LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Babyfoon met WIFI ondersteunt geen wifi

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
rb178
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mei 2014 11:04

Babyfoon met WIFI ondersteunt geen wifi

Ongelezen bericht door rb178 »

Ik heb een maand geleden de Luvion Supreme Connect Babyfoon Met Camera aangeschaft omdat deze kan samenwerken met een optionele wifi bridge om te verbinden met het wifi netwerk. Vervolgens kun je dan via een tablet of telefoon de babyfoon gebruiken.

Met een maand vertraging heb ik van de Luvion shop eindelijk de wifi bridge ontvangen en bij de installatie heb ik geconstateerd dat de wifi bridge aangesloten moet worden met een netwerk kabel... Hij ondersteunt dus geen wifi.

Luvion geeft hierbij aan dat zij het een wifi bridge noemen omdat via de netwerk kabel een aansluiting gemaakt kan worden met een wifi router.

Vanuit mijn ICT achtergrond is dit een ondenkbare verklaring voor wifi bridge. Intussen kan ik de babyfoon (200 EUR!!!) niet meer terugsturen want ik heb hem al een maand en heb ik niets aan de zgn wifi bridge omdat ik geen netwerk aansluitingen over heb.

Luvion prijst een product aan als WIFI en pas bij installatie na aankoop kom je er achter dat er geen wifi wordt ondersteund. Mag dit zomaar?

Met vriendelijke groet,
Rolf

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Babyfoon met WIFI ondersteunt geen wifi

Ongelezen bericht door olaf79 »

rb178 schreef:Ik heb een maand geleden de Luvion Supreme Connect Babyfoon Met Camera aangeschaft omdat deze kan samenwerken met een optionele wifi bridge om te verbinden met het wifi netwerk. Vervolgens kun je dan via een tablet of telefoon de babyfoon gebruiken.

Met een maand vertraging heb ik van de Luvion shop eindelijk de wifi bridge ontvangen en bij de installatie heb ik geconstateerd dat de wifi bridge aangesloten moet worden met een netwerk kabel... Hij ondersteunt dus geen wifi.

Luvion geeft hierbij aan dat zij het een wifi bridge noemen omdat via de netwerk kabel een aansluiting gemaakt kan worden met een wifi router.

Vanuit mijn ICT achtergrond is dit een ondenkbare verklaring voor wifi bridge. Intussen kan ik de babyfoon (200 EUR!!!) niet meer terugsturen want ik heb hem al een maand en heb ik niets aan de zgn wifi bridge omdat ik geen netwerk aansluitingen over heb.

Luvion prijst een product aan als WIFI en pas bij installatie na aankoop kom je er achter dat er geen wifi wordt ondersteund. Mag dit zomaar?

Met vriendelijke groet,
Rolf
Ik vermoed dat jij het begrip wifi bridge niet hebt begrepen. De bridge vormt de brug tussen je bekabeld netwerk en de babyfoon. Zo kan de babyfoon via een eigen peer to peer wifi netwerk draadloos verbinding maken met het internet...Dat er gekozen wordt voor peer to peer is logisch zodat je babyfoon netwerk niet of minder wordt gestoord door bestaande wifi componenten in je netwerk.
Met je ICT achtergrond dien je te weten dat dit zo werkt en weet je ook vast wel dat je voor 20 euro een switch koopt om extra aansluitingen op je LAN te creeren.

rb178
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mei 2014 11:04

Re: Babyfoon met WIFI ondersteunt geen wifi

Ongelezen bericht door rb178 »

Een wifi bridge is een brug naar wifi. Anders is het simpelweg een netwerk bridge. Je kan iets geen wifi bridge noemen simpelweg omdat je dan naar een wifi router kan komen over een kabeltje. Met een switch voor aansluitingen op het lan heb je ook bekabeling door je huis nodig. Die heb ik niet en wil ik ook niet door mijn huiskamer hebben liggen. De ouder unit moet op de bridge geplaatst worden dus om die nou in de meterkast te hebben staan is ook geen oplossing. ICT achtergrond betekent inderdaad dat ik heel goed weet wat een wifi bridge is en behoort te doen. Dat er mogelijkheden zijn om dit toch te laten werken is niet het punt. Dit is geen wifi bridge en wordt wel als zodanig verkocht.

rb178
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mei 2014 11:04

Re: Babyfoon met WIFI ondersteunt geen wifi

Ongelezen bericht door rb178 »

Een wifi bridge is een brug naar wifi. Anders is het simpelweg een netwerk bridge. Je kan iets geen wifi bridge noemen simpelweg omdat je dan naar een wifi router kan komen over een kabeltje. Met een switch voor aansluitingen op het lan heb je ook bekabeling door je huis nodig. Die heb ik niet en wil ik ook niet door mijn huiskamer hebben liggen. De ouder unit moet op de bridge geplaatst worden dus om die nou in de meterkast te hebben staan is ook geen oplossing. ICT achtergrond betekent inderdaad dat ik heel goed weet wat een wifi bridge is en behoort te doen. Dat er mogelijkheden zijn om dit toch te laten werken is niet het punt. Dit is geen wifi bridge en wordt wel als zodanig verkocht.

rb178
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mei 2014 11:04

Re: Babyfoon met WIFI ondersteunt geen wifi

Ongelezen bericht door rb178 »

Het is een beetje als het verkopen van een elektrische auto, maar na de verkoop vermelden dat hij alleen elektrisch kan rijden als je de stekker in het stopcontact laat zitten en dat je anders benzine moet gebruiken.

16again
Berichten: 16124
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Babyfoon met WIFI ondersteunt geen wifi

Ongelezen bericht door 16again »

rb178 schreef:Met een maand vertraging heb ik van de Luvion shop eindelijk de wifi bridge ontvangen en bij de installatie heb ik geconstateerd dat de wifi bridge aangesloten moet worden met een netwerk kabel... Hij ondersteunt dus geen wifi.Luvion geeft hierbij aan dat zij het een wifi bridge noemen omdat via de netwerk kabel een aansluiting gemaakt kan worden met een wifi router.
Moet de kabel van de wifi-bridge niet naar de ouder unit?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Babyfoon met WIFI ondersteunt geen wifi

Ongelezen bericht door crazyme »

rb178 schreef:Ik heb een maand geleden de Luvion Supreme Connect Babyfoon Met Camera aangeschaft ...

Met een maand vertraging heb ik van de Luvion shop eindelijk de wifi bridge ontvangen en bij de installatie heb ik geconstateerd dat de wifi bridge aangesloten moet worden met een netwerk kabel...

Intussen kan ik de babyfoon (200 EUR!!!) niet meer terugsturen want ik heb hem al een maand
Hoewel ik niet begrijp dat wanneer je iets een maand geleden besteld, met een levertijd van een maand, je het ook al een maand in huis kan hebben, ga ik maar van het laatste bericht uit: je hebt het product een maand in huis.

Iemand met ICT ervaring ziet toch direct na ontvangst dat het apparaat niet voldoet aan de verwachtingen?

Je had het product direct terug kunnen sturen.

Na een maand ben je te laat. Het is een beetje jammer dat je nu met een omweg je eigen fout probeert te corrigeren.

rb178
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mei 2014 11:04

Re: Babyfoon met WIFI ondersteunt geen wifi

Ongelezen bericht door rb178 »

Ok, nog een keer. Ik had eerst de babyfoon gekocht bij Bol, die werkt prima. De Wifi bridge is een optioneel product en werd niet verkocht door bol (nu wel) dus die had ik besteld bij Luvion. Die kwam gisteren pas binnen (na een maand).

Gisteren heb ik dus pas kunnen constateren dat het niet naar behoren werkt.

Kunnen nu alle zeurpieten ophouden en kan iemand een antwoord geven op de vraag die ik stel? Namelijk, mag je een product aanprijzen als wifi bridge als het geen wifi ondersteunt?

rb178
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mei 2014 11:04

Re: Babyfoon met WIFI ondersteunt geen wifi

Ongelezen bericht door rb178 »

16again schreef:Moet de kabel van de wifi-bridge niet naar de ouder unit?
Nee. De ouder unit wordt op de wifi bridge geplaatst. De wifi bridge moet met een netwerkkabel aangesloten worden op de wifi router. Je kunt geen babyfoon benaderen via het netwerk als de ouder unit niet in de wifi bridge geplaatst is.

angel1978
Berichten: 10971
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Babyfoon met WIFI ondersteunt geen wifi

Ongelezen bericht door angel1978 »

rb178 schreef:
16again schreef:Moet de kabel van de wifi-bridge niet naar de ouder unit?
Nee. De ouder unit wordt op de wifi bridge geplaatst. De wifi bridge moet met een netwerkkabel aangesloten worden op de wifi router. Je kunt geen babyfoon benaderen via het netwerk als de ouder unit niet in de wifi bridge geplaatst is.
Heb je nu eindelijk de configuratie zoals die bedoeld is al een keer uitgeprobeerd? Want ik heb zo het vermoeden dat je simpelweg niet snapt wat nu eigenlijk bedoeld wordt.

De Wifi-bridge is bedoeld als brug tussen jouw eigen netwerk ( niet wifi, netwerk ) en de aangesloten apparaten op het draadloze netwerk van de Luvion apparaten ( wifi ). De wifi in de naam wifi-bridge staat dan ook niet voor je eigen thuis-wifi, maar voor het wifi dat de Luvion-apparaten creëren om verbinding tussen de apparaten te onderhouden.
De bridge is in staat om deze wifi-signalen ( van de camera ) op te vangen en over te brengen naar je eigen prive-netwerk en indien gewenst naar het internet ( daarom de naam bridge ).
Dat de ouder-unit in de bridge moet staan om beelden op de telefoon te kunnen tonen betwijfel ik. Als je de bridge op je netwerk hebt aangesloten ( via een kabel ), dan moeten zowel de ouder-unit als je telefoon of tablet gebruikt kunnen worden om beelden te bekijken. Wat wel in de handleiding staat is dat de knoppen op de ouder-unit ( om de camera te besturen bijv. ) niet werken als iemand van buiten ( telefoon of tablet ) verbinding heeft met de bridge. Tevens is het mogelijk om de ouder-unit op te laden via de bridge ( wat wel onhandig kan zijn als je de bridge in de meterkast hebt staan ), maar dit kan natuurlijk ook op andere manieren.

Veel meer fabrikanten ( kijk ook eens bij bijv. Sonos --> muzieksysteem ) gebruiken een bridge om een eigen 'wifi' te verbinden met het netwerk van een klant. Ook die moeten altijd met een kabel verbonden zijn met het netwerk ( er moet minimaal 1 apparaat via de kabel verbonden worden ). De wifi die die apparaten gebruiken is alleen voor intern gebruik ( eigen luvion-netwerk ).

Volgens mij moet alles dus prima kunnen werken mits je het goed aansluit.

Dat je eigen verwachten anders waren ( de bridge vormt een brug tussen de camera en je eigen wifi ) is jammer maar helaas. Dan had je de handleiding beter moeten lezen van te voren. Echter dat laat onverlet dat het produkt an sich prima zou kunnen functioneren.

Mocht je toch per se je bridge elders in het huis willen zetten waar je geen UTP-aansluiting hebt, dan is het nog een overweging waard om een wifi-repeater aan te schaffen ( al verkrijgbaar voor zo'n 15 a 20 euro ) met een netwerkaansluiting. Daar hang je dan je bridge aan en het is toch zonder kabels door het hele huis te trekken mogelijk om je bridge elders te plaatsen ( dan is gebruik maken van het oplaadpunt wel iets beter mogelijk ).

rb178
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mei 2014 11:04

Re: Babyfoon met WIFI ondersteunt geen wifi

Ongelezen bericht door rb178 »

Beste angel1978,

Laat me even uitleggen wat de definitie is van een wifi bridge. Ik zal beginnen met het deel "bridge". Een bridge wordt gebruikt om verbinding te leggen tussen twee verschillende soorten netwerken. Een bridge wordt gebruikt om deze koppeling te leggen. Deze koppeling vindt plaats in de onderste twee lagen van het OSI model. In dit geval wordt er door dit apparaat geen koppeling gelegd tussen twee netwerken. Wat wel wordt gedaan is dat er een koppeling gemaakt wordt van de babyfoon display naar het netwerk. Er is geen enkele sprake van bridging naar wifi. De wifi router in het netwerk neemt deze taak op zich en niet het gekochte apparaat.
De veronderstelling bij de aankoop was dat de wifi bridge dus zonder netwerk kabel kon verbinden met het wifi netwerk. Dit blijkt niet het geval.

Dat het geheel functioneert met bekabeling staat buiten kijf en heb ik ook wel degelijk werkend gekregen. Het apparaat kan echter niet communiceren via wifi, ondanks het feit dat er wordt geadverteerd met wifi. Hier gaat het om!

rb178
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mei 2014 11:04

Re: Babyfoon met WIFI ondersteunt geen wifi

Ongelezen bericht door rb178 »

De wifi bridge kan zelf nergens mee communiceren via enig radio signaal. Het is een cradle waarin de ouder unit geplaatst moet worden. De wifi bridge kan dus NIET communiceren met aangesloten apparaten in het luvion netwerk. Dit doet de ouder unit en die geeft alleen de babyfoon functionaliteit door via de cradle (genoemd wifi bridge, maar doet dus geen enkele wifi!!!!!!).

angel1978
Berichten: 10971
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Babyfoon met WIFI ondersteunt geen wifi

Ongelezen bericht door angel1978 »

rb178 schreef:Beste angel1978,

Laat me even uitleggen wat de definitie is van een wifi bridge. Ik zal beginnen met het deel "bridge". Een bridge wordt gebruikt om verbinding te leggen tussen twee verschillende soorten netwerken. Een bridge wordt gebruikt om deze koppeling te leggen. Deze koppeling vindt plaats in de onderste twee lagen van het OSI model. In dit geval wordt er door dit apparaat geen koppeling gelegd tussen twee netwerken. Wat wel wordt gedaan is dat er een koppeling gemaakt wordt van de babyfoon display naar het netwerk. Er is geen enkele sprake van bridging naar wifi. De wifi router in het netwerk neemt deze taak op zich en niet het gekochte apparaat.
De veronderstelling bij de aankoop was dat de wifi bridge dus zonder netwerk kabel kon verbinden met het wifi netwerk. Dit blijkt niet het geval.

Dat het geheel functioneert met bekabeling staat buiten kijf en heb ik ook wel degelijk werkend gekregen. Het apparaat kan echter niet communiceren via wifi, ondanks het feit dat er wordt geadverteerd met wifi. Hier gaat het om!
Leuk verhaaltje over wat een bridge is, maar googleen kan iedereen. Als je daarmee interessant wil doen en/of wil overtuigen over je kennis, dan faal je daar toch behoorlijk in.
Daarnaast is de conclusie verder dat je 'veronderstelling' het grote probleem is.
Het apparaat kan echter niet communiceren via wifi, ondanks het feit dat er wordt geadverteerd met wifi. Hier gaat het om!
Wederom slaat dit nergens op, maar goed, dat heb ik al uitgelegd. Als je eigenwijs wilt zijn, dan blijf je maar lekker zitten met een niet werkend apparaat.

Retail-stu
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 apr 2014 11:07

Re: Babyfoon met WIFI ondersteunt geen wifi

Ongelezen bericht door Retail-stu »

rb178 schreef:Ok, nog een keer. Ik had eerst de babyfoon gekocht bij Bol, die werkt prima. De Wifi bridge is een optioneel product en werd niet verkocht door bol (nu wel) dus die had ik besteld bij Luvion. Die kwam gisteren pas binnen (na een maand).

Gisteren heb ik dus pas kunnen constateren dat het niet naar behoren werkt.
Het product wat Bol geleverd heeft is dus in orde, maar het product wat u via Luvion aangeschaft heeft is niet naar uw verwachting. U geeft aan dit gisteren binnen gehad te hebben, en dus gewoon het recht hebt deze zonder opgaaf van reden te retourneren kosten hiervoor kunnen eventueel voor uw rekening komen. De aankopen zijn 2 aparte zaken en dat de andere aankoop (optioneel product) niet aan uw verwachting doet wil niet zeggen dat u alles terug kunt sturen.

16again
Berichten: 16124
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Babyfoon met WIFI ondersteunt geen wifi

Ongelezen bericht door 16again »

rb178 schreef:De wifi bridge kan zelf nergens mee communiceren via enig radio signaal. Het is een cradle waarin de ouder unit geplaatst moet worden. De wifi bridge kan dus NIET communiceren met aangesloten apparaten in het luvion netwerk. Dit doet de ouder unit en die geeft alleen de babyfoon functionaliteit door via de cradle (genoemd wifi bridge, maar doet dus geen enkele wifi!!!!!!).
Volgens mij zit er weldegelijk een soort access point in de bridge. De antenne zit er niet voor niets op.
De ouderunit heeft eigen ingebouwde antenne voor camera ontvangst.

Uit manual maak ik op dat je de zijkant moet scannen , om WiFi netwerk op je telefoon te verbinden.
http://www.luvionshop.nl/pub/Handleidin ... 0NL-EN.pdf
Minder is dan de tekst, dat UTP altijd aangesloten moet zijn

angel1978
Berichten: 10971
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Babyfoon met WIFI ondersteunt geen wifi

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
rb178 schreef:De wifi bridge kan zelf nergens mee communiceren via enig radio signaal. Het is een cradle waarin de ouder unit geplaatst moet worden. De wifi bridge kan dus NIET communiceren met aangesloten apparaten in het luvion netwerk. Dit doet de ouder unit en die geeft alleen de babyfoon functionaliteit door via de cradle (genoemd wifi bridge, maar doet dus geen enkele wifi!!!!!!).
Volgens mij zit er weldegelijk een soort access point in de bridge. De antenne zit er niet voor niets op.
De ouderunit heeft eigen ingebouwde antenne voor camera ontvangst.

Uit manual maak ik op dat je de zijkant moet scannen , om WiFi netwerk op je telefoon te verbinden.
http://www.luvionshop.nl/pub/Handleidin ... 0NL-EN.pdf
Minder is dan de tekst, dat UTP altijd aangesloten moet zijn
Natuurlijk zit er wifi op. Het werkt zoals ik hierboven al heb uitgelegd. De bridge maakt zelf contact met alle apparaten ( en dus ook de camera ) via een eigen wifi-signaal ( daarom ook wifi-bridge ).

De bridge moet idd. via UTP aangesloten zijn om contact te maken met internet ( en je eigen netwerk ). De antenne is namelijk al in gebruik voor de verbinding met de camera en is dedicated daarvoor.

Maar deze TS weet het blijkbaar beter ( ICT'er, vindt ie zelf ).

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Babyfoon met WIFI ondersteunt geen wifi

Ongelezen bericht door olaf79 »

rb178 schreef:Een wifi bridge is een brug naar wifi. Anders is het simpelweg een netwerk bridge. Je kan iets geen wifi bridge noemen simpelweg omdat je dan naar een wifi router kan komen over een kabeltje. Met een switch voor aansluitingen op het lan heb je ook bekabeling door je huis nodig. Die heb ik niet en wil ik ook niet door mijn huiskamer hebben liggen. De ouder unit moet op de bridge geplaatst worden dus om die nou in de meterkast te hebben staan is ook geen oplossing. ICT achtergrond betekent inderdaad dat ik heel goed weet wat een wifi bridge is en behoort te doen. Dat er mogelijkheden zijn om dit toch te laten werken is niet het punt. Dit is geen wifi bridge en wordt wel als zodanig verkocht.
Nogmaals het begrip wifi bridge heb je niet begrepen. EN geloof me ik heb OOK een ICT achtergrond.
Bridge betekent dat twee netwerken met elkaar verbonden worden. en dat is precies wat hier gebeurd. De bridge verbind het thuisnetwerk van je provider met het eigen netwerk van de babyfoon. De babyfoon is wifi, en dus betekent wifi bridge in dit geval dat de wifi van de babyfoon aan de thuisnetwerk wordt gehangen.
Nogmaals er is geen vaste definitie en wifi bridge kan dus heel veel betekenen.
Wat is trouwens je "ict achtergrond"

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Babyfoon met WIFI ondersteunt geen wifi

Ongelezen bericht door olaf79 »

rb178 schreef:Ok, nog een keer. Ik had eerst de babyfoon gekocht bij Bol, die werkt prima. De Wifi bridge is een optioneel product en werd niet verkocht door bol (nu wel) dus die had ik besteld bij Luvion. Die kwam gisteren pas binnen (na een maand).

Gisteren heb ik dus pas kunnen constateren dat het niet naar behoren werkt.

Kunnen nu alle zeurpieten ophouden en kan iemand een antwoord geven op de vraag die ik stel? Namelijk, mag je een product aanprijzen als wifi bridge als het geen wifi ondersteunt?
We snappen hoe het is gelopen. De wifi bridge doet echter precies wat het doen moet. Het zorgt er voor dat je draadloos (via je app op iphone of android) bij je babyfoon kunt. Dus is hier niks aan de hand en werkt het product prima.

Trouwens, als het zou werken zoals jij denkt was je waarschijnlijk komen zeuren dat de draadloze verbinding tussen babyfoon en app steeds wegviel. Je wifi zou waarschijnlijk te zwak zijn voor een goed signaal. Daarom heeft de maker terecht gekozen voor een peer to peer network.

rb178
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mei 2014 11:04

Re: Babyfoon met WIFI ondersteunt geen wifi

Ongelezen bericht door rb178 »

De babyfoon is geen wifi. De babyfoon communiceert niet via het wifi netwerk. De antenne zit idd op de bridge, maar kan niet functioneren omdat de ouder unit het wifi signaal onbruikbaar maakt. Hierom wordt de wifi niet ondersteund. Dit wordt ook door de fabrikant aangegeven. Het wifi element in de wifi bridge is dus niet van toepassing.

*Zucht* Al die zogenaamde ict mensen in dit forum die denken te weten hoe dit zit, doe me een lol en bestel het zelf, dan kom je er zelf achter.

Wifi bridge die geen enkele aansluiting maakt met wifi (ouder unit via hardware poort en netwerk via utp) is geen wifi bridge. De wifi kant wordt niet ondersteund omdat de ouder unit deze onbruikbaar maakt.

rb178
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mei 2014 11:04

Re: Babyfoon met WIFI ondersteunt geen wifi

Ongelezen bericht door rb178 »

En JA HET WERKT MET EEN KABEL. Dat gaf ik in het begin al aan. Hoeven jullie mij niet te vertellen.'

Ach, laat ook maar. Dit forum is niet een juiste plek om een antwoord te vinden zolang alle reacties komen van mensen die niet willen lezen of snappen waar het om gaat. De groeten.

Gesloten