LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEG wasmachine valt naar 4 jaar van ellende uit elkaar

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
bob bouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2012 21:03

AEG wasmachine valt naar 4 jaar van ellende uit elkaar

Ongelezen bericht door bob bouwer »

Beste Mede forumleden,

Na een jaar of 10 met plezier met een AEG oko lavamat te hebben gewassen hebben we een jaar of 4 geleden deze vervangen door een hagelnieuw exemplaar en daarbij niet bespaart op de kosten. Netjes behandeld, normaal gebruik. Etc.....

799 euro.

Vorige week draaide de trommel plotseling niet meer. Servicemonteur gebeld: lager kapot. Oplossing via AEG: niet alleen het lager vervangen maar ook de kunststof kuip. Die scheurt namelijk en dan loopt het lager kapot.
Kennelijk komt dat vaker voor. Nieuwe kuip kost 193 euro, excl arbeidsloon. Dus 350 euro in totaal.

Vandaag, na een week was het onderdeel geleverd en klaar om te installeren.
Wat bleek: ook schokdempers kapot en trommelas gebroken.

Kuip volledig afgescheurd rond het kapotte lager.

Let wel: Na 4 jaar normaal gebruik!

Ik zal een filmpje op youtube zetten als bewijs van alle defecte onderdelen. Het is volgens mij gewoon een gevolg van het toepassen van inferieure materialen. En dat zie je niet aan de buitenkant. Die zet er gelikt uit.

Jammer hoe te zien hoe een merk dat toch altijd een goede reputatie had veel geld durft te vragen voor deze (voorzichtig gezegd) teleurstellende kwaliteit.

Reparatie staat nu gelijk aan het kopen van een nieuwe wasmachine.

Dat gaan we dus maar doen.

Een welgemeend ervaringsadvies aan medeconsumenten: KOOP GEEN AEG

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: AEG wasmachine valt naar 4 jaar van ellende uit elkaar

Ongelezen bericht door WillemLW »

Je eerste AEG heb je toch 10 jaar zonder problemen gebruikt? Dan waarom nu zeggen koop geen AEG. Een pechgeval zul je altijd hebben. En bij andere merken betaal je buiten de garantie ook hoge kosten. Dus ik snap jou niet helemaal, en anders had je ook altijd 3 of 5 jaar (extra) garantie bij kunnen kopen.

witte angora
Berichten: 30993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: AEG wasmachine valt naar 4 jaar van ellende uit elkaar

Ongelezen bericht door witte angora »

bob bouwer schreef:Beste Mede forumleden,

Na een jaar of 10 met plezier met een AEG oko lavamat te hebben gewassen hebben we een jaar of 4 geleden deze vervangen door een hagelnieuw exemplaar en daarbij niet bespaart op de kosten. Netjes behandeld, normaal gebruik. Etc.....

799 euro.

Vorige week draaide de trommel plotseling niet meer. Servicemonteur gebeld: lager kapot. Oplossing via AEG: niet alleen het lager vervangen maar ook de kunststof kuip. Die scheurt namelijk en dan loopt het lager kapot.
Kennelijk komt dat vaker voor. Nieuwe kuip kost 193 euro, excl arbeidsloon. Dus 350 euro in totaal.

Vandaag, na een week was het onderdeel geleverd en klaar om te installeren.
Wat bleek: ook schokdempers kapot en trommelas gebroken.

Kuip volledig afgescheurd rond het kapotte lager.

Let wel: Na 4 jaar normaal gebruik!

Ik zal een filmpje op youtube zetten als bewijs van alle defecte onderdelen. Het is volgens mij gewoon een gevolg van het toepassen van inferieure materialen. En dat zie je niet aan de buitenkant. Die zet er gelikt uit.

Jammer hoe te zien hoe een merk dat toch altijd een goede reputatie had veel geld durft te vragen voor deze (voorzichtig gezegd) teleurstellende kwaliteit.

Reparatie staat nu gelijk aan het kopen van een nieuwe wasmachine.

Dat gaan we dus maar doen.

Een welgemeend ervaringsadvies aan medeconsumenten: KOOP GEEN AEG
Vervelend dat je dat zo meemaakt. Maar het is precies wat Willem zegt: het zou zomaar kunnen dat je een maandagochtend machine hebt.

Een ogenschijnlijk hele gekke vraag eigenlijk, staat het ding wel volledig waterpas?

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: AEG wasmachine valt naar 4 jaar van ellende uit elkaar

Ongelezen bericht door Winterman »

Kunne we het maken?
Nou en of!

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: AEG wasmachine valt naar 4 jaar van ellende uit elkaar

Ongelezen bericht door WillemLW »

lol

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: AEG wasmachine valt naar 4 jaar van ellende uit elkaar

Ongelezen bericht door nevermind »

Reparatie staat nu gelijk aan het kopen van een nieuwe wasmachine.

Dat gaan we dus maar doen.

Een welgemeend ervaringsadvies aan medeconsumenten: KOOP GEEN AEG
Welk merk heeft dan nu wel jouw voorkeur?

bob bouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2012 21:03

Re: AEG wasmachine valt naar 4 jaar van ellende uit elkaar

Ongelezen bericht door bob bouwer »

Ja, hij staat helemaal waterpas.

Nee, extra garantie was er niet bij te krijgen.

Ik denk dat voortbouwend op eerder succes, op basis van goede kwaliteit, nog steeds de indruk bij veel mensen (ook bij mij) bestaat dat er onveranderd kwalititief goede producten worden geleverd door AEG, dat is dus niet meer zo, de kuip is nu van plastic, en dat scheurt.

De prijs is echter nog wel steeds ouderwets.

Kijk, als ik een apparaat van 250 euro koop en het gaat kapot na 4 jaar, OK Maar bij AEG verwacht je dat niet. Die kost ook geen 250 euro.

Je ziet dat echter toch wel vaker: een goede reputatie maar de bouwkwaliteit gaat naar beneden. het kost jaren om dat weer goed te maken.

Ik heb niet zoveel verstand van wasmachine merken. Miele?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: AEG wasmachine valt naar 4 jaar van ellende uit elkaar

Ongelezen bericht door nevermind »

bob bouwer schreef:
Ik heb niet zoveel verstand van wasmachine merken. Miele?
Dan zit je wel in een ander segment wat de prijs betreft, is dan ook niet te vergelijken, met een AEG.

Ik heb goede ervaring met Zanussi .

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: AEG wasmachine valt naar 4 jaar van ellende uit elkaar

Ongelezen bericht door hawkwind »

kunststofkuip :lol: ...AEG is btw allang niet meer wat het geweest is.
Die oude turnamatjes , dat waren nog eens bakken!.
Tip : koop een Miele of een ASKO.
Miele vanaf zo,n 850-900 euro , ASKO idem dito.

Zanussi is een redelijk B-merk , niet meer dan dat.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: AEG wasmachine valt naar 4 jaar van ellende uit elkaar

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb ook een AEG Lavamat gehad van 550 euro. Stuk na 5,5 jaar bij weinig gebruik. Weggooiertje want reparatie was te duur (electronica stuk). Er staan veel klachten op dit forum over AEG wasmachines.

AEG, Zanussi en Electrolux vormen één bedrijf.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: AEG wasmachine valt naar 4 jaar van ellende uit elkaar

Ongelezen bericht door Renske99 »

bob bouwer schreef:Ja, hij staat helemaal waterpas.

Nee, extra garantie was er niet bij te krijgen.

Ik denk dat voortbouwend op eerder succes, op basis van goede kwaliteit, nog steeds de indruk bij veel mensen (ook bij mij) bestaat dat er onveranderd kwalititief goede producten worden geleverd door AEG, dat is dus niet meer zo, de kuip is nu van plastic, en dat scheurt.

De prijs is echter nog wel steeds ouderwets.

Kijk, als ik een apparaat van 250 euro koop en het gaat kapot na 4 jaar, OK Maar bij AEG verwacht je dat niet. Die kost ook geen 250 euro.

Je ziet dat echter toch wel vaker: een goede reputatie maar de bouwkwaliteit gaat naar beneden. het kost jaren om dat weer goed te maken.

Ik heb niet zoveel verstand van wasmachine merken. Miele?

Mijn eerste wasmachine was een zanussi, ruim 14 jaar gewassen en dat voor zo'n goedkoop ding, toen hij de geest gaf niet moeilijk gedaan maar een nieuwe aangeschaft.

Idd een AEG ook een oko lavamat, na 3 weken begon de ellende al, gelukkig was dit dan nog garantie, maar vervolgens elke 3 a 4 maanden het ding kapot, erg leuk met 2 kleine varkentjes (kinderen) in huis.
Na 4,5 jaar (garantie was er allang af dus) was de motor kapot, reparatie zou net zo duur worden als een nieuwe machine en dan niet vergeten dat hij om de haverklap al mankementen had.
Dus een nieuwe gekocht, nee ik was niet blij ik had een godskapitaal neergelegt voor het ding en had toch echt wel gehoopt een jaar of 10 verder te kunnen, helaas.
Was de slogan niet: AEG laat je nooit in de steek? nou idd wat kosten betreft liet ie me niet in de steek maar wat wassen betreft wel.

Toen kwam er een bosch, want ik wilde niet meer zoveel geld neerleggen.
Ook daar veel ellende mee gehad, na 4 jaar erkende eindelijk de fabrikant de klachten, kreeg (met bijbetaling) een nieuwe machine van hetzelfde type, wat een ellende weer.
Toen deze voor de kerst de geest gaf heb ik eens serieus nagedacht, wil ik weer een goedkoop ding van een paar honderd euro en mogelijk weer veel ellende of steek ik me (tijdelijk) even in de schulden en schaf gelijk een miele aan?
Mijn moeder heeft nl. haar miele al 30 jaar en heel af en toe is het geval eens kapot, reparatie's zijn niet goedkoop dat niet, maar na een dergelijke reparatie loopt ie altijd weer als een zonnetje.

Ik besloot dan ook voor de miele te gaan, wel eentje met meerdere programma's (want bij bosch stoorde het me o.a. dat hij niet echt korte programma's had) 7 kilo trommelinhoud omdat ik niet elke dag meer wil wassen, kan met die 4 kilo wel aan de gang blijven.

Tot nu toe bevald het ding me geweldig goed, hij staat hier nu 4 maanden en doet zijn kunstje naar volle tevredenheid, ik hoef ook niet meer 2 machine's daags te wassen wil ik geen stapels wasgoed hebben, tegen normaal een 14 machines per week draai ik nu hooguit 7 per week.

Ik wens je heel veel wijsheid met de keuze van een nieuwe machine.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: AEG wasmachine valt naar 4 jaar van ellende uit elkaar

Ongelezen bericht door snepke »

Toch heb ik vorige week een nieuwe AEG gekocht.
De vorige had 8 jaar (ook AEG) intensief staan draaien,was de klok nu van kapot.
Voor de rest nooit geen stukken aan gehad,beviel me prima.Dus weer een nieuwe AEG gekocht.
Daarvoor heb ik 2x een Miele gehad,niets als trammelant,iedere 2 maanden kon er een monteur bij komen.
De eerste had ik van mijn schoonmoeder gehad,kregen alle kinderen als ze trouwde.
Na 3 jaar klok kapot(had er 2 jaar garantie bij gehad)koste me toen dik 500 gulden.
3 mnd later moesten er nieuwe lagers in,weer 2maand later is er een andere motor ondergegaan.
Toen was hij weer kapot,heb ik hem eruit gegooid.
Een nieuwe miele gekocht(had me door de verkoper om laten praten,want miele was toch de beste)nou dat heb ik geweten.
Binnen het jaar de pomp kapot,het water kwam door het plafond naar beneden.
En hij maakte een herrie,wil je niet weten.En dat ding kwam je op de overloop tegen.Hij kon iedere dag waterpas gezet worden ,en het hielp niet.
Later hebben ze hem met 2 spanbanden tegen de wand bevestigd.
Iedere 2 maanden was hij kapot,na 2 jaar was ik dat ding zo zat,en eruit gegooid.
Toen een AEG gekocht, hij beviel me prima,waste veel schoner als die Mieles en bleef op z'n plek staan,niet iedere 2 maand een monteur erbij.
Dus nu weer een AEG

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: AEG wasmachine valt naar 4 jaar van ellende uit elkaar

Ongelezen bericht door Renske99 »

Dergelijke capriolen heb ik met aeg en met bosch beleefd, ik denk echt dat apparaten hun uitvallen hebben, maandagochtend machines enz.

Ach net als met alles, auto's, dieren enz. moet je denk ik een portie geluk erbij hebben

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: AEG wasmachine valt naar 4 jaar van ellende uit elkaar

Ongelezen bericht door snepke »

Renske99 schreef:Dergelijke capriolen heb ik met aeg en met bosch beleefd, ik denk echt dat apparaten hun uitvallen hebben, maandagochtend machines enz.

Ach net als met alles, auto's, dieren enz. moet je denk ik een portie geluk erbij hebben
Ben ik met je eens
Jij geen AEG meer,ik geen Miele meer.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: AEG wasmachine valt naar 4 jaar van ellende uit elkaar

Ongelezen bericht door nevermind »

snepke schreef:
Renske99 schreef:Dergelijke capriolen heb ik met aeg en met bosch beleefd, ik denk echt dat apparaten hun uitvallen hebben, maandagochtend machines enz.

Ach net als met alles, auto's, dieren enz. moet je denk ik een portie geluk erbij hebben
Ben ik met je eens
Jij geen AEG meer,ik geen Miele meer.
Dan gewoon mijn Zanussi! :wink:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: AEG wasmachine valt naar 4 jaar van ellende uit elkaar

Ongelezen bericht door snepke »

nevermind schreef:
snepke schreef:
Renske99 schreef:Dergelijke capriolen heb ik met aeg en met bosch beleefd, ik denk echt dat apparaten hun uitvallen hebben, maandagochtend machines enz.

Ach net als met alles, auto's, dieren enz. moet je denk ik een portie geluk erbij hebben
Ben ik met je eens
Jij geen AEG meer,ik geen Miele meer.
Dan gewoon mijn Zanussi! :wink:
Ieder zijn keus.(ik heb geen ervaring met Zanussi)

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: AEG wasmachine valt naar 4 jaar van ellende uit elkaar

Ongelezen bericht door nevermind »

snepke schreef:
nevermind schreef:
snepke schreef:
Ben ik met je eens
Jij geen AEG meer,ik geen Miele meer.
Dan gewoon mijn Zanussi! :wink:
Ieder zijn keus.(ik heb geen ervaring met Zanussi)

Natuurlijk, ik heb er goede ervaring mee, dus mijn tip Zanussi.
Andere hebben misschien slechte ervaring, maar het blijkt, dat er geen merk aan de verwachting van de consument soms voldoet.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: AEG wasmachine valt naar 4 jaar van ellende uit elkaar

Ongelezen bericht door snepke »

nevermind schreef:

Natuurlijk, ik heb er goede ervaring mee, dus mijn tip Zanussi.
Andere hebben misschien slechte ervaring, maar het blijkt, dat er geen merk aan de verwachting van de consument soms voldoet.
Klopt,ik had hoge verwachtingen van Miele,maar dat viel vies tegen.
Ik nooit geen Miele meer.
Een ander vervloekt AEG en ik vind het kaasje

stofzuigertje

Re: AEG wasmachine valt naar 4 jaar van ellende uit elkaar

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zeepbakje?

Ja, daarmee verraad AEG dat er zowel andere als ook als goedkopere Zanussi leverbare geleverd worden.
Juist Zanussi heeft die kunststof kuipen, zuiniger en geruisloos maar bij hoger dan 1200 toeren en onbalans met centrifugeren gaan ze stuk.
Dus 1000 toeren wassen en pas na afloop nogmaals op hogere snelheid en erbij blijven en eventueel de was beter verdelen.
De 1400 en 1600 toeren geven bij meerdere merken problemen met lager slijtage en een beetje en te laat vervangen en je kreeg ook die dempers en zo erbij zoals de vragensteller had.

Dus kijk naar zeepbakjes en je ziet dat vele uit dezelfde fabrieken komen en dan neem je het goedkoopste merk met dezelfde onderdelen.....
Zelf ooit een Frigidaire wasmachine gehad met kunststof kuip en die was ook als veel duurdere Zanussi, Elektrolux, Zanker en Marijnen leverbaar....
dus wat is nog een merk?

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: AEG wasmachine valt naar 4 jaar van ellende uit elkaar

Ongelezen bericht door boef530 »

Dat de kunststof/plastic kuipen kapot gaan is te verklaren, vooral bij te veel wasmiddel gebruik en op een te hoge temperatuur wassen. Weekmakers die het kunststof soepel maken harden uit door een overdaad aan zeep en temperatuurschommelingen. Gevolg: breken van de ophanging, lagers die zomaar uit de kuip komen en tegen het vliegwiel stuk gaan en onbalans omdat de contra gewichten spontaan afbreken. Jammer genoeg is ook bij goede fabrikanten de plastic koorts toe geslagen. Mijn advies neem de allergoedkoopste en schrijf hem met twee jaar af. Pas wel op met alles wat in Italië gemaakt wordt.

Gesloten