LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nieuwe samsung wasmachine geeft foutcode,slechte service
nieuwe samsung wasmachine geeft foutcode,slechte service
Afgelopen zaterdag gingen wij naar de mediamarkt voor een nieuwe wasmachine.We namen hem direct mee ipv bezorgen omdat wij als gezin met kinderen nou eenmaal niet dagen zonder wasmachine kunnen.Na urenlange ellende in de winkel met storingen bij de kassa ed konden wij eindelijk met onze nieuwe wasmachine naar huis.Op zondag deze aangesloten en s avonds de wasmachine een wasje zonder was laten draaien.Op maandag een was gedaan en op woensdag weer.Maar toen ging het mis: een foutmelding.Dus boekje erbij, o, deze foutmelding stond niet in het boekje.Dus de klantenservice bellen(staat in het boekje dat je hen moet bellen bij een foutmelding die niet in het boekje staat,dus niet de winkel waar je de machine kocht maar de klantenservice vh merk in dit geval samsung)
Ik belde en werd na mijn verhaal in de wacht gezet door de telefoniste met arrogant toontje.Na 5 minuten werd ik van de lijn afgegooid.Dus terug gebeld en ditmaal werd ik "geholpen" door een dame die in gebrekkig engels uit haar pc iets zat te mompelen en dat vrij ging vertalen.Ik moest maar de stroom eraf halen en de machine daarna laten centrifugeren en klaar.Ik zeg prima dat ga ik proberen.Het werkte dus niet,bij het weer aansluiten op de stroom gaf de machine direct weer de code en kon hem dus helemaal niets laten doen.Toen ik weer wilde terugbellen waren ze reeds gesloten en dus niet meer bereikbaar.
Donderdag dus wederom gebeld,conclusie: er moet een monteur naar u toekomen, u wordt morgen gebeld voor een afspraak.
Ik was dus al best boos op dat moment want als mijn nieuwe machine op woensdag stuk gaat en ik pas op vrijdag wordt gebeld voor een afspraak vind ik dat best laat.
Vrijdagochtend dus wachten op een telefoontje.Kom ik er om 11.30 achter dat de telefoon eruit lag...dus ik bellen om te zeggen dat ik gebeld zou worden maar niet bereikbaar was en dus graag wilde weten of ik al was gebeld.Kreeg ik het telefoonnummer van degenen die daarover gingen. Daar kreeg ik te horen:
"o maar mevr. als dat gisteren is aangemeld wordt u pas maandag gebeld voor een afspraak hoor" Ahum, er werd mij gezegd vandaag, niet maandag, en ik zit met een stapel wasgoed die alleen maar groeit. Dat begreep ze en ze ging ermee bezig,ik zou even later worden terug gebeld.Om 16.00 vonden wij het tijd om zelf maar weer eens aan de bel te trekken en is mijn man gaan bellen.Toen is er een afspraak gemaakt, de monteur komt dinsdag middag langs,nee dat kon niet eerder.
Wij vinden dat dus ronduit belachelijk, een nieuwe machine en dan een week wachten op een monteur.Dus we zijn toch maar even met die mediamarkt gaan bellen wat die daar nou van vinden.Tja, die kunnen er niets aan doen. Als het nou binnen 48 uur was geweest dan waren ze hem komen omruilen.... het gaat dus om het aantal uur na aankoop niet om het feit dat hij na 2x wassen al storing geeft
Nu is mijn vraag dus of ik dit nou normaal moet vinden en of ik er iets aan kan doen.Of misschien heeft iemand een tip hoe we zelf het probleem misschien kunnen fiksen,want op internet vind je wel wat de foutcode: IE inhoudt maar niet wat je eraan zou kunnen doen,wie weet is het iets simpels en kan ik gaan beginnen die enorme stapel wasgoed weg te werken...
dank u.
Ik belde en werd na mijn verhaal in de wacht gezet door de telefoniste met arrogant toontje.Na 5 minuten werd ik van de lijn afgegooid.Dus terug gebeld en ditmaal werd ik "geholpen" door een dame die in gebrekkig engels uit haar pc iets zat te mompelen en dat vrij ging vertalen.Ik moest maar de stroom eraf halen en de machine daarna laten centrifugeren en klaar.Ik zeg prima dat ga ik proberen.Het werkte dus niet,bij het weer aansluiten op de stroom gaf de machine direct weer de code en kon hem dus helemaal niets laten doen.Toen ik weer wilde terugbellen waren ze reeds gesloten en dus niet meer bereikbaar.
Donderdag dus wederom gebeld,conclusie: er moet een monteur naar u toekomen, u wordt morgen gebeld voor een afspraak.
Ik was dus al best boos op dat moment want als mijn nieuwe machine op woensdag stuk gaat en ik pas op vrijdag wordt gebeld voor een afspraak vind ik dat best laat.
Vrijdagochtend dus wachten op een telefoontje.Kom ik er om 11.30 achter dat de telefoon eruit lag...dus ik bellen om te zeggen dat ik gebeld zou worden maar niet bereikbaar was en dus graag wilde weten of ik al was gebeld.Kreeg ik het telefoonnummer van degenen die daarover gingen. Daar kreeg ik te horen:
"o maar mevr. als dat gisteren is aangemeld wordt u pas maandag gebeld voor een afspraak hoor" Ahum, er werd mij gezegd vandaag, niet maandag, en ik zit met een stapel wasgoed die alleen maar groeit. Dat begreep ze en ze ging ermee bezig,ik zou even later worden terug gebeld.Om 16.00 vonden wij het tijd om zelf maar weer eens aan de bel te trekken en is mijn man gaan bellen.Toen is er een afspraak gemaakt, de monteur komt dinsdag middag langs,nee dat kon niet eerder.
Wij vinden dat dus ronduit belachelijk, een nieuwe machine en dan een week wachten op een monteur.Dus we zijn toch maar even met die mediamarkt gaan bellen wat die daar nou van vinden.Tja, die kunnen er niets aan doen. Als het nou binnen 48 uur was geweest dan waren ze hem komen omruilen.... het gaat dus om het aantal uur na aankoop niet om het feit dat hij na 2x wassen al storing geeft
Nu is mijn vraag dus of ik dit nou normaal moet vinden en of ik er iets aan kan doen.Of misschien heeft iemand een tip hoe we zelf het probleem misschien kunnen fiksen,want op internet vind je wel wat de foutcode: IE inhoudt maar niet wat je eraan zou kunnen doen,wie weet is het iets simpels en kan ik gaan beginnen die enorme stapel wasgoed weg te werken...
dank u.
Re: nieuwe samsung wasmachine geeft foutcode,slechte service
foutcode geeft aan storing drukschakelaar.
waarschijnlijk lucht in het slangetje waardoor hij
niet goed werkt..
Wat nog wel eens wil helpen is een paar keer krachtig
in de afvoerslang blazen.
waarschijnlijk lucht in het slangetje waardoor hij
niet goed werkt..
Wat nog wel eens wil helpen is een paar keer krachtig
in de afvoerslang blazen.
Ik begrijp dat u zelf de machine heeft aangesloten dan zijn er toch wat zaken die je zelf moet doen. Water afvoer en het de stekker er in zijn niet voldoende. Heeft u de transport beveiligingen wel weggenomen want dat is cruciaal voor de werking. Zonder was gaat het goed maar met belading volgt er een storing van onbalans.
bedankt voor de reacties.
Dat in de slang blazen gaan we proberen.
Ronald: de machine is niet zomaar zoals u net beschrijft aangesloten hoor, hij is precies aangesloten zoals de hoort, en natuurlijk zijn dan ook de transportbouten verwijdert (anders had hij ook niet twee wassen met kleding kunnen draaien)
Wat ik zelf heb gevonden op internet is dat de code het volgende betekend:
waterdruk/hoogte niet goed
maar wat doe ik daaraan?
Dat in de slang blazen gaan we proberen.
Ronald: de machine is niet zomaar zoals u net beschrijft aangesloten hoor, hij is precies aangesloten zoals de hoort, en natuurlijk zijn dan ook de transportbouten verwijdert (anders had hij ook niet twee wassen met kleding kunnen draaien)
Wat ik zelf heb gevonden op internet is dat de code het volgende betekend:
waterdruk/hoogte niet goed
maar wat doe ik daaraan?
Wat ik dus vermelde.
Dat is de schakelaar die via de druk het niveau bepaald.
Gewoon proberen met blazen.
Dat is de schakelaar die via de druk het niveau bepaald.
Gewoon proberen met blazen.
Waterdruk heeft met de inlaat te maken. Water slang bij de kraan losmaken en controleren of het zwarte rubber niet gedraaid heeft gezeten. Kraan moet natuurlijk wel druk hebben als bij volledige opening het water er uit sijpelt dan zit daar de storing.
Als leek probeer ik ook mee te denken: wanneer de wasmachine op de vloer staat, hoe hoog zitten dan de afvoer (opening) en de waterkraan ?
Nog een tip: plaats uw vraag ook eens op fok.nl, daar zitten veel techneuten.
Nog een tip: plaats uw vraag ook eens op fok.nl, daar zitten veel techneuten.
Het gaat hier om de drukschakelaar.
Dat is die grote ronde met dat dunne slangetje eraan.
Die werkt op de druk van het water wat er inkomt en niet
op de waterdruk van de invoer.Die heeft met die drukschakelaar
niets te maken.
Dat is die grote ronde met dat dunne slangetje eraan.
Die werkt op de druk van het water wat er inkomt en niet
op de waterdruk van de invoer.Die heeft met die drukschakelaar
niets te maken.
het blazen heeft helaas niet geholpen.
Wat ik ben vergeten te vermelden is dat als je de machine urenlang(een hele nacht) vd stroom aflaat en dan weer aanzet hij het wel weer doet zonder de foutcode.Zo heb ik dus de was kunnen redden die er nog inzat(donderdagochtend), hem laten spoelen en centrifugeren.Maar toen ik er dus een nieuwe was indeed stopte hij op precies hetzelfde moment weer met dezelfde foutcode.dat gebeurde dus zijuist ook helaas weer na het doorblazen van de slang....er zit nu dus weer een was in die niet verder gaat
we gaan straks als de kindjes erin liggen nog eens goed kijken of we wat kunnen met de drukschakelaar.(het is hier nu spitsuur)
Wat ik ben vergeten te vermelden is dat als je de machine urenlang(een hele nacht) vd stroom aflaat en dan weer aanzet hij het wel weer doet zonder de foutcode.Zo heb ik dus de was kunnen redden die er nog inzat(donderdagochtend), hem laten spoelen en centrifugeren.Maar toen ik er dus een nieuwe was indeed stopte hij op precies hetzelfde moment weer met dezelfde foutcode.dat gebeurde dus zijuist ook helaas weer na het doorblazen van de slang....er zit nu dus weer een was in die niet verder gaat
we gaan straks als de kindjes erin liggen nog eens goed kijken of we wat kunnen met de drukschakelaar.(het is hier nu spitsuur)
Denk dat het slangetje van de drukschakelaar of niet goed
zit of lek is. Dan schakeld hij niet en doet de mach. niks.
Kan het zelf testen maar dan moet je het slangetje
van de dikke slang afhalen (dus op de schakelaar laten zitten)
en dan zachtjes blazen en zuigen dan moet je hem horen klikken.
Maar om dat te doen bij een nieuwe mach.?????????
Weet dat je van alles wilt proberen bij zo'n was en vind het
ook belachelijk dat zo'n bedrijf je laat zitten maar je doet er niks aan.
Ben zelf wel een ouwe plassertje maar die service van vroeger
was wel ff een stukkie beter.
zit of lek is. Dan schakeld hij niet en doet de mach. niks.
Kan het zelf testen maar dan moet je het slangetje
van de dikke slang afhalen (dus op de schakelaar laten zitten)
en dan zachtjes blazen en zuigen dan moet je hem horen klikken.
Maar om dat te doen bij een nieuwe mach.?????????
Weet dat je van alles wilt proberen bij zo'n was en vind het
ook belachelijk dat zo'n bedrijf je laat zitten maar je doet er niks aan.
Ben zelf wel een ouwe plassertje maar die service van vroeger
was wel ff een stukkie beter.
De fout code zou weg moeten gaan maar als deze bleef wil de stekker met beide pennen tegen blank metaal houden wel eens helpen zodat lekstroom weg kan.
Na deze reset en 10 minuten zonder stroom is er een kans dat alles weer goed werkte.
Ik vermoed dat U de machine tijdens vervoer op zijkant heeft gehad of flink geschud en dat er rest water van testen in fabriek verkeerd is gekomen.
Ik had dit zelfde met zelfde code ook omdat ik de draai op trap niet kon maken en via raam naar binnen moest.
Alleen begrijp ik nog steeds niet waarom dit niet de eerste 2 keren was.
Verder krijg je in ochtend uren bij het 0900-2020088 van Samsung Service meestal betere antwoorden dan in de middag uren.
Na deze reset en 10 minuten zonder stroom is er een kans dat alles weer goed werkte.
Ik vermoed dat U de machine tijdens vervoer op zijkant heeft gehad of flink geschud en dat er rest water van testen in fabriek verkeerd is gekomen.
Ik had dit zelfde met zelfde code ook omdat ik de draai op trap niet kon maken en via raam naar binnen moest.
Verder krijg je in ochtend uren bij het 0900-2020088 van Samsung Service meestal betere antwoorden dan in de middag uren.
Toch denk ik dat plumber er meer verstand van heeft.stofzuigertje schreef:De fout code zou weg moeten gaan maar als deze bleef wil de stekker met beide pennen tegen blank metaal houden wel eens helpen zodat lekstroom weg kan.
Plumber heeft meer ervaring met wasmachines maar ik heb erg veel LG en Samsung verkocht!
Andere merken dus minder ervaring.....
Verder ben ik geen opgeleide monteur maar handige verkoper met erg veel ervaring...
Verder ben ik geen opgeleide monteur maar handige verkoper met erg veel ervaring...
Eindelijk heb je het begrepen!stofzuigertje schreef:Plumber heeft meer ervaring met wasmachines maar ik heb erg veel LG en Samsung verkocht!
Er zijn hier mensen op het forum welke uit ervaring spreken, niet gewoon op ieder topic onzinnige antwoorden doen!
Laatst gewijzigd door snepke op 09 nov 2010 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
[quote="flusje"]Jij bent dat toch "dom blondje" je maakt iedereen kapot hier Jeanne is weg en maar iedereen beschuldigen. Net zoals iemand als wa vertrouwen schenken wat een gluiperds zijn jullie.[/quote]
Zou toch wel leuk zijn zijn flusje als je hier eens mee ophield.
Tip voor jou: je zit toch in China.Ben al tijden bezig voor een iPad
maar vind ze hier te duur en opsturen uit het buitenland onbetrouwbaar.
Daar zijn ze goedkoop dus zorg dat ik er een kan kopen op een betrouwbare manier goeie handel voor jou en je heb gen tijd meer voor die flauwe kul hier
Zou toch wel leuk zijn zijn flusje als je hier eens mee ophield.
Tip voor jou: je zit toch in China.Ben al tijden bezig voor een iPad
maar vind ze hier te duur en opsturen uit het buitenland onbetrouwbaar.
Daar zijn ze goedkoop dus zorg dat ik er een kan kopen op een betrouwbare manier goeie handel voor jou en je heb gen tijd meer voor die flauwe kul hier
Dit zegt helaas genoeg! Verkoper!!!.stofzuigertje schreef:Plumber heeft meer ervaring met wasmachines maar ik heb erg veel LG en Samsung verkocht!
Plumber is een Vakman das heel wat anders dan een verkoper.!!
Maar heeft de ts het filter al gecontroleerd??
En een korte omschrijving van de klacht is ook wenselijk.
T
Alle mogelijkheden zijn al voorbij gekomen, maar vergeten we niet iets de machine is nieuw een dikke week geleden aangeschaft, moet je niet zelf aan prutsen. Afwachten dus.
[quote="ronald g"]Alle mogelijkheden zijn al voorbij gekomen, maar vergeten we niet iets de machine is nieuw een dikke week geleden aangeschaft, moet je niet zelf aan prutsen. Afwachten dus.[/quote]
Was ik niet vergeten ronald had ik reeds in mijn bericht gemeld.
Was ik niet vergeten ronald had ik reeds in mijn bericht gemeld.
Ik zou graag een reactie van de TS zien vimamo op mijn posting.
Ik lees teveel van stuurmannen/vrouwen.
T
Ik lees teveel van stuurmannen/vrouwen.
T