen maar bij neer leggen dat een rashond met stamboom duur is
Naief ben ik ook niet dat ben jij
Die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten
Snuggere

waf

Ongelezen bericht door waf »

inderdaad gast wil een ras hond bijna voor niets
menner heeft er geen erg in dat er meer bij komt kijken dan bij een bastaard hondje

OEIIIIIII

Ongelezen bericht door OEIIIIIII »

Gast
Weet u het verschil tussen een leren bankstel en een nappa bankstel
Ja, nou dit is dus ook met honden de een is ras en de andere bastaard
Gesnopen

Gast

Nou,mevrouwsuggestief, excuses, dat ik meneer zei, maarja, was meer om het woord. :)
in ieder geval wist u wel dat ik u bedoelde, dus die was duidelijk.
beste Linda, :!:
ik leg mij er best bij neer dat een hond met stamboom duur is.ik koop er nl geen.
Ik wil niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, maar zo'n opmerking zegt wel iets over u zelf. :wink:
Ik wil helemaal geen rashond, ziet u.
En niet .....zucht......steun...nogmaals.omdat ik ze ALLEMAAL lelijk vind want er zitten wel degelijk mooie tussen, maar gewoon omdat ik een bastaard veel grappiger vind en niet allemaal dat ge-emmer wil, waar fokkers het over hebben.
En dus.........
En dus "waf", waar heb ik gezegd dat ik een rashond wil?
Wat komt er dan "meer" bij kijken?
Ik weet heel goed het verschil tussen een lerenbankstel en een nappabankstel.( overeenskomst trouwens ook, allebei strontlelijk.)
Maar honden, geachte "oeiiiiiiiiii "zijn van vlees en bloed en hebben haartjes, zit geen verschil in hoor......... :P
Ja bij de een misschien een mismaakte bek, wat dan ras heet, maar verder echt niks hoor!
Of dacht je soms dat een bastaard van pluche was?
Gesnapt?
Zou een van uw aktieve leden mij een antwoord kunnen geven op de vraagjes en mij niet beschuldigen van feiten die ik echt niet heb beweerd............?
uuh linda..als jij trouwens LD bent, dan bedoelde ik jou ook niet. Eerder was ik in discussie met iemand die alles "suggestief' vond.
ik heb het eerst opgezocht en later zelf gebruikt, omdat er veel gasten zijn. like me.
En dus..waar wringt den schoen?
Dat wil ik gewoon graag weten, dat maakt me nieuwschierig.....
Overigens, zoals ik al aan gaf, het verschil in prijzen verbaasd me ten zeerste van rassen, meer dan dat ik begrijp dat een bastaardje gratis af te halen is, en een ras de onkosten...... :?

bastaardlover

Ongelezen bericht door bastaardlover »

:D TIP :D

Alvorens kritiek te geven en met staart tussen de benen te keffen: meerdere berichtjes lezen, en niet na het laatste bericht stel op sprong reageren.
Het is mogelijk dan men dan volledig de plank mis slaat :shock:
en de discussie in herhaling treedt.
Lees dus even wat paginaatjes terug :!:

Gast

Dat is moeilijk, de meeste mensen kunnen niet lezen :roll: :P

Gast

het gaat niet over de rashond in het algemeen, we praten over SOMMIGE rassen, als iemand zich aangevallen voelt, heeft diegene zelf vast een overbouwt ras rondlopen, anders begrijp ik niet dat je zo moeilijk moet doen als iemand zegt dat het af&toe de spuigaten uitloopt met dat fokken. dat een rashond duurder is dan een bastaard hoef je ook niemand uit te leggen, met de prijzen wordt je overal doodgegooit!

Gast

misschien hebben sommige last van een erfelijke leesafwijking? 8)

Gast

Ik denk dat vooral de liefhebbers van bastaards daar erg last van hebben. :roll:

Gast

Als je dat denkt, dan bewijs eerst maar eens dat je kan lezen en geef antwoord. :lol:
Oja bastaardliefhebbers zijn geen rashondhaters hoor!
slechts medeleiden met sommige bijna gehandicapte creatures.

ik geef je een L
ik geef je een E
ik geef je een Z
ik geef je een E
ik geef je een N

:!:

Gast

gehandicapte creatures
Die je dus ook veel onder de bastaards ziet.
Zielig hoor.

Gast

maar die zijn niet gefokt.....snapt u. :oops:
dan is het ECHT een ongelukje.
Dat is anders dan bewust zo fokken...........omdat het mooi is. :cry:
trouwens je ziet die bastaardjes niet veel...."je ziet ze wel eens".

maar........answer
:?:

Gast

Ik heb het idee dat de rashondeneigenaars een enorm bord voor hun hoofd hebben, welke rashonden eigenaar is het er dan niet mee eens dat sommige rassen wel in hun nadeel doorgefokt worden omdat wij mensen dat nou zo mooi vinden?????????????????????????????
benieuwd of hier een antwoord op komt :roll:

Ik heb 4 rashonden, en ik heb 1 kruising.
Over het algemeen gezien zijn de rashonden wel vaker ziek dan de kruising, MAAR, als de kruising dan ook een keer ziek is, dan doet die er toch een paar dagen langer over voor ze weer hersteld is!

De rashonden, van verschillende fokkers, hebben op 1 na allemaal spondylose.
1 rashond heeft een enorme tumor.

De kruising gaat rustig aan door.
Misschien dat als daar een keer foto's van gemaakt zouden worden dat we ook een verassing te zien krijgen. Zo hebben we de tumor en de spondylose immers ook ontdekt.

Alles bij elkaar genomen zijn ze geen van 5 echt vaak ziek hoor.

mevr. van Herp

Gast

nou mevr. van herp, ik zal Uw vraag nog een keer stellen.
voor de zekerheid, dan leest niemand erover heen.

welke rashond-bezitter is het er NIET mee eens dat sommige rassen te ver doorgefokt worden, let op de zo platte neusjes, de veel te schuin aflopende achterkant, de rimpels enz enz

Gesloten