LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Atag Blauwe Engel blijkt geen goede investering.

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
D. de Koning

Atag Blauwe Engel blijkt geen goede investering.

Ongelezen bericht door D. de Koning »

Zijn er meer mensen die een verwarmingsketel van Atag hebben gekocht rond 1995 die alsmaar problemen blijft geven?
Driewegklep die hapert zodat het bloedheet wordt in huis en regelmatig diverse storingsmeldingen geeft?
Ik hoor van jullie, want de service die Atag levert is superslecht.
Dick de Koning

Mark Nijenhuis

Re: Atag Blauwe Engel blijkt geen goede investering.

Ongelezen bericht door Mark Nijenhuis »

Geachte heer de Koning,
Een mankement aan een cv-ketel van 8 jaar oud is op zich niet vreemd. U dient zich te realiseren dat cv-ketel gemiddeld 3.500 uur per jaar draait, met de nadruk op draait. De driewegklep is een mechaniek dat dmv een rubberenbal bepaalt of het cv-water de installatie danwel voor de warmwater opwekking wordt gebruikt. Na acht jaar is het heel goed mogelijk dat de bal beschadigingen vertoont en hij dus vervangen zal moeten worden. (u rijdt toch ook geen acht jaar met de zelfde banden onder uw auto)
Door dit defekt kunnen de problemen ontstaan zoals u die schetst.
Persoonlijk heb ik als Atag Select dealer heb ik uberhaupt geen slechte ervaring met de servicedienst van Atag.

Met vriendelijke groeten,
Zeiler-Rensing installatietechniek

Mark Nijenhuis
directeur

J.van Zelst

Ongelezen bericht door J.van Zelst »

Geachte mijnheer de Koning,
In 1974 heb ik een Buderusketel gekocht met warmwatervoorziening,dus ook met een driewegklep.
Deze werkt nog zonder ooit problemen te hebben gegeven!
Bij U mag normaal gesproken deze klep ook geen problemen
kunnen geven.
J.van Zelst

Rodigan

Ongelezen bericht door Rodigan »

Allemachtig. Wat een post zeg van die De Koning. Na 8 jaar drammen over een slecht functionerende driewegklep. En dan roepen dat de service slecht is. Vertel er dan ook bij waarom die service slecht is of zeg niks. Het verhaal van Nijenhuis klopt. Hij moet er echter ook bij vertellen dat een driewegklep ook door externe oorzaak (vervuiling bijvoorbeeld) defect kan gaan en het dus niet indirect aan een ketel hoeft te liggen. Mensen vergeten dat een cv toestel onderdeel uit maakt van een installatie en het juist functioneren van een cv toestel staat of valt met het juist installeren van die installatie!!

Gesloten