| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] AEG wasmachine centrifuge functioneert niet goed
AEG wasmachine centrifuge functioneert niet goed
AEG wasmachine, schokbrekers zijn vervangen. Trommel schudt en klettert hevig bijeen toerental hoger dan 400! Na vervangen schokbrekers geen verandering. Zou ik de veren ook moeten vervangen? Of kan het iets anders zijn? NB de machine zelf blijft staan, gaat niet "lopen". Het gaat om de trommel die een hevig lawaai maakt.
Re: AEG wasmachine centrifuge functioneert niet goed
Is iets voor een klus forum.
Graag dan wel wat meer gegevens vermelden : type WM , leeftijd etc.
Klacht klinkt als een ophangveer welke door het chassis is geschoten , of een gebroken trommelkruis.
Van afstand moeilijk te bepalen.
Sterkte met die AEG, maar ik vrees voor U het ergste.
Klacht klinkt als een ophangveer welke door het chassis is geschoten , of een gebroken trommelkruis.
Inderdaad goed advies.hawkwind schreef:Is iets voor een klus forum.
Hier een link,misschien daar een topic openen.
http://www.klusidee.nl/Forum/about6793.html
waarschijnlijk lagers, gaan bij aeg wel eens stuk. als je een oudere machine hebt kun je het geluk hebben dat de kuip deelbaar is, dan kun je de trommel eruit halen en de lagers vervangen.
bij nieuwere machines is de kuip een geheel en moet je de complete unit (kuip + trommel) vervangen.
bij nieuwere machines is de kuip een geheel en moet je de complete unit (kuip + trommel) vervangen.