LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Badkamertelevisie

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Boggel
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 jul 2005 17:29

Badkamertelevisie

Ongelezen bericht door Boggel »

Hallo,

Wie o wie heeft er ervaring met TV in de badkamer.
Nu weet ik dat er speciale badkamertv's zijn, maar kan ik het ook oplossen door een LCD te plaatsen?

Hoe zit dat met vocht ed.?

Ik hoor het graag even!

gr
Boggel

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Badkamertelevisie

Ongelezen bericht door NAK »

En ik maar denken dat een badkamer gemaakt was om jezelf te douche en/of te wassen. :lol:

Het wordt ook met de dag gekker.

Binnenkort worden er zeker ook nog staande recepties gehouden in toiletruimten. :oops:
Is wel makkelijk, hoef je onder het pissen niks van het gezeik van en over anderen te missen. :shock:

Boggel
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 jul 2005 17:29

Re: Badkamertelevisie

Ongelezen bericht door Boggel »

Ik heb niet gevraagd om jaloerse mensen. Of personen die hier alleen komen om commentaar te leveren.

Zo'n gek idee is het nou ook weer niet, als je een whirlpool hebt.

Gaarne reacties waar ik wat aan heb.

De groeten

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Badkamertelevisie

Ongelezen bericht door NAK »

Vreemde vragen roepen vreemde antwoorden op.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Badkamertelevisie

Ongelezen bericht door karr-2 »

TV in de badkamer? Je hebt zeker geld teveel? Inderdaad krijgen we daarna recepties in het toilet, radio in de bushalte enz.

Dat heeft niets met jaloezie te maken, meer met gewoon gezond verstand. Als ik in bad zit wil ik me kunnen ontspannen en niet afgeleid worden met blerende tv's.

efteling
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2005 09:10

Re: Badkamertelevisie

Ongelezen bericht door efteling »

Ik vindt het gewoon van den zotte. Een tv in de badkamer, en een lcd-tv nog wel. Zet er gewoon een spatwaterdichte radio in, en je kunt zelf meespelen in Idols :lol: .

Maar als je het zo graag wilt, zou ik gewoon naar een electro-warenhuis gaan. Die zouden zulke dingen toch wel weten?

Ik wil ook een tv in mijn kleine badkamer. Ik dacht aan een plasmascherm van ruim 1 meter diagonaal. En een surround set erbij. Lijkt het net alsof je in je blootje midden in de film staat :lol: .

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Badkamertelevisie

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hallo.

Boggel vraagt om advies,niet om afzeiken.
Pak het wel/of niet serieus en geef wel/ of niet fatsoenlijk advies.

T is moeilijk Boggel met een plexi plaat voor de tv maakt u een kans ,maar dan moet het scherm/tv wel in/door een muur zijn gebouwd.



Tim

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Badkamertelevisie

Ongelezen bericht door bot321 »

tv in de badkamer moet hangen i.v.m.
condens langs de muren.ook zo dicht
mogelijk bij de deur plaatsen omdat daar
de meeste ventilatie is.
Bij mijn weten is er ook een speciaal stopkontakt
voor die bij een beetje vocht al afslaan (weet niet zeker)
Bij mijn werk in vochtige ruimtes heb ik een
soort van trafo die ik tussen de machines moet doen
die onmiddelijk afslaat bij vocht op de apperaten.
(geen aardlek) Hoop dat U hier wat aan heeft.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Badkamertelevisie

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

www.badkamertv.nl Binnenkort online. Dit soort tv's komt meestal uit Engeland. Informeer eens bij een grote badkamerzaak. Ik heb er een gezien bij een badkamerzaak in Gemert in NBr.

expert
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2005 10:27

Re: Badkamertelevisie

Ongelezen bericht door expert »

Op http://www.badkamertelevisie.nl staan diverse modellen met prijzen vermeld. Succes!

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: Badkamertelevisie

Ongelezen bericht door Angelic »

Joh, ik wist geeneens dat het bestond!
Zag wel laatst een huis op tv met een open haard in de badkamer, wat ik toch wel eenv reemde combi vond.
Als iemand het geld ervoor heeft mag hij of zij natuurlijk zelf weten wat ie ermee doet.
Ikzelf zou liever de voorkeur geven voor een ontspannend muziekje terwijl ik in de jacuzzi lig, maar smaken verschillen.

berna
Berichten: 154
Lid geworden op: 29 sep 2005 21:37

Re: Badkamertelevisie

Ongelezen bericht door berna »

Let wel op dat de badkamer i.v.m. elektriciteit in zones is verdeeld. U mag alléén in zone drie dit soort elektrische apparatuur en stopcontacten plaatsen. Tevens moeten deze apparaten minimaal IPX4 hebben.
Verder mag u natuurlijk helemaal zelf weten wat u in u badkamer wilt doen. Als u daat TV wilt kijken moet u dat gewoon doen, daar heeft niemand ook maar iets mee te maken. Waar het mij omgaat is dat het veilig is en dat er geen ongelukken gebeuren.
Succes

Vinboy
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 jul 2005 09:39

Re: Badkamertelevisie

Ongelezen bericht door Vinboy »

Waarom reageren mensen zo achterlijk op een vraag, geef of gewoon antwoord of laat anders mensen gewoon in hun waarde en kom niet met jaloerse zeikverhalen.

Om antwoord te geven op je vraag zou je misschien eens kunnen kijken in winkels waar de Philips Mirror tv's staan deze zijn uit een spiegel en aan een tv.

Veel succes met je zoektocht!

drejansen
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 nov 2005 21:48

Re: Badkamertelevisie

Ongelezen bericht door drejansen »

Leuk, mijn buren hebben het ook.
die hebben een flatscreen TV
het is een hele grote badkamer, (tsja, iets meer pecunia dan ik)
het is er wel vochtig, een beeldbuis werkt op hoogspanning, dat kan dus niet.
Je zal er een boel geld voor moeten neerleggen, flatscreens zijn duur.
ik leef in de veronderstelling dat zelfs een flatscreen geen lang leven zal hebben, want vocht en elektriciteit gaan niet hand in hand.

ooit was ik op een feestje van een grappenmaker die tijdens een aantal toiletten (pissoirs of uninoirs) had voorzien van TV's achter glas.
je piste tegen het glas aan, maar toch, het waren beeldbuis TV's....
als kind piste ik ooit tegen schrikdraad... Als ik er sterk aan denk, voel ik het nog.

sucses! en veel kijkplezier.

waarzo
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2005 14:38

Re: Badkamertelevisie

Ongelezen bericht door waarzo »

Wij kunnen je melden dat de Badkamer TV goedkoper gaat worden dan de nu geldende 2799,- voor een 17.1'' Badkamertelevisie

Adviesprijs voor deze schermen zal eind dit jaar rond de 2200 moeten gaan zitten.
Scheelt toch behoorlijk.

Vergeet niet dat je met dit bedrag wel een stukje veiligheid inkoopt.... een LCD zelf beplakken met een glasplaat, of gewoon neerzetten is absoluut niet aan te raden.

mcm
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2005 10:36

Re: Badkamertelevisie

Ongelezen bericht door mcm »

Beste

Enige tijd mag ik genieten van de tv in bad.
http://www.aquavision.tv/

Goede handleiding, prima inbouwbox met aarde en twee prima luidsprekers extra drie bijgekocht voor de centerspeaker en de backspeakers.

Prima zelf in te bouwen, goede service en ondersteuning.

Succes

JoostS
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 nov 2005 15:57

Re: Badkamertelevisie

Ongelezen bericht door JoostS »

Waarom heb ik toch het idee dat alle foto's op de sites die hier worden genoemd zijn gemanipuleerd?
En niet alleen qua televisiebeeld.
Want in sommige gevallen is het hele scherm er digitaal ingeplakt.
PhotoShop is een veel gebruikt softwarepakket in de badkamertelevisie handel, zo te zien.

Ivatje
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jan 2005 17:45

Re: Badkamertelevisie

Ongelezen bericht door Ivatje »

Een tv in de badkamer vind ik tof!
Lekker 1 uur in het bad liggen en naar je favo programma kijken... :D
Er is niets mis mee...

Aagje
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 dec 2005 18:03

Re: Badkamertelevisie

Ongelezen bericht door Aagje »

Ja, precies. Heerlijk in bad je lekker tv kijken, zeker als je moe bent!

Mijn tv is een gewone 51 cm beeldbuis die op een kastje in mijn slaapkamer, staat met wieltjes eronder. Als ik in bad ga, verrijd ik het kastje een halve meter en verdraai het zo dat het tot vlak voor de ronde toog die tussen mijn badkamer en slaapkamer heb, staat. Dus nog net in mijn slaapkamer tegen de drempel van mijn badkamer aan. Liggend vanuit mijn lekkere bad kan ik dan perfect tv kijken. Mijn bad is goed geisoleerd dus het water blijft ruim een uur op aangename temperatuur. Drankje erbij...... vakantie in je eigen huis........

Dit is een goedkope oplossing die voor mij prima werkt. Binnen 10 seconden staat mijn tv in de badderstand op ooghoogte.

Kortom, aanrader........

Mvg,

Aagje

annemiekerijke
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2012 17:13

Re: Badkamertelevisie

Ongelezen bericht door annemiekerijke »

Ik heb hele slechte ervaringen met de badkamer TV. Ogenschijnlijk moet het simpel werken, maar de aansluiting heeft mij honderden euro's gekocht, zo niet meer. Omdat de TV ingebouwd moet worden is het een helse klus om de modems en de internet verbinding er werkend te krijgen. En dat alles achter een muurtje, immers inbouw TV.

Dan lijkt het een goed bevestigingsysteem, maar bij elke stroomstoring kan je de TV weer helemaal los maken, want het ophangsysteem werkt niet goed.

Doordat je steeds opnieuw alles moet installeren, worden de kabels blijkbaar kwetsbaar.

Ik ben 3 electriciens, 2 jaar verder en heb zegge en schrijven 3x gekeken. Alles kabels vervangen en nu als laatste in de powerkabel van de TV kapot.

Ik heb een TV van Splashvision. Made in China, geen deugdelijke gebruiksaanwijzing en ook de verkoper weet niet meer dan dat je de stekker erin moet steken sofar so good. Konden ook geen electricien noemen die het apparaat kende en de 3e electricien heeft het opgegeven.

De TV was behoorlijk aan de prijs (1230 euro) maar ligt in de kelder omdat hij niet aan de praat te krijgen is

Gesloten