LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] aeg wasmachine 10jaar garantie op de motor
aeg wasmachine 10jaar garantie op de motor
ik heb onlangs een aeg wasmachine gekocht.
ben nu op de site van aeg, en tot mijn stomme verbazing,
las ik dat ik 10 jaar garantieheb op de motor.
de verkoper heeft daar niets over verteld, dus de brief diejevan internet afhaald, moet binnen een maand na aankoop bij aeg wezen.
dus ik kan het schudden, want die termijn is afgelopen.
waaromheeft aeg geen certificaat bij de gebruiksaanwijzing gedaan.
wie heeft dit ook ondervonden.
max
ben nu op de site van aeg, en tot mijn stomme verbazing,
las ik dat ik 10 jaar garantieheb op de motor.
de verkoper heeft daar niets over verteld, dus de brief diejevan internet afhaald, moet binnen een maand na aankoop bij aeg wezen.
dus ik kan het schudden, want die termijn is afgelopen.
waaromheeft aeg geen certificaat bij de gebruiksaanwijzing gedaan.
wie heeft dit ook ondervonden.
max
Re: aeg wasmachine 10jaar garantie op de motor
Hallo, Welk type Aeg wasautomaat heeft u gekocht?
U moet nog maar eens goed lezen want er is geen een
bedrijf die tien jaar garantie op een motor geeft.
bedrijf die tien jaar garantie op een motor geeft.
Dat laatste is ook niet waar Siemens/Bosch geeft 10 jaar garantie op haar/zijn inductie motoren
Aeg geeft wel degelijk 10 jaar garantie op sommige motors. Maar niet op elk model. Dus het is afhankelijk van welk type max heeft.
Er wordt gesproken over een wasmachine en daar zitten de laatste tijd
motoren in met koolborstels ivm de centrifuge.
Op deze motoren zit echt geen tien jaar garantie.
Op half automaten en wasdrogers kan dat wel.
motoren in met koolborstels ivm de centrifuge.
Op deze motoren zit echt geen tien jaar garantie.
Op half automaten en wasdrogers kan dat wel.
De Gast in het bericht hierboven bedoeld waarschijnlijk te zeggen dat er een nieuwe generatie wasmachinemotoren is die geen koolborstels meer hebben. Dat scheelt aanzienlijk in de slijtage van de motor. De draaiende as van deze motoren hebben een vast magnetisch veld. Bij klasieke elektromotoren wordt de draaiende as van de motor magnetisch gemaakt door er stroom op te zetten. Om dit mogelijk te maken heb je koolborstels nodig.
Inductiemotoren werden vroeger gebruikt bij wasmachine's met één centrifuge snelheid, deze motoren konden vaak oud worden,
Tegenwoordig worden motoren met koolborstels toegepast, omdat deze krachtiger zijn, en laten zich makkelijker 'sturen' door de electronica van de machine, de motoren laten het toerental van de trommel traploos draaien van 0 tot het maximum afgestelde toerental van de machine,
Slijtage is vaak het probleem van de koolborstels, als de koolborstels versleten zijn, treed er vonkvorming op bij de collector, die dan langzaam maar zeker verbrand, het resultaat is dan meestal een nieuwe motor.
Tegenwoordig worden motoren met koolborstels toegepast, omdat deze krachtiger zijn, en laten zich makkelijker 'sturen' door de electronica van de machine, de motoren laten het toerental van de trommel traploos draaien van 0 tot het maximum afgestelde toerental van de machine,
Slijtage is vaak het probleem van de koolborstels, als de koolborstels versleten zijn, treed er vonkvorming op bij de collector, die dan langzaam maar zeker verbrand, het resultaat is dan meestal een nieuwe motor.
De asynchome motor zonder koolborstels en met frequentieomzetting heeft in de professionele sector zijn waarde al bewezen en is bijzonder robuust en slijtvast.
De aandrijving bewijst zijn capaciteiten bij het centrifugeren: een centrifuge-snelheid van 1.800 toeren perminuut is mogelijk.
Bron: Miele....
De aandrijving bewijst zijn capaciteiten bij het centrifugeren: een centrifuge-snelheid van 1.800 toeren perminuut is mogelijk.
Bron: Miele....
Grote kans dat zo'n asynchrone aardig wat meer kost dan een "gewone" motor met koolborstels,
Een daar zit een fabrikant in massaproductie witgoed zeer waarschijnlijk niet op te wachten,
Een wasmachine gaat gem. 14 jaar mee, zonde dat zo'n zeer waarschijnlijk dure asynchroonmotor, met zijn dure aanstuurelectronica de schroot op gaat...
Misschien dat in de toekomst dit wel zal veranderen, de tijd zal het leren.
Een daar zit een fabrikant in massaproductie witgoed zeer waarschijnlijk niet op te wachten,
Een wasmachine gaat gem. 14 jaar mee, zonde dat zo'n zeer waarschijnlijk dure asynchroonmotor, met zijn dure aanstuurelectronica de schroot op gaat...
Misschien dat in de toekomst dit wel zal veranderen, de tijd zal het leren.
A-synchrone motoren worden al jaren lang gebruikt in de industrie, dit zijn over het algemeen motoren die 24 uur per dag draaien zonder tussenstop, technisch heeft deze techniek zich al lang bewezen in grote bedrijven en de industrie,
De motoren gaan vaak jarenlang mee zonder enig onderhoud, ze laten zich gemakkelijk regelen, en hebben een groot aanloopkoppel,
Alle voordelen van de wereld dus, in stofzuigers en wasmachine's kom je ze (nog) niet veel tegen, de motor met koolborstels doen het financieel voor de fabrikant beter.
De motoren gaan vaak jarenlang mee zonder enig onderhoud, ze laten zich gemakkelijk regelen, en hebben een groot aanloopkoppel,
Alle voordelen van de wereld dus, in stofzuigers en wasmachine's kom je ze (nog) niet veel tegen, de motor met koolborstels doen het financieel voor de fabrikant beter.