LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] weer enorm veel kittens

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
boertje van buuten

weer enorm veel kittens

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Helaas is het weer zo ver: kittens worden in grote getale aangeboden alsof het broodjes zijn. Wat jammer dat mensen nog steeds niet begrijpen dat je volwassen dieren moet laten helpen om te voorkomen dat er nog meer katten worden geboren. Ikzelf ben gek op katten/dieren en heb er een groot aantal. Maar het is natuurlijk van de gekke dat er weer zo veel jonge kittens zijn. Het is geen wegwerpartikel! Straks worden weer heel veel van deze leuke diertjes op straat gegooid omdat men ze niet meer wil of men niet meer voor ze kan zorgen. De asiels zitten overvol. Mensen, als u echt een poes wilt ga dan naar het asiel. Deze dieren hebben ook recht op een liefdevol plekje/ bestaan en ga aub niet een kitten nemen van iemand die volgend jaar ook weer tig nestjes heeft liggen. Dit is nl niet in het belang van het dier. Haal een dier uit het asiel, ook een kitten. De meeste asiels laten de dieren steriliseren/castreren om het grote ''kattenbestand'' een halt toe te roepen. Het kost u wat geld maar met dit geld worden dieren die afgedankt zijn of mishandeld weer opgevangen door het asiel.

snepke

Re: weer enorm veel kittens

Ongelezen bericht door snepke »

Een kat uit het asiel kost u 65 euro.
Het beestje is dan gesteriliseerd/gecastreerd,gechipt ,ingeent,vlooi en worm vrij.

Dus zoveel kost het niet.Als je het zelf laat doen ben je duurder uit.
Toevallig heb ik mijn laatste kat ook in het asiel gehaald.

boertje van buuten

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Snepke,
Leuk om dit horen!
En dat bedoel ik: dieren uit het asiel geven net zo veel vreugde, het dier is al geholpen en je steunt het asiel in haar werkzaamheden (belangrijke werkzaamheden).

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Het is een schat van een beest

Gesloten