LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 4launch

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Zaria

4launch

Ongelezen bericht door Zaria »

Heb een wasmachine besteld via 4Launch, ik kreeg een mail direct dat
De wasmachine in voorraad bij de de leverancier.
Dus binnen 1 tot 5 werk dagen zou de wasmachine geleverd worden!! Helaas geen levering en geen contact vanuit 4Launch moet zelf telefonisch contact opnemen met de klant service die vervolgens mij belooft dat de bestelling is onderweg!!!?
Laatste gesprek wor voor mij nuize opgehangen omdat ik mijn ontfredenheid niet mag uiten tegen de heer Zarko van de klant service.
Ik zit nu 17 dagen op mijn wasmachine te wachten schandalig is het.
Bij deze wens ik iedereen om nooit iets te bestellen via deze malafide online winkel die publiceerde misleidend info over eigen product en geen respect voor klanten heeft.

Jefdus

Re: 4launch

Ongelezen bericht door Jefdus »

Ik heb zelf alleen maar goede ervaringen en als ik op tweakers en kieskeurig kijk komt 4launch ook gewoon goed uit de bus. Malafide kun je ze zeker niet noemen...

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Jahoor daar gaan we weer. Ook bedrijven maken wel eens fouten. Tsja kan gebeuren. Maar dan is er natuurlijk gelijk weer sprake van een malafide bedrijf waar niemand ooit meer zaken mee moet doen.
Waar gehakt wordt vallen spaanders!

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Ach...TS is de nederlandse taal amper machtig, dus zij/hij (ik denk een zij) zal het wellicht niet helemaal snappen.....

Waarschijnlijk het soort mens dat roeptoetert dat ze rechten hebben en respect verdienen.....
Bah.

niekej1995

Ongelezen bericht door niekej1995 »

4launch is een prima bedrijf. Snelle reactie en telefonisch ook goed bereikbaar. Dit zal vast zo'n one in a million times foutje zijn.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

niekej1995 schreef:4launch is een prima bedrijf. Snelle reactie en telefonisch ook goed bereikbaar. Dit zal vast zo'n one in a million times foutje zijn.
Maar, de kwaliteit van een bedrijf merk je in hoe men fouten oplost.
Als ik verhaal van TS goed begrijp is zij door de klantenservice niet gebeld dat er vertraging zou optreden (wat wel zou moeten als je als webwinkel beweert dat levering in 5 dagen zal plaatsvinden) en dat als zij belt, haar klacht niet goed opgepakt word, en zij nu langer zonder wasmachine zit.

Gezien het taalgebruik vermoed ik inderdaad dat TS niet Nederlands van oorsprong is, en dan zou ik zowiezo naar een 'echte' winkel gaan voor iets als een wasmachine. Al was het maar zodat je bij vertraging persoonlijk langs kan gaan en vragen om uitleg / oplossing (aan de telefoon zullen ze je sneller afpoeieren).

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

niekej1995
4launch is een prima bedrijf. Snelle reactie en telefonisch ook goed bereikbaar. Dit zal vast zo'n one in a million times foutje zijn.
Daar heb ik zo mijn twijfels over. Als je dit bedrijf onder het vergrootglas van mijn webshopchecklist legt, dan komt er een heel ander beeld naar voren. Probeer het zelf maar even uit:

Met mijn instrument krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of zelfs niet betrouwbaar is.

Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:

-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop vermeldt reeds op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is,
óf een aansluitende periodfloor64
e die meer werkdagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niets of niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is die ook te mooi om waar te zijn;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;

-check de reviews op

http://www.checkwebwinkel.nl/
http://www.kieskeurig.nl/winkelbeoordeling

-check of de naam van de shop voorkomt bij

http://www.opgelicht.nl/
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl
http://forum.www.trosradar.nl/

-de shop is aangesloten bij de

http://www.thuiswinkel.org/leden
http://www.keurmerk.info/

-het met iDeal betalen via een tussenschakel blijkt niet altijd veilig te zijn:
(http://www.telegraaf.nl/overgeld/consum ... EAL__.html)

-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:

https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml

*) als het wettelijk verplichte bezoekadres niet wordt vermeldt op de site, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.

Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.

Maxiem.

Disclaimer: aan het gebruik van deze webshopchecklist kunnen geen rechten worden ontleend.

Jefdus

MAXIEM schreef:Daar heb ik zo mijn twijfels over. Als je dit bedrijf onder het vergrootglas van mijn webshopchecklist legt, dan komt er een heel ander beeld naar voren. Probeer het zelf maar even uit:
Is de checklist weer... :wink:

Leuk en nuttig hoor, maar wat zijn in dit geval dan de punten waar 4launch niet aan voldoet? Volgens mij klopt namelijk alles

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

dan komt er een heel ander beeld naar voren. Probeer het zelf maar even uit:
Ben ook heel benieuwd aan welke punten 4-Launch niet voldoet.

MAXIEM

@@

Reviews 4launch op Kieskeurig:

Op deze pagina vind je een overzicht van alle reviews van 4launch.

407 personen geven 5 sterren
273 personen geven 4 sterren
18 personen geven 3 sterren
12 personen geven 2 sterren
32 personen geven 1 ster

Note: als je dit plaatje met deze verdeling ziet, dan moeten bij de consument alle alarmschellen gaan rinkelen (als je begrijpt wat ik bedoel).

Maxiem.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Nogmaals Maxiem, geef mij de naam van het bedrijf wat nooit geen fouten maakt en of kritiek krijgt en vanaf morgen koop ik alleen nog maar daar.
(als je begrijpt wat ik bedoel).
Niet zonder te kijken WAAROM die lage sterren uitgedeeld zijn.

Gemiddelde beoordeling 8,8

Als jij daar vroeger meer thuisgekomen zou zijn zouden je ouders trots op je geweest zijn.

MAXIEM

bprosman

Het principe is en blijft: als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het ook te mooi om waar te zijn.

Maar zolang er naïvelingen zijn en blijven, is het water naar de zee dragen.

Met collegiale groet, Maxiem.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Tja beste mensen, we zullen er toch aan moeten geloven..:
wen er maar aan dat onze fraaie deskundige nu eenmaal niemand vertrouwt...
Blijft wel lastig als je de betekenis van sterren bij reviews niet kunt interpreteren....

tinne

Ongelezen bericht door tinne »

nou nee, ook ik koop liever fysiek bij een winkel. En dan heb ik het zéker niet over de MM's en al die andere grote jongens.

Liever in mijn eigen dorp (met stadsrecht) Betere service én levering wanneer ze zeggen dat het geleverd wordt. (Overigens, daar kun je mee onderhandelen, netto resultaat: wasmachine kostte 15 euro meer dan bij webshop.)

groet, Tinne

Jefdus

MAXIEM schreef:@@

Reviews 4launch op Kieskeurig:

Op deze pagina vind je een overzicht van alle reviews van 4launch.

407 personen geven 5 sterren
273 personen geven 4 sterren
18 personen geven 3 sterren
12 personen geven 2 sterren
32 personen geven 1 ster

Note: als je dit plaatje met deze verdeling ziet, dan moeten bij de consument alle alarmschellen gaan rinkelen (als je begrijpt wat ik bedoel).

Maxiem.
Nou, als je het zo gaat bekijken kun je nooit meer bij welke webshop dan ook iets kopen. Je verdeling geeft aan dat meer dan 91% van de mensen 4 sterren of meer geeft. Als dat al niet voldoende is...
MAXIEM schreef:bprosman

Het principe is en blijft: als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het ook te mooi om waar te zijn.

Deze opmerking kan ik in dit geval ook niet plaatsen. Wat was er dan te mooi om waar te zijn?

olaf79

MAXIEM schreef:bprosman

Correctie. Het gezegde luidt: Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat ook meestal zo.

olaf79

tinne schreef:nou nee, ook ik koop liever fysiek bij een winkel. En dan heb ik het zéker niet over de MM's en al die andere grote jongens.

Liever in mijn eigen dorp (met stadsrecht) Betere service én levering wanneer ze zeggen dat het geleverd wordt. (Overigens, daar kun je mee onderhandelen, netto resultaat: wasmachine kostte 15 euro meer dan bij webshop.)

groet, Tinne
Ieder zo zijn voorkeur. Maar de stelling dat een webshop per definitie onbetrouwbaarder is, of minder service geeft dan een bricks and mortar, gaat er bij mij niet in. Ik kan u staaltjes van slechte service en goede service van beide noemen.

MAXIEM

olaf79

Met jouw opvatting, zit er geen enkele ontwikkeling in het taalgebruik. Un beetje bekrompen opvatting.

Maxiem.

olaf79

MAXIEM schreef:olaf79

Met jouw opvatting, zit er geen enkele ontwikkeling in het taalgebruik. Un beetje bekrompen opvatting.

Maxiem.
Sorry maar ik snap u ff niet. Bent u het niet eens dat er tussen zowel webwinkels als bricks and mortar goede als slecht exemplaren zitten?

MJF

Ongelezen bericht door MJF »

Jammer Maxiem dat je je hier zo druk over maakt terwijl je klaarblijkelijk zelf géén ervaring hebt met 4Launch. Ik bestel al jaren bij 4Launch en dat zullen ruim 30 bestellingen zijn en er is nog nooit iets mis gegaan. Er is wel eens vertraging geweest maar daar hebben ze adequaat, klantgericht en klantvriendelijk op gereageerd. Dat is bij andere webshops wel eens anders. Dus Maxiem als je niet weet waar jeover praat, oordeel dan niet !!!

Gesloten