LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEG Vaatwasser

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
db1962

AEG Vaatwasser

Ongelezen bericht door db1962 »

Bij een AEG vaatwasser is het front zodanig geconstrueerd dat elke keer dat je de deur open trekt, de volle belasting via een aantal schroefjes op een plastic front komt. Het kan dan niet anders dat op een gegeven moment de schroefhouders in dit front afbreken hetgeen ook binnen 3 jaar na plaatsing gebeurd is.

Ik heb dit laten repareren, totale kosten 291,70.

Bij een normale levensduur van een jaar of 10 is de verwachting dat dit nog 2x gaat gebeuren, totale kosten nogmaals 2 x ongeveer 300 euro = 600 euro, in totaal dus € 900,- dat is net zo veel als de aanschafprijs van deze machine.

Ik heb bezwaar tegen de factuur gemaakt en het volgende voorstel gedaan:
- deze machine om te ruilen tegen een machine zonder deze constructiefout;
- deze machine zodanig te veranderen dat de constructiefout wordt opgeheven;
- de nu gemaakte kosten te crediteren en in de komende jaren, als deze reparatie nogmaals nodig is, dit kosteloos te realiseren.

Dit is het mailtje dat ik terug kreeg van [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] van Electrolux:
Het spijt ons uit uw e-mail te vernemen dat u problemen heeft gehad met uw apparaat. Het is altijd vervelend als een huishoudelijk apparaat plotseling niet meer functioneert en gerepareerd moet worden waardoor onverwachte kosten ontstaan.

Een huishoudelijk apparaat is zo ontwikkeld en geproduceerd dat het lange tijd zijn werk kan doen. Toch moet u zelfs bij huishoudelijke apparaten van hoge kwaliteit, zoals bij alle technische gebruiksgoederen, rekening houden met storingen en defecten. Daarom staat gedurende de levensduur van uw apparaat onze professionele servicedienst met hoog opgeleide technici voor u klaar.

Buiten de garantietermijn wordt, indien mogelijk, door ons een zogenoemd maximaal reparatietarief toegepast. Dit is een tarief dat wij acceptabel vinden voor een reparatie, ook al zijn de daadwerkelijke kosten hoger. In dat geval neemt Electrolux Service een gedeelte van de reparatiekosten voor eigen rekening. Het maximale reparatietarief is afhankelijk van de leeftijd en aanschafprijs van uw apparaat.

Op basis van de gegevens van uw apparaat heeft onze technicus aan u het correcte reparatietarief doorberekend.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende toelichting te hebben gegeven op uw vraag.

Met vriendelijke groet,

Electrolux Home Products (Nederland) B.V.
Afdeling Consumentenbelangen

Na wat heen en weer mailen, heb ik alleen maar van dit soort standaard mailtjes ontvangen zonder dat [persoonsgegevens verwijderd door de moderator]inhoudelijk op mijn klacht ingegaan is. Met andere woorden: een incompetente afdeling, die de naam consumentenbelangen niet waard is.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 mei 2012 10:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Adddie

Re: AEG Vaatwasser

Ongelezen bericht door Adddie »

En dan te bedenken dat dit euvel makkelijk op te lossen is. We nemen even aan dat het hier een volledig-geintegreerde vaatwasser is ( bedieningspaneel niet zichtbaar, zit aan de bovenkant) Bij een hoop fabrikanten, zit de deur aan de bovenzijde in het bedieningspaneel geschoven, en aan de onderzijde vastgeschroefd. De deur bestaat eigenlijk uit 3 delen; het bedieningspaneel, de binnendeur, en het meubelpaneel, wat er tegenaan geschroefd is. De remedie is simpel; Neem 4 RVS schroeven, die 5 mm korter zijn, dan de totale dikte van de vw-deur+ meubelpaneel, verwijder de schroefjes links+rechtsboven bij de hoeken van het bedieningspaneel, en vervang die door 2 rvs schroeven. Doe datzelfde ook links en rechtsonder; als je dat doet, en de deur opend, trek je aan de binnendeur, en niet aan een stuk plastic. Bij Bosch/Siemens doen ze dat al jaren zo Ze leveren zelfs de schroeven (en een handig sjabloon) erbij. Gaat nooit stuk!!

Vriendelijke groet, Addie, ElektroLINE- Rijnsburg

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

ik denk juist dat het een semi-geintegreerde machine is, of een vrijstaande.
de ts heeft het over een plastic front, en ik heb nog nooit gezien dat het meubelpaneel op een plastic front gemonteerd wordt.

prijs is wel erg fors, misschien had u het paneeltje beter zelf kunnen vervangen? zo moeilijk kan dat toch niet zijn. had u waarschijnlijk 100 euro arbeidskosten + voorrijkosten bespaard.

Electrolux Nederland

Ongelezen bericht door Electrolux Nederland »

Wij vinden het vervelend dat u niet tevreden bent over uw AEG afwasautomaat. Volgens onze afdeling Kwaliteit is er geen sprake van een constructiefout.
De in 2011 door u betaalde reparatie van € 205.50 valt binnen het geldende maximale reparatietarief en wij blijven dan ook bij dit standpunt.
Mocht u in de toekomst dezelfde problemen krijgen, zullen wij hier uiteraard passend op reageren, rekeninghoudend met de eerdere reparatie.

Met vriendelijke groet,

Nikki
Afdeling Consumer Care Webteam

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Electrolux Nederland schreef:Wij vinden het vervelend dat u niet tevreden bent over uw AEG afwasautomaat. Volgens onze afdeling Kwaliteit is er geen sprake van een constructiefout.
De in 2011 door u betaalde reparatie van € 205.50 valt binnen het geldende maximale reparatietarief en wij blijven dan ook bij dit standpunt.
Mocht u in de toekomst dezelfde problemen krijgen, zullen wij hier uiteraard passend op reageren, rekeninghoudend met de eerdere reparatie.

Met vriendelijke groet,

Nikki
Kijk dit is nou het nadeel dat AEG geen AEG meer is maar Electrolux.
Waar zijn die ouderwetse AEGtjes gebleven waar je meer dan tien jaar
mee kon doen.Net als al die grote Nederlandse bedrijven naar de knoppen.
Noem er een paar Werkspoor-Verolme-NDSM-ADM-Bronswerk-Fokker-Kromhout-(KLM?)-Hoogovens.Allemaal naar de ratsmadee

WarZir

Ongelezen bericht door WarZir »

Electrolux Nederland schreef:Wij vinden het vervelend dat u niet tevreden bent over uw AEG afwasautomaat. Volgens onze afdeling Kwaliteit is er geen sprake van een constructiefout.

Met vriendelijke groet,

Nikki
Voor een apparaat van 3 jaar oud, waarvan je mag verwachten dat deze echt wel wat langer mag én moet meegaan, vind ik dit echt schandalig. Zeker als het om een constructiefout gaat. Wat een halstarrige en arrogante houding van Electrolux :roll:
Het wordt tijd dat Tv programma's als Radar en Kassa meer aandacht besteden aan dergelijke kwesties, want stiekem zal deze situatie echt niet op zichzelf staan.
Nikki, ik bedenk me iig wel 2 keer eer ik zelf weer een AEG apparaat zou willen kopen (en uiteraard elk ander merk wat onder Electrolux valt).

hawkwind

Ongelezen bericht door hawkwind »

@Plumber

Wat U verkondigt is een waarheid als een koe.
Ik kan mij nog onze oude turnamat herinneren welke na aankoop (50 gulden)
nog 12 jaar gedraait heeft.
Helaas (maar dat is met alles), kwaliteit is hedentendage ver te zoeken.
AEG komt er bij ons zoiezo al niet meer in.
Wat een bagger is dat geworden zeg....

Enkele weken geleden mijn 15 jaar oude Miele WM gereviseerd , en dat
ding draait weer als een tierelier!.

Gesloten