Op zaterdag 31-05-2003 had ik een airco gekocht bij de IT's. Het aparaat koste € 642,- incl. verwijderingsbijdrage.
Na het aparaat thuis te hebben gebracht en een dag te hebben laten staan, heb ik het aparaat aangesloten. Het aparaat begon te lekken als een zeef.
Op maandag ben ik ermee terug gegaan en verteld wat er aan de hand was. Ik wilde mijn geld terug. De kerel die mij aansprak vertelde dat ze dat niet deden en dat hij op reparatie kon.
Ik heb die kerel nog gewezen op mijn consumentenrecht van 7 dagen retour recht. Maar daar wilde hij niet op ingaan.
Nu heb ik de airco zelf gemaakt, maar dit is toch niet de manier van handelen lijkt mij?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Airco
Re: Airco
Volgens mij had de verkoper gelijk, en had u hem de mogelijkheid moeten bieden het op te lossen. Als u hem die gelegenheid niet geeft heeft u inderdaad geen recht op geld terug:
U kunt alleen uw geld terugeisen als:
U de verkoper de gelegenheid hebt geboden het product te repareren of te vervangen
(bron www.staiksterk.nl )
Dus die kerel van de it's had helemaal gelijk:
Want volgens het consumentenrecht had u geen recht om het product te retourneren!
(bron www.staiksterk.nl )
U kunt alleen uw geld terugeisen als:
U de verkoper de gelegenheid hebt geboden het product te repareren of te vervangen
(bron www.staiksterk.nl )
Dus die kerel van de it's had helemaal gelijk:
Want volgens het consumentenrecht had u geen recht om het product te retourneren!
(bron www.staiksterk.nl )