LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waken

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
B@s

Waken

Ongelezen bericht door B@s »

Ik heb nu al 1,5 jaar een gouwe trouwe rottweiler. Het is een mega beest, super lief voor kids etc. Echter, het dier is helemaal niet waaks. Is dit een eigenschap die al bij geboorte in een hond moet zitten, of is het aan te leren? Ik wil hem niet agressief maken met uitdagen of whatever. :shock:

moos

Re: Waken

Ongelezen bericht door moos »

Beste gast.
Wil jij een goede waakse hond of een trouwe en liefde volle hond voor je kinderen.Wat wil jij eigenlijk????????Als het nu al niet uitkomt dan vrees ik dat het er misschien niet in de hond zit.En wat er niet inzitkan er ook niet uit komen.Maar ja wat ik vragen wil slaat de hond wel aan als er iemand aan de deur komt???Je kan natuurlijk op cursus gaan om het een en ander te leren,en zien waar je uit komt.Beb blij dat hij lief is voor de kinderen.Daar zal de hond voor opkomen.Maar vertel als je wild wat meer over de hond.
Verder is het nog een jonge hond,en ga daarom niet drillen.Je kan niet alles tegelijk willen.Heel veel succes met je hond en hoop dat je er veel plezier aan deze hond zal hebben.
Moos

Gast

Re: Waken

Ongelezen bericht door Gast »

karakter zit er dan niet in van waken.
je heb ook vaak dat ze zeggen dat ze voor de waak gefokt worden en dan blijkt het dus niet waar te zijn.
dus ben bang dat je gewoon een gezelschapdier in huis heb dan een mega stoere waakhond :lol:

Gast

Re: Waken

Ongelezen bericht door Gast »

Je kan het nooooooit zeker weten .Dat ontdek wanneer er iets gebeurd.
Dan pas leer je de hond zijn of haar karakter kennen.Wie weet wat er nog uit komt.Tot dan kan je de hond ook laten testen.Maar de hamvraag blijft,Wat wil je zelf :?: :?: :?: :?: Ben eens een keer tevreden met wat je hebt :!:
Moos

me

Re: Waken

Ongelezen bericht door me »

Wij hebben 2 afghaanse windhonden die totaal niet waaks zijn en zeker niet blaffen ..Maar dat wil niet zeggen dat ze niet opkomen voor hun baasjes of als er iemand ongewenst binnen komt..
Dan pas merk je wat je hebt aan je hond en iedere hond die het goed heeft bij zen baas zal tot deze verdediging overgaan als het voor hem noodzakelijk is..
Goede raad laat je hond maar dat vriendelijk karakter houden hun reputatie spreekt zoal boekdelen voor de meeste..

Me

Gast

Re: Waken

Ongelezen bericht door Gast »

Me
En hier sluit ik mij volkomen bij aan,want je mag je gelukkig prijzen met zo;n lieve hond.!!!Ben daar heel zuinig op!!
Moos

Gast

Re: Waken

Ongelezen bericht door Gast »

hahaha
van onze hond werd gezegd dat hij zelden blaft...
hahaha nou, ze blaft bijna heel de dag door..
nee rottweiler baas, ik denk niet dat het waken nog komt. maar euh..
.. ik zou blij zijn met zo'n indrukwekkende hond en je weet het he,
een hond die niet blaft STAAT er wel!!
en dat is veel belangijker wanneer het om je veiligheid gaat.

mollie3
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 jan 2004 17:10

Re: Waken

Ongelezen bericht door mollie3 »

Moos, ik denk dat je waken en waken hebt, je hebt mensen die hun terrein willen laten beveiligen door hun hond, maar je hebt ook mensen die graag willen dat hun hond alleen maar aanslaat als er iemand op het terrein komt.
Ik denk dat de vraag is wat er verstaan worden onder waken...

Gast

Re: Waken

Ongelezen bericht door Gast »

Wij hebben ook een waakhond wordt gewekt door de wekker en een politiehondje die dan weer over hem waakt begrijp je wel.

Gast

Re: Waken

Ongelezen bericht door Gast »

Goede raad laat je hond maar dat vriendelijk karakter houden hun reputatie spreekt zoal boekdelen voor de meeste..

Troetelbeertje
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 mar 2004 14:41

Re: Waken

Ongelezen bericht door Troetelbeertje »

Een rottweiler die niet waakt is wel apart!
Wij hebben er al een hoop gehad, stuk voor stuk hele grote loebassen en de grootste lieverds die je je maar kunt wensen, maar als er 's nachts iemand in de tuin kwam dan begonnen ze toch te blaffen! Daar zou zelfs mijn schoonmoeder nog bang van worden!

Helaas is waaksheid niet echt aan te leren... Misschien kun je een leuke Jack Russel nemen om te waken...? Als een hond ziet dat een andere hond waakt neemt hij dat gedrag vaak over...

Gesloten