LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Advies lekkende wasmachine
Advies lekkende wasmachine
Onze wasmachine die gebruikt wordt door een ander gezin is aan het lekken bij de deur. Na inspectie van de machine blijkt in het deurrubber een flink stuk te missen. Volgens mij is dit geen normale slijtage maar komt het door verkeerd / onzorgvuldig gebruik vna de machine. Bijvoorbeeld doordat er geld of andere voorwerpen in de was achterbleven. Ik heb dan ook gesteld dat de gebruiker, die dit apparaat in bruikleen heeft moet betalen voor de reparatie.
Toegegeven het gaat niet om een topmodel, maar om een Indesit. Toch zal ook daar niet zomaar het deurrubber volledig kapot gaan.
Graag de mening van iemand met verstand van wasmachines.
Toegegeven het gaat niet om een topmodel, maar om een Indesit. Toch zal ook daar niet zomaar het deurrubber volledig kapot gaan.
Graag de mening van iemand met verstand van wasmachines.
Re: Advies lekkende wasmachine
ik heb niet meer verstand van wasmachines dan ieder ander, maar als ik jouw machine mag gebruiken en ik maak hem stuk..... Dan ben ik wel hondsbrutaal als ik dan ook nog zou willen dat jij hem repareert! Ophalen dat ding en laat ze er maar in smoren!
En zo'n rand kan wel scheuren, maar dan moet je ook slijtage zien in de rest van het rubber....
En zo'n rand kan wel scheuren, maar dan moet je ook slijtage zien in de rest van het rubber....
Machine is van juni 2012 dus nog niet heel oud. Wel regelmatig gebruikt.vogels schreef:Heb het vermoeden dat olaf kamers/woning verhuurd, dus dat er voor gebruik wasmachine wordt betaald.Frantic2 schreef:ik heb niet meer verstand van wasmachines dan ieder ander, maar als ik jouw machine mag gebruiken en ik maak hem stuk..... Dan ben ik wel hondsbrutaal als ik dan ook nog zou willen dat jij hem repareert! Ophalen dat ding en laat ze er maar in smoren!
Zo'n rubberen rand kan door ouderdom/smerigheid keihard worden en dan is het wel mogelijk dat er een stuk af breekt.
Kan zo'n rand (gemakkelijk) vervangen worden?
Kun je dat toelichten?olaf79 schreef: Na inspectie van de machine blijkt in het deurrubber een flink stuk te missen.
Op de foto lijkt geen rubber te missen, eerder is er iets verschoven.
Op de foto zie je duidelijk dat de rubber rand onderbroken is. Daar mist een stuk rubber van ca 1-2 cm16again schreef:Kun je dat toelichten?olaf79 schreef: Na inspectie van de machine blijkt in het deurrubber een flink stuk te missen.
Op de foto lijkt geen rubber te missen, eerder is er iets verschoven.
-
Lijkt mij dat de trommel gewoon naar beneden hangt.olaf79 schreef:Op de foto zie je duidelijk dat de rubber rand onderbroken is. Daar mist een stuk rubber van ca 1-2 cm
Waar moet ik dan op letten op de foto? (dat weet de opticien ook niet)vogels schreef:Lijkt mij dat je eens naar een opticien moet.
-
-
Dit is typisch schade van te veel wasgoed uit de wasmachine te trekken en dan naar beneden in de wasmand dan breekt de manchet af.
Als ik verder kijk naar de rubber zie ik meer beschadigingen en onderbouwt mijn stelling ook de verbruinde kleur laat zien dat er weinig tot geen onderhoud wordt gepleegd aan de machine.
Als ik verder kijk naar de rubber zie ik meer beschadigingen en onderbouwt mijn stelling ook de verbruinde kleur laat zien dat er weinig tot geen onderhoud wordt gepleegd aan de machine.
Machine zit inderdaad wel erg vol. Wat die bruine kleur , wordt er wel eens een kookwas gedraaid in die machine ?
Overigens denk ik ook eerder aan hard worden, afbreken door teveel kleding dan geld/en of scherpe voorwerpen, dat kan daar met de deur dicht volgens mij ook niet eens komen.
Overigens denk ik ook eerder aan hard worden, afbreken door teveel kleding dan geld/en of scherpe voorwerpen, dat kan daar met de deur dicht volgens mij ook niet eens komen.
Laatst gewijzigd door bprosman op 07 mei 2015 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo'n smerig rubber heb ik nog nooit gezien. Kan me niet voorstellen dat daar schone was uit komt, los van het feit van gescheurd rubber. Lijkt op de foto wel "hard" te zijn geworden. Advies van hoe een nieuw rubber erin heb je al voldoende, dus succes ermee.Slobberbone schreef:Dit is typisch schade van te veel wasgoed uit de wasmachine te trekken en dan naar beneden in de wasmand dan breekt de manchet af.
Ik houd het op wild trekken aan kleding dus ruw gebruik, en matig rubber maar dat kun je bij dit merk verwachten.
Zelfs Beko, een voordelige Turk is beter, dus geen Indesit meer kopen!
Zowel rubber als het ruwe gebruik zullen we de oorzaak zijn.
Tsja het is mij duidelijk dat Indesit niet het beste merk ter wereld is, maar ik heb de machine niet zelf gekocht dus had daar destijds geen invloed op.stofzuigertje schreef:Ik houd het op wild trekken aan kleding dus ruw gebruik, en matig rubber maar dat kun je bij dit merk verwachten.
Maar wat ik verneem van een aantal mensen hier is dat bij normaal / voorzichtig gebruik zo'm scheur dus zelfs bij een indesit niet hoort te ontstaan...
-
stofzuigertje schreef:Ik houd het op wild trekken aan kleding dus ruw gebruik, en matig rubber maar dat kun je bij dit merk verwachten.
Was waarschijnlijk ook bij de Beko gebeurd en moeders had bij ons thuis had een Indesit ding ging zo ruim 12 jaar mee en wast voor soms wel 10 man ding stond soms wel meerdere malen per dag aan.
Koop een oude Miele bij voorkeur een bovenlader gaat zo 10 jaar mee ook als hij al 10 jaar oud is en ik heb nog nooit een kapotte manchet gezien bij een Miele bovenlader.
Dat komt omdat bovenladers geen manchet hebben...duh...
-
Is lastig te bewijzen dat de machine onzorgvuldig gebruikt is... Het zou theoretisch kunnen dat er tijdens het behoedzaam legen van de trommel per ongeluk toch iets achter het rubber is blijven hangen (bijvoorbeeld gordijnhangertjes).Tel daarbij op de blijkbaar mindere kwaliteit van de indesit rubbers en al inmiddels 3 jaar gebruik van de machine...
Dit hele topic doet me denken aan toen ik net op mezelf ging wonen..... Had druk geschilderd en kwam er toen achter dat mijn nieuwe dure blouse onder de verf zat..... Dacht slim te zijn door de blouse in een emmer met thinner te weken voordat ik hem in de eveneens nieuwe wasmachine deed... Bleek dat het hele rubber wegsmolt van de thinner .... Dat was wel overduidelijk onzorgvuldig gebruik
Dit hele topic doet me denken aan toen ik net op mezelf ging wonen..... Had druk geschilderd en kwam er toen achter dat mijn nieuwe dure blouse onder de verf zat..... Dacht slim te zijn door de blouse in een emmer met thinner te weken voordat ik hem in de eveneens nieuwe wasmachine deed... Bleek dat het hele rubber wegsmolt van de thinner .... Dat was wel overduidelijk onzorgvuldig gebruik
Ook niet vaak bij een voorlader. Mijn machine is nu zo'n 12 jaar oud (Miele) , ben een behoorlijke klusser (zie ander topic) en ik vis regelmatig (spaanplaat) schroeven, boren, aanstekers, tipgeld voor "de wasvrouw" , en USB sticks uit de rubber maar ze gaan er niet doorheen . Goed soepel houden, af en toe beetje insmeren met wat wasmiddel en een regelmatige kookwas doet wonderen voor het schoonhouden van de rubber. Met de USB sticks gewoon consequent zijn en ze ook in de droogtrommel stoppen.
-
Zeker wel ik heb hier een staan en er zit zeker wel een rubber tussen deur en trommel.encore schreef:Dat komt omdat bovenladers geen manchet hebben...duh...