LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
dr.dre
Berichten: 28
Lid geworden op: 31 okt 2004 17:58

AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Ongelezen bericht door dr.dre »

Ook ik was eens de trotse bezitter van een AEG wasautomaat uit de topklasse serie (regina 1600 update)
Helaas ging de motor binnen 3 jaar al kapot.
Monteur er bij laten komen en zijn diagnose luide dat er een lamel van de motor zou zijn verbrand. De reparatie hiervan zou uitkomen op 210 euro ex btw en montage. Van een coulance regeling was geen sprake omdat de machine hievoor al te oud zou zijn.
Je zou toch mogen verwachten van een machine die €1188,- heeft gekost dat daarvan de gemiddelde levensduur hoger dan 3 jaar zou zijn
Wij waren dan ook hevig teleurgesteld in het merk AEG en het bijzonder de service hiervan.
Wij hebben dan ook besloten ook de wasmachine niet te laten repareren, en over te gaan tot de aanschaf van een nieuw wasautomaat
Dat we dan wel nog even de voorrijkosten van ruim 70 euro moesten betalen kon er ook nog wel bij.
U begrijpt misschien wel dat de slogan AEG laat je niet in de steek een wel heel bittere betekenis heeft gekregen voor ons :cry: :cry: :cry:

We hebben inmiddels een eenvoudige echte wasmachine (er is geen betere) met 10 jaar "all-in,, garantie voor 150 euro extra voor nagenoeg dezelfde prijs als die van AEG uit het topserie........

Toolboy

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Ongelezen bericht door Toolboy »

Geachte .
Meer info is nodig om dit geval te kunnen beoordelen.
Hoe vaak en hoe lang werd er bv achter elkaar gewassen.
Werd de machine niet te vol gepropt enz.
Graag wat meer info.

T

dr.dre
Berichten: 28
Lid geworden op: 31 okt 2004 17:58

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Ongelezen bericht door dr.dre »

Probleem zit hem in het feit dat AEG geen eigen motoren meer maakt maar goedkope italieaanse meuk (merloni group??) gebruikt die dus in de praktijk zeer snel defect gaan.
Dit heb ik vernomen van een witgoed monteur die dit euvel al verschillende malen is tegengekomen en die dus weet waar die over praat.

Toolboy

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Ongelezen bericht door Toolboy »

Nope niet waar.
Mag ik het e nr van uw machine svp.
Groet T

dr.dre
Berichten: 28
Lid geworden op: 31 okt 2004 17:58

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Ongelezen bericht door dr.dre »

Ja hoor, moet je alleen even naar het recycle bedrijf op de Tractieweg in Utrecht, of dacht je dat ik al mijn kapotte apparatuur op zolder bewaarde ofzo?

[Bericht aangepast door Moderator (persoonlijke aanval)]
Laatst gewijzigd door dr.dre op 24 mar 2009 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Toolboy

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Ongelezen bericht door Toolboy »

Tjeemig de peemig.

Zo`n reactie terwijl ik van dienst probeer te zijn.
U maakt hier aeg zwart terwijl u geen enkele kennis in huis heeft.
AEG maakt geen gebruik van merloni motoren.

Fijne dag verder.
T

Olofsenjan
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2004 21:52

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Ongelezen bericht door Olofsenjan »

Dit verhaal klopt helemaal.
Wij hebben precies hetzelfde meegemaakt.
AEG LAAT JE WEL IN DE STEEK

Fam.Olofsen
Steijl

Toolboy

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Ongelezen bericht door Toolboy »

M`n laatste reactie op deze posting.

AEG maakt geen gebruik van Merloni motoren.
Merloni maakt zelfs geen motoren.
Een typisch geval van iemand die weet dat die zelf fout zit en dan de producent de schuld geeft.

Daarnaast is wijsneus de naam van de topicstarter(klik maar op z`n envelopje)

T

Olofsenjan
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2004 21:52

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Ongelezen bericht door Olofsenjan »

Hallo Toolbox,

Ik heb het niet over je Merloni-motor.
Waar ik het over heb is dat mijn ervaring met AEG precies hetzelfde is,
als de kop van het verhaal
Slechte service !
Wel betalen voorrijkosten, maar geen reparatie!
Ook een machine van een paar jaar oud.
AEG Laat je wel in de steek !

Fam. Olofsen
Steijl

:( :(

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Ongelezen bericht door plumber »

Geplaatst op 22 Jun 2008 11:31 door Toolboy


--------------------------------------------------------------------------------

M`n laatste reactie op deze posting.

AEG maakt geen gebruik van Merloni motoren.
Merloni maakt zelfs geen motoren.
Een typisch geval van iemand die weet dat die zelf fout zit en dan de producent de schuld geeft.

Daarnaast is wijsneus de naam van de topicstarter(klik maar op z`n envelopje)

Ben het niet met jou reactie eens Toolboy. De topicstarter geeft aan
het niet eens te zijn met de service en jij wilt alles weten over het
wassen wat hij doet.Als witgoedmonteur weet je dondersgoed dat
een motor het binnen een week kan begeven maar je kan er ook
20 jaar mee draaien.Dus hoe vaak er ook gewassen wordt een motor
van die prijsklasse die binnen drie jaar stuk gaat mag best wel
coulance op toegepast worden.Overigens gaat het volgens mij bij de T.S.
niet eens om geld want hij heeft nu een Miele die duurder is maar de
AEG is dus wel weer een klant kwijt.

Toolboy

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Ongelezen bericht door Toolboy »

m`n laatste reactie is verwijdert.
Ik verwijder nu ook.

Groet T

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Ongelezen bericht door plumber »

Een typisch geval van iemand die weet dat die zelf fout zit

mixer
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:19

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Ongelezen bericht door mixer »

Ik heb jaren een AEG gehad Lavatherm meen ik een half automaat, er is een keer een ring vervangen en daarna heb ik een Miele halfautomaat gehad, die uit de handel is gehaald vanwege de vele pech die mensen hadden en ik heb ook met die machine minstens 15 jaar gedaan evenald de AEG.
Nu heb ik een AEG 57808 en mijn dochter heb ik een nog luxere gegeven met zo'n display waar je ook geheugens in kunt programmeren. Nog mooier dus en dan met 1800 toeren want dat vond ik belangrijk, dat spaart droogkosten uit.
Ik heb ook een AEG stofzuiger vampyre. Ook prima.
Ik deed wel een jaar met die zak, dat kan natuurlijk niet, dus toch maar eens kijken, was de zak door glasstukken gescheurd dus alle vuil kwam erachter. Gelukkig doet hij het weer goed.
Ben echt een AEG fan. Ook altijd goeie monteurs gehad. Door de telefoon zeggen wat er mis is en dan nemen ze gelijk het onderdeel mee.

mixer
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:19

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Ongelezen bericht door mixer »

Heb me vergist, het type is van de droogtrommel, het is een Öko-Lavamat 88740

smonty
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2008 11:09

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Ongelezen bericht door smonty »

Ik ben het helemaal met je eens dr Dre. Ik heb ook zeer slechte ervaring met AEG en fabrikant Electrolux.

Ik heb vorig jaar een AEG Lavamat wasmachine gekocht en binnen een paar maanden had ik er problemen mee. Het ergste was wel contact met de fabrikant Electrolux. Ik werd heel onvriendelijk behandeld, dat de wasmachine het niet deed zou wel aan mij liggen omdat ik de filter niet schoongemaakt zou hebben etc. Ik heb alles nagekeken en de wasmachine deed het nog steeds niet. Dus heb ik weer gebeld met de fabrikant en na veel moeite en dreigement (dat ik voor de kosten zou opdraaien als het mijn schuld was) kwam er een onvriendelijke monteur. Hij gaf toe dat de moduul en motor niet goed waren en heeft ze vervangen. Ik kon mijn klacht indienen bij de afdeling " consumentenbelangen" van AEG. Die reageerden heel onbegripvol. Ze zeiden in hun brief kortgezegd: " Uw wasmachine doet het weer dankzij de monteur en u moet niet verder zeuren". De afdeling consumentenbelangen is er niet om de belangen van consumenten te behartigen, maar het is een schijnafdeling die ze hebben opgezet om consumenten niet naar rechtsbijstandsverzekeraard te laten gaan. Ze dienen de belangen van Electrolux. Ik wil eenieder die een probleem met een Electrolux product heeft dan ook te waarschuwen om zich niet bij deze afdeling te melden.

Weer na een paar maanden heb ik problemen met de wasmachine. Weer wordt ik " bedreigd" met de kosten van eventueel mij fout. Er is een monteur langsgeweest en die heeft de kosten van zijn resitijd/bezoek gefactureerd aan mij. Terwijl ik de wasmachine pas 1,5 jaar heb. Ik heb sowieso 2 jaar fabrieksgarantie.

Dit is de ergste ervaring die ik heb met een product en ik zal ook NOOIT meer van mijn leven een product van AEG/Electrolux aanschafffen. Ik wil iedereen er dan ook voor waarschuwen. Want mocht je met een gebrekkig product zitten, dan is het jouw schuld en helpen die garanties niets.

Ik hoorde van een winkel in electronische apparaat dat AEG/Electrolux sinds 2 jaar een fabriek heeft in Spanje en een groot deel van de wasmachines en andere producten daar worden gemaakt en niet in Duitsland. Ze leveren de laatste jaren dus ook een mindere kwaliteit en veel consumenten weten dat niet.

Ik hoop dat jullie hiermee gewaarschuwd zijn en niet aan Electrolux/AEG beginnen.

smonty
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2008 11:09

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Ongelezen bericht door smonty »

Ik ben het helemaal met je eens dr Dre. Ik heb ook zeer slechte ervaring met AEG en fabrikant Electrolux.

Ik heb vorig jaar een AEG Lavamat wasmachine gekocht en binnen een paar maanden had ik er problemen mee. Het ergste was wel contact met de fabrikant Electrolux. Ik werd heel onvriendelijk behandeld, dat de wasmachine het niet deed zou wel aan mij liggen omdat ik de filter niet schoongemaakt zou hebben etc. Ik heb alles nagekeken en de wasmachine deed het nog steeds niet. Dus heb ik weer gebeld met de fabrikant en na veel moeite en dreigement (dat ik voor de kosten zou opdraaien als het mijn schuld was) kwam er een onvriendelijke monteur. Hij gaf toe dat de moduul en motor niet goed waren en heeft ze vervangen. Ik kon mijn klacht indienen bij de afdeling " consumentenbelangen" van AEG. Die reageerden heel onbegripvol. Ze zeiden in hun brief kortgezegd: " Uw wasmachine doet het weer dankzij de monteur en u moet niet verder zeuren". De afdeling consumentenbelangen is er niet om de belangen van consumenten te behartigen, maar het is een schijnafdeling die ze hebben opgezet om consumenten niet naar rechtsbijstandsverzekeraard te laten gaan. Ze dienen de belangen van Electrolux. Ik wil eenieder die een probleem met een Electrolux product heeft dan ook te waarschuwen om zich niet bij deze afdeling te melden.

Weer na een paar maanden heb ik problemen met de wasmachine. Weer wordt ik " bedreigd" met de kosten van eventueel mij fout. Er is een monteur langsgeweest en die heeft de kosten van zijn resitijd/bezoek gefactureerd aan mij. Terwijl ik de wasmachine pas 1,5 jaar heb. Ik heb sowieso 2 jaar fabrieksgarantie.

Dit is de ergste ervaring die ik heb met een product en ik zal ook NOOIT meer van mijn leven een product van AEG/Electrolux aanschafffen. Ik wil iedereen er dan ook voor waarschuwen. Want mocht je met een gebrekkig product zitten, dan is het jouw schuld en helpen die garanties niets.

Ik hoorde van een winkel in electronische apparaat dat AEG/Electrolux sinds 2 jaar een fabriek heeft in Spanje en een groot deel van de wasmachines en andere producten daar worden gemaakt en niet in Duitsland. Ze leveren de laatste jaren dus ook een mindere kwaliteit en veel consumenten weten dat niet.

Ik hoop dat jullie hiermee gewaarschuwd zijn en niet aan Electrolux/AEG beginnen.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

De fabriek in duitsland heeft betrekking op Bosch/Siemens en niet op AEG. Wordt het niet tijd dat de winkel waar je de AEG hebt gekocht voor jou in de bres springt? Als het een service verlenend bedrijf is zal het geen probleem zijn.

Toolboy

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Ongelezen bericht door Toolboy »

@ audio.Ter informatie :siemens /bosch heeft ook een productielijn in spanje.
Groet T

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Bedoelde ook Spanje i.p.v. duitsland. Sorry voor het verkeerde schrijven.

smonty
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2008 11:09

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Ongelezen bericht door smonty »

Audiofreak, de winkel verwees mij naar fabrikant omdat ik fabrieksgarantie zou hebben en het is een praktisch nieuw wasmachine. Maar eigenlijk moet de verkoper dit oplossen met AEG en niet ik. Ik heb daarom mijn rechtsbijstandverzekeraar ingeschakeld. Maar deze slechte ervaring met AEG Electrolux zal mij wel altijd bijblijven en ik zal daarom ook nooit meer iets van Electrolux aanschaffen, want de zogenaamde garantie die ze verlenen is allemaal schijn. Je bent als koper altijd degene die uiteindelijk voor de kosten moet opdraaien en het wordt een vermoeiend ' gevecht" met Electrolux. Ze zijn echt serviceloos.

En trouwens heeft AEG /Electrolux sinds 2 jaar ook een productielijn in Spanje. Vooral de goedkopere varianten komen dus allemaal uit Spanje. Dat heeft een verkoper van een groot bruin/witgoed aan mij verteld. Hij is goed op de hoogte van alle modellen en de onderdelen.

Dat Bosch en Siemens het ook hebben, heb ik nog nooit gehoord. Het is juist AEG die dat heeft in Spanje. Maar het is nog niet zo bekend bij de meeste mensen, omdat ze het sinds 2 jaar in Spanje producuren vanwege kostenoogpunt (en daardoor mindere kwaliteit voor consument) hebben.

Gesloten