LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wormenkuur profender: kale " brandplek" met wondj

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Lady_K
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2007 14:29

wormenkuur profender: kale " brandplek" met wondj

Ongelezen bericht door Lady_K »

Mijn kat heeft een week geleden profender gekregen. Dit is een vloeibaar ontwormingsmiddel dat middels een pipet in de nek wordt toegedied.
De volgende dag vond ik wel wat haren maar verder niets achter gezocht.
Mij kat schudde wel steeds met zijn kop.
Vandaag, bijna een week na toendiening, kwam ik erachter dat mijn kat een kale, open plek plek met kleine wondjes.
Het leek net een brandwond alsof het middel de boel helemaal had weggevreten.
Mijn kat heeft duidelijk last van deze plek.

Ik heb het middel opgezocht op internet maar kan nergens deze bijwerking vinden. Er staat alleen dat de kat in zeer zeldzame gevallen kan speekselen wanneer ze aan het spul likken. Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar fabrikant Bayer.
Ik ben erg benieuwd of er meerdere mensen zijn die ditzelfde hebben ervaren na toediening van dit product.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: wormenkuur profender: kale " brandplek" met wondj

Ongelezen bericht door Wubo »

Zou heel goed kunnen dat het dier een allergie heeft en dus allergisch is voor een van de bestanddelen, aangezien het direct contact is, zou dit erg snel en erg aggresief kunnen reageren wat zich mogelijk kan uitten in kale plekken, korstjes e.d.

Kan ook zijn dat het middel niet goed is, het is toch een gefabriceerd iets waar ook wel eens iets mee mis kan gaan.

aussieindy
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2008 20:01

Re: wormenkuur profender: kale " brandplek" met wondj

Ongelezen bericht door aussieindy »

Dat is idd een allergische reactie,k dat kan met elk middel, ook de vlooienmiddeltjes die per pipet gaan. Probeer de volgende keer eens een ander merk zoals advocate.

sun2shine
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2007 18:02

Re: wormenkuur profender: kale " brandplek" met wondj

Ongelezen bericht door sun2shine »

hoi,

mij is paar weken hetzelfde gebeurt met de profender van BAYER.

heb het gemeld aan de dierenarts en hij heeft het doorgegeven aan BAYER.

ondertussen is iemand van BAYER bij mij langs geweest, om de kat te bekijken.

ik krijg mijn geld terug, maar gratis naar de dierenarts om het te laten behandelen en er komt een BIJSLUITER MET DEZE BIJWERKING.

het komt volgens BAYER weinig voor, of het wordt vaak niet gemeld.

ik ga het nooit meer gebruiken, ook niet bij mij andere kat, die geen reactie vertoonde. heb liever het zekere voor het onzekere..

naar bijna 4 weken begint het haar nu weer te groeien en worden de wondjes iets minder

S-je
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2009 11:18

Re: wormenkuur profender: kale " brandplek" met wondj

Ongelezen bericht door S-je »

Ik gebruik ook profender bij 1 van mijn katten.
Nooit last mee gehad :P gelukkig.
Voorheen wel eens last gehad met andere middeltjes.
Ik denk dat deze kat het niet kan verdragen. Maar dan hoeft het middel niet slecht te zijn voor alle katten.

Veruca Peper
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2009 14:32

Re: wormenkuur profender: kale " brandplek" met wondj

Ongelezen bericht door Veruca Peper »

Ik heb mijn katten net ontwormd met dit spul, omdat de kat een lintworm lijkt te hebben (aan de ontlasting gezien gisteren). Vreemd genoeg zijn ze eind mei dit jaar ontwormd en sindsdien ook maandelijks ontvlooid. Volgens de dierenartsassistente zou de kat ook vlooien moeten hebben gezien de lintworm, maar dat zou helemaal niet moeten kunnen vanwege de maandelijks ontvlooiing met Fontline. In de bijsluiter staat NIETS over die sun2shine noemt! :shock:
Beide katten zijn nu ok, (kater ook meteen behandeld) maar de kat poetst wel af en toe haar schouder waar ze net bij kan en d'r haar in d'r nekje zit heel raar (piekerig).

Mroosje
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 sep 2005 10:39

Re: wormenkuur profender: kale " brandplek" met wondj

Ongelezen bericht door Mroosje »

Hallo,
mijn kat heeft ook dezelfde bijwerking gehad. een kale, brandplek in de nek waar het pipetje leeg is gedrukt. dat was van het merk frontline.

mijn dierenarts was wel bekend met het feit dat dit kan gebeuren. gelukkig gebeurt het niet vaak. mijn andere 2 katten hebben nooit ergens last van, maar 1 dus wel.
ik laat deze kat inenten tegen vlooien en teken bij de jaarlijkse 'doorsmeerbeurt'. Ze heeft nooit vlooien of wormen dus dat werkt bij haar net zo goed als de pipetjes.

groet,
mr

Roos en Minousch
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2011 20:20

Re: wormenkuur profender: kale " brandplek" met wondj

Ongelezen bericht door Roos en Minousch »

Wat je ook kunt gebruiken ipv een pipetje, is gewoon een milbemax pilletje, werkt ook prima, en er zijn geen bijwerkingen.

sav30
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2012 00:31

Re: wormenkuur profender: kale " brandplek" met wondj

Ongelezen bericht door sav30 »

vorige week profender gebruikt voor mijn kat, gekregen via de dierenarts en volgens bijsluiter toegepast.

De volgende dag was hij in zijn nek al zijn haren kwijt en had hij op die plek wondjes.

Bayer benaderd en pas na een paar dagen reactie op mijn mail, waarin ik verzocht werd een formulier in te vullen en op mijn vraag of mijn kat zijn gezondheid in gevaar is krijg ik geen antwoord!

ik vind dit onvoorstelbaar dat zo iets kan gebeuren zonder dat dit in de bijsluiter staat aangegeven als mogelijke bijwerking. Zeker als ik alle eerdere berichten lees die al bij Bayer bekend zouden moeten zijn!

Je denkt er goed aan te doen je kat preventief te helpen tegen wormen en in plaats daar van wordt er schade aangericht aan je kat. Ik denk niet dat een een gezond goedje is als de haren er uit vallen en er wonden zichtbaar zijn in de huid.

Advies: kies een ander merk!!!

groet, S

Gesloten