LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wehkamp, geen bon, geen garantie
Re: Wehkamp, geen bon, geen garantie
Dat heb ik, maar om 1 of andere wazige reden krijg ik geen mails binnen van deze site/topic.
Re: Wehkamp, geen bon, geen garantie
Bij de internetbestelling is altijd een factuur en zit het advies deze te printen of te bewaren in een aparte map en bovendien zit bij de verzending ook nog een factuur.
Ook bij internet bestelling is het raadzaam, om de bon wat vaak tevens het garantiebewijs zit te bewaren. Dat doe je anders toch ook bij dergelijke aanschaffingen.
Bovendien zit er een boekje bij met de gebruiksaanwijzing en meestal zit daar ook een garantiebewijs bij of de datum van aankoop.
Natuurlijk is 80 euro een heel bedrag voor de meesten van ons, dus te meer reden om de papieren zorgvuldig een plaatsje te geven in een ordner of een doos.
Sommige bonnen vervagen na een paar jaar, maar dan is meestal de garantie ook voorbij.
Er is in het verleden veel bedrog geweest met het omruilen en geld terug mogelijkheid, dat heeft de ondernemers veel geld gekost.
Daarom nooit je bon in je tas met aankopen doen, maar apart opbergen.
Men jat je tas als je even uitpuft bij de Hema voor een kopje koffie en gaat met zak en bon terug weer naar de winkel en levert de boel in tegen geld.
Wat ik zelf heb gezien is...men jat een gereedschap uit de supermarkt, gaat naar de kassa en vertelt dit gekregen te hebben met een verjaardag. Men mag het omruilen zonder bon en wandelt vrolijk de winkel uit.
Het is goed recht van alle winkeliers om zonder bon geen garantie te verlenen danwel te ruilen.
De goeden moeten altijd onder de kwaaien lijden.
Het zij zo.
Ook bij internet bestelling is het raadzaam, om de bon wat vaak tevens het garantiebewijs zit te bewaren. Dat doe je anders toch ook bij dergelijke aanschaffingen.
Bovendien zit er een boekje bij met de gebruiksaanwijzing en meestal zit daar ook een garantiebewijs bij of de datum van aankoop.
Natuurlijk is 80 euro een heel bedrag voor de meesten van ons, dus te meer reden om de papieren zorgvuldig een plaatsje te geven in een ordner of een doos.
Sommige bonnen vervagen na een paar jaar, maar dan is meestal de garantie ook voorbij.
Er is in het verleden veel bedrog geweest met het omruilen en geld terug mogelijkheid, dat heeft de ondernemers veel geld gekost.
Daarom nooit je bon in je tas met aankopen doen, maar apart opbergen.
Men jat je tas als je even uitpuft bij de Hema voor een kopje koffie en gaat met zak en bon terug weer naar de winkel en levert de boel in tegen geld.
Wat ik zelf heb gezien is...men jat een gereedschap uit de supermarkt, gaat naar de kassa en vertelt dit gekregen te hebben met een verjaardag. Men mag het omruilen zonder bon en wandelt vrolijk de winkel uit.
Het is goed recht van alle winkeliers om zonder bon geen garantie te verlenen danwel te ruilen.
De goeden moeten altijd onder de kwaaien lijden.
Het zij zo.
Re: Wehkamp, geen bon, geen garantie
Tja.... wilsophie... ik ben ook maar een mens. En met de verhuizing hebben meerdere mensen mij geholpen, omdat ik een alleenstaande gescheiden moeder ben die meer aan haar hoofd heeft gehad... en nog... en belangrijkere dingen dan een bon.
Re: Wehkamp, geen bon, geen garantie
En bij Wehkamp werken ook gewone mensen met ieder zo zijn privézaken.Uw vriendin heeft de stofzuiger gekocht en betaald, dan heeft zij daarvan een afschrift of een bewijs, of een bevestigingsmail of een factuur.juutieke schreef:Tja.... wilsophie... ik ben ook maar een mens. En met de verhuizing hebben meerdere mensen mij geholpen, omdat ik een alleenstaande gescheiden moeder ben die meer aan haar hoofd heeft gehad... en nog... en belangrijkere dingen dan een bon.
Dat kan niet anders, maar misschien is zij ook verhuisd en heeft zij weer andere dingen die ze belangrijker acht. En daar is niks mis mee, maar kijk dan ook eens in de spiegel beste mevrouw, de wereld is vol van alleenstaande gescheiden vaders en moeders , dat is toch nooit een excuus? Of vindt u van wel?
Re: Wehkamp, geen bon, geen garantie
Je weet niet wat ik heb meegemaakt, jammer dat je er geen begrip voor hebt. De mail is Nasr Frits verzonden. Nu afwachten.
Re: Wehkamp, geen bon, geen garantie
Off Topic: 't Is dat het topic nieuw leven is ingeblazen, maar emmy heeft inmidels meer dan haar best gedaan, goed hoorEmmy75 schreef:Oei heb ik er al zoveel, let er normaliter niet zo op...tenormin schreef:Ja, zo te lezen moet "meneer bob" nog 3500 antwoorden inhalen op "mevrouw emmy", steek ik zieligjes bij af met 139. Maar 't is geen wedstrijdje, toch
Sleep well!
ach sta nog lang niet bovenaan, zie ik
Slaap ze.
Re: Wehkamp, geen bon, geen garantie
Frits Pieters is altijd de reddende engel (in de meeste gevallen dan); jammer dat je zo lang hebt gewacht met kijken, door wat dan ook. Succes ermee.juutieke schreef:Je weet niet wat ik heb meegemaakt, jammer dat je er geen begrip voor hebt. De mail is Nasr Frits verzonden. Nu afwachten.
Re: Wehkamp, geen bon, geen garantie
Hallo allemaal,
Ik heb een mail gehad en het is/word opgelost. Ben er heel erg blij mee.
Bedankt allemaal hier op het forum! Bedankt Frits, bedankt Herman en bedankt Wehkamp!!!
Groetjes Juutieke
Ik heb een mail gehad en het is/word opgelost. Ben er heel erg blij mee.
Bedankt allemaal hier op het forum! Bedankt Frits, bedankt Herman en bedankt Wehkamp!!!
Groetjes Juutieke