| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bcc every day Low Pricing
-
Son of god
Re: Bcc every day Low Pricing
Dus woon je ook bijna 150 km van Hengelo. Of wil je de TV in (bijv) amsterdam halen bij BCC met het verhaal dat hij in Vriezeveen goedkoper is en dat minder dan 20 km is van een filiaal van hun in Hengelo?
Leg het me eens uit want volgens mij begrijp ik iets niet.
Leg het me eens uit want volgens mij begrijp ik iets niet.
Gegarandeerd elke dag de laagste prijs!
BCC is de goedkoopste van Nederland mede omdat BCC onderdeel is van het wereldconcern KESA en omdat de artikelen met duizenden tegelijk worden ingekocht. En daar profiteert u van!
Het principe Every Day Low Pricing (EDLP) betekent dat BCC elke dag honderden prijzen bij geselecteerde vergelijkbare concurrenten checkt en haar verkoopprijs altijd naar de laagste prijs verlaagt. Zodat u de prijzen niet meer hoeft te checken.
Wanneer u binnen 14 dagen na uw aankoop bij BCC hetzelfde artikel elders voor een lagere prijs kunt kopen, betaalt BCC u:
HET PRIJSVERSCHIL
+ 25% VAN HET VERSCHIL
RETOUR !
Voor betaling van het prijsverschil + 25% van het verschil voor een elders goedkoper aangetroffen artikel gelden de volgende voorwaarden:
· Het artikel is als nieuw direct leverbaar in de originele
gesloten fabrieksverpakking
· Het artikel is voorzien van het door de officiële Nederlandse
importeur afgegeven garantiebewijs
· Het artikel moet in de winkel of op het Internet duidelijk
zijn geprijsd
· De verkoopprijs moet door BCC geverifieerd kunnen worden
· Het geconstateerde prijsverschil dient binnen het
BCC verzorgingsgebied te vallen en alleen de prijzen van de
door BCC geselecteerde collega-aanbieders komen in
aanmerking. Klik hier voor een overzicht van deze aanbieders
· Bij kortingsacties moet aan dezelfde actievoorwaarden
worden voldaan
· Geldt niet voor schade-artikelen en/of tijdens opruimingen
Het prijsverschil + 25% van het verschil wordt éénmalig retour betaald wanneer de oorspronkelijke BCC-verkoopbon kan worden getoond en wanneer is voldaan aan de bovengenoemde voorwaarden. U kunt hiervoor terecht bij het filiaal waar u uw aankoop heeft gedaan of u kunt contact opnemen met het BCC Call Center: 0900 0555 (0,30 p/m).
Er zijn vele aanbieders van consumentenelektronica actief. Niet alle partijen zijn vergelijkbaar als het gaat om betrouwbaarheid, prijzen, levering, bezorgkosten, beschikbaarheid van producten, garantie, schadeclaims, service, etc.
Daarom komen alleen de prijzen van onderstaande collega-aanbieders in aanmerking voor de laagste prijsgarantie (EDLP):
BelCompany
Bemmel & Kroon
Combifoto
Correct
De Block
Dixons
Dynabyte
Electroworld
EP
Expert
Harense Smid
It's Electric
Kijkshop
Leo van Schaijk
Maxwell
Media Markt
Mikro Elektro
Mycom
Neckermann
Otto
Paradigit
Phonehouse
Polectro
PrijsTopper
RAF Staffhorst
Saturn
Scheer & Foppen
T for Telecom
Via computers
Vobis
Wehkamp
hmmm als het over service en garantie gaat kan het toch nooit slechter zijn dan BCC
BCC is de goedkoopste van Nederland mede omdat BCC onderdeel is van het wereldconcern KESA en omdat de artikelen met duizenden tegelijk worden ingekocht. En daar profiteert u van!
Het principe Every Day Low Pricing (EDLP) betekent dat BCC elke dag honderden prijzen bij geselecteerde vergelijkbare concurrenten checkt en haar verkoopprijs altijd naar de laagste prijs verlaagt. Zodat u de prijzen niet meer hoeft te checken.
Wanneer u binnen 14 dagen na uw aankoop bij BCC hetzelfde artikel elders voor een lagere prijs kunt kopen, betaalt BCC u:
HET PRIJSVERSCHIL
+ 25% VAN HET VERSCHIL
RETOUR !
Voor betaling van het prijsverschil + 25% van het verschil voor een elders goedkoper aangetroffen artikel gelden de volgende voorwaarden:
· Het artikel is als nieuw direct leverbaar in de originele
gesloten fabrieksverpakking
· Het artikel is voorzien van het door de officiële Nederlandse
importeur afgegeven garantiebewijs
· Het artikel moet in de winkel of op het Internet duidelijk
zijn geprijsd
· De verkoopprijs moet door BCC geverifieerd kunnen worden
· Het geconstateerde prijsverschil dient binnen het
BCC verzorgingsgebied te vallen en alleen de prijzen van de
door BCC geselecteerde collega-aanbieders komen in
aanmerking. Klik hier voor een overzicht van deze aanbieders
· Bij kortingsacties moet aan dezelfde actievoorwaarden
worden voldaan
· Geldt niet voor schade-artikelen en/of tijdens opruimingen
Het prijsverschil + 25% van het verschil wordt éénmalig retour betaald wanneer de oorspronkelijke BCC-verkoopbon kan worden getoond en wanneer is voldaan aan de bovengenoemde voorwaarden. U kunt hiervoor terecht bij het filiaal waar u uw aankoop heeft gedaan of u kunt contact opnemen met het BCC Call Center: 0900 0555 (0,30 p/m).
Er zijn vele aanbieders van consumentenelektronica actief. Niet alle partijen zijn vergelijkbaar als het gaat om betrouwbaarheid, prijzen, levering, bezorgkosten, beschikbaarheid van producten, garantie, schadeclaims, service, etc.
Daarom komen alleen de prijzen van onderstaande collega-aanbieders in aanmerking voor de laagste prijsgarantie (EDLP):
BelCompany
Bemmel & Kroon
Combifoto
Correct
De Block
Dixons
Dynabyte
Electroworld
EP
Expert
Harense Smid
It's Electric
Kijkshop
Leo van Schaijk
Maxwell
Media Markt
Mikro Elektro
Mycom
Neckermann
Otto
Paradigit
Phonehouse
Polectro
PrijsTopper
RAF Staffhorst
Saturn
Scheer & Foppen
T for Telecom
Via computers
Vobis
Wehkamp
hmmm als het over service en garantie gaat kan het toch nooit slechter zijn dan BCC
leuk dat bcc een uitgebreide lijst geeft met bedrijven waar ze , onderhands. een soort prijsafspraak mee hebben, maar surf even over internet en je vindt elk artikel vele tientallen euro's goedkoper, gratis bezorgd en gratis geplaatst en aangesloten. kijk bv. eens op modern.nl
dit soort bedrijven staat niet vermeld bij bcc omdat ze dan geld bij moeten leggen. overigens lukt het vaak d.m.v. onderhandelen toch wel om wat geld van de prijs af te krijgen
dit soort bedrijven staat niet vermeld bij bcc omdat ze dan geld bij moeten leggen. overigens lukt het vaak d.m.v. onderhandelen toch wel om wat geld van de prijs af te krijgen
-
ikbenik
Dit is echt totale onzin.
Gewoon te bezopen voor woorden.
Gewoon te bezopen voor woorden.
wat is onzin? voorbeeld: heb net bij modern een wasdroger besteld, incl afleveren,gratis en plaatsen+aansluiten op zolder, ook gratis en op de dag dat het mij uitkomt,nl zaterdag, 70 euro goedkoper dan bij bcc en betalen bij aflevering. de block heeft zelfde prijs als bcc, expert, ook zelfde prijs als bcc, laatste wilde eventueel 20 euro van de prijs af doen. zelfde verhaal geldt voor de lcd-tv die ik ga kopen, scheelt ong. 100 euro
-
ikbenik
Ik lever ook de producten gratis af en ik lever het ook werkend af.
Wat ik onzin vind is dat we al op de minimale verkoopprijzen zitten en waar het nu naar toe gaat is dat dadelijk alles tegen inkoopprijs verkocht wordt.
Ik heb ook mijn vaste lasten die betaald moeten worden!
Mijn huur, electra, gas, water, verzekeringen, auto (zakelijk), enz.
Dat moet ook ergens van betaald worden.
Maarja, daar hebben steeds meer mensen géén begrip voor.
Als een winkelier de producten niet tegen inkoopsprijs verkoopt, deugt hij niet!
Wat een idiote instelling.

Wat ik onzin vind is dat we al op de minimale verkoopprijzen zitten en waar het nu naar toe gaat is dat dadelijk alles tegen inkoopprijs verkocht wordt.
Ik heb ook mijn vaste lasten die betaald moeten worden!
Mijn huur, electra, gas, water, verzekeringen, auto (zakelijk), enz.
Dat moet ook ergens van betaald worden.
Maarja, daar hebben steeds meer mensen géén begrip voor.
Als een winkelier de producten niet tegen inkoopsprijs verkoopt, deugt hij niet!
Wat een idiote instelling.
geloof het of niet,de marge voor bcc op deze droger is 100 euro. het gaat mij om mijn portemonnee en het is mijn goed recht het bedrijf te zoeken wat de laagste prijs vraagt. ook zij zullen er nog in hun ogen, genoeg aan verdienen. uiteraard heeft een internetwinkel minder kosten dan een witgoedzaak op a-locatie, waardoor bij de laatste de prijzen hoger MOETEN zijn. heb zelf lang genoeg in de handel gezeten, werkte met lagere marges dan anderen, bond daardoor klanten en verkocht daardoor meer
volgens mij werkt ikbenik voor de bcc 
Ikbenik, wat bent u toch een ongelooflijke zeur. Het is toch wel duidelijk dat een flink deel van de Nederlanders alleen maar naar de prijs kijkt? Houd daar dan als winkelier rekening mee en blijf niet volharden in hogere prijzen en betere service (zegt u zelf, kan ik niet controleren). De oudjes stellen service nog op prijs maar die sterven uit...
De huidige consument is nou eenmaal mondiger dan die van 20 jaar geleden; toen kon u die nog voor de gek houden met kletspraatjes maar internet geeft ze de kans uitgebreid op bijvoorbeeld prijs te vergelijken en dat doen ze dus ook. Das toch niet zo vreemd? En u maar tekeer gaan tegen consumenten die alleen maar voor lage prijzen gaan. Ga mee met de tijd of blijf achter in armoede...
Als u nou eens open kaart speelde en meldde waar die winkel van u zit en hoe die heet, kan men eens kijken of die service van u zo geweldig is. U lijkt me voornamelijk gefrustreerd omdat u links en rechts wordt ingehaald door concurrenten
De huidige consument is nou eenmaal mondiger dan die van 20 jaar geleden; toen kon u die nog voor de gek houden met kletspraatjes maar internet geeft ze de kans uitgebreid op bijvoorbeeld prijs te vergelijken en dat doen ze dus ook. Das toch niet zo vreemd? En u maar tekeer gaan tegen consumenten die alleen maar voor lage prijzen gaan. Ga mee met de tijd of blijf achter in armoede...
Als u nou eens open kaart speelde en meldde waar die winkel van u zit en hoe die heet, kan men eens kijken of die service van u zo geweldig is. U lijkt me voornamelijk gefrustreerd omdat u links en rechts wordt ingehaald door concurrenten
Het probleem is dat de Nederlanders in het algemeen zeuren zijn en niet verder kijken dan de neus lang is.
Alles voor de laagste prijs? Ok, dan kunnen winkels niet meer bestaan en moet alles online besteld worden.
Alles online bestellen dan maar? Dat kan dan niet meer, want die maken ook geen marges en leveranciers komen dan geld tekort.
Leveranciers geld tekort? Dan de fabrikant die niet genoeg geld binnenkrijgt.
Fabrikant niet genoeg geld? Dan maar geen ontwikkelingen/innovatie en dan maar een wat mindere kwaliteit.
Internet is leuk, maar uiteindelijk wel de doodsteek naar de handel. En dat is voor niemand positief.
Alles voor de laagste prijs? Ok, dan kunnen winkels niet meer bestaan en moet alles online besteld worden.
Alles online bestellen dan maar? Dat kan dan niet meer, want die maken ook geen marges en leveranciers komen dan geld tekort.
Leveranciers geld tekort? Dan de fabrikant die niet genoeg geld binnenkrijgt.
Fabrikant niet genoeg geld? Dan maar geen ontwikkelingen/innovatie en dan maar een wat mindere kwaliteit.
Internet is leuk, maar uiteindelijk wel de doodsteek naar de handel. En dat is voor niemand positief.
Er zijn toch ook goede, betrouwbare internetwinkels? Ik koop veel via internet, nooit problemen gehad.
Ik vind het wel opvallend dat op dit forum een paar mensen (winkeliers?) maar blijven roepen dat Nederlandse consumenten zeurders zijn. Is het niet gewoon zo dat diezelfde consumenten in de periode voor het internet gewoon enorm zijn afgezet door die zelfde winkeliers? Vergelijken was erg lastig of in ieder geval heel tijdrovend zonder internet dus konden de winkeliers de hoofdprijs vragen voor de producten die ze verkochten. En ja, dat is nu niet meer zo maar dan moet je als winkelier niet zeuren maar je aanpassen. En dat is blijkbaar moeilijk en frustrerend...
Ik vind het wel opvallend dat op dit forum een paar mensen (winkeliers?) maar blijven roepen dat Nederlandse consumenten zeurders zijn. Is het niet gewoon zo dat diezelfde consumenten in de periode voor het internet gewoon enorm zijn afgezet door die zelfde winkeliers? Vergelijken was erg lastig of in ieder geval heel tijdrovend zonder internet dus konden de winkeliers de hoofdprijs vragen voor de producten die ze verkochten. En ja, dat is nu niet meer zo maar dan moet je als winkelier niet zeuren maar je aanpassen. En dat is blijkbaar moeilijk en frustrerend...
-
ikbenik
Oke, dan gaan we troep verkopen en als er problemen zijn moet je niet bij mij terug komen!Ikbenik, wat bent u toch een ongelooflijke zeur. Het is toch wel duidelijk dat een flink deel van de Nederlanders alleen maar naar de prijs kijkt?
Je wilt het toch zo hebben? Dan kun je het zo krijgen.
Wat jij wilt is dat ik de klanten voor de gek ga houden en met misleiding de producten ga verkopen.
Dat is wat de huidige winkelier in jouw ogen moet doen.
En dat verdom ik dus, sukkel!
-
ikbenik
Ik verkondig geen kletspraatjes!toen kon u die nog voor de gek houden met kletspraatjes maar internet geeft ze de kans uitgebreid op bijvoorbeeld prijs te vergelijken en dat doen ze dus ook.
Ik vertel de klant gewoon zoals het is. Ik ga geen mooi weer ophangen als het regent!
Als ik de klant een slecht nieuws moet vertellen, dan doe ik dat.
Als ik de klant goed nieuws moet vertellen, dan doe ik dat ook.
-
ikbenik
De reden dat ik mijn ware identiteit niet prijs geef heeft met 2 zaken te maken:Als u nou eens open kaart speelde en meldde waar die winkel van u zit en hoe die heet, kan men eens kijken of die service van u zo geweldig is. U lijkt me voornamelijk gefrustreerd omdat u links en rechts wordt ingehaald door concurrenten
- Het beleidt van de forum staat het niet toe om dit te vermelden.
- Ik wil met mijn anonimiteit voorkomen dat ik last krijg van stalking.
Dit omdat ik nogal rebels ben en gewoon zeg zoals het is.
En dat is tegen sommige forumgebruikers het zere been, omdat zij van mening zijn dat de winkelier moet doen wat de consument beveeld.
-
ikbenik
Ik ben gefrustreerd omdat de concurrentie precies verteld wat de consument graag horen wilt en zodoende ook de consument riant voor de gek aan het houden zijn.U lijkt me voornamelijk gefrustreerd omdat u links en rechts wordt ingehaald door concurrenten
Ik ben gefrustreerd omdat de concurrentie hele smerige spelletjes speelt en dat het oneerlijke concurrentie is.
De zaken die de consument voor de gek houden, om de tuin leiden, niet de waarheid zeggen, dingen beloven en nooit nakomen, troep leveren omdat dan de prijs laag is en geen service leveren en als er problemen zijn niet doen.
Dat verdom ik dus.
Ik ben eerlijk tegenover mijn klanten.
Als ik iets kapot maak, dan hoeft de klant daar niets voor te betalen en ik vermeld dat gewoon.
De klanten mogen ten aller tijden bij de reparaties bij zijn.
Ik speel open kaart naar de klanten toe.
Als er iets met het product mis is, dan geef ik daarvoor gewoon service en ik maak het gewoon in orde.
Ik geef de mensen altijd eerlijk en betrouwbaar advies.
Ik verdom het gewoon om de klanten voor de gek te houden.
Daardoor heb ik dus volgens jou dus geen bestaansrecht.
Als de meeste consumenten dan ook zo over denken, zegt dat toch iets over het dan verrotte instelling van de consumenten.
-
ikbenik
Ik heb altijd geleerd dat eerlijkheid het langst duurt.
Maar de winkelier die goudeerlijk is heeft dus geen bestaansrecht.
Maar de winkelier die dus totaal niet eerlijk is en de consumenten gewoon oplichten hebben dus een bestaansrecht.
En dat begrijp ik dus niet.
Maar de winkelier die goudeerlijk is heeft dus geen bestaansrecht.
Maar de winkelier die dus totaal niet eerlijk is en de consumenten gewoon oplichten hebben dus een bestaansrecht.
En dat begrijp ik dus niet.
-
audiofreak1
200% mee eens. Laat die sukkels maar via internet kopen. Dankzij de vele klanten die onze service nog waarderen (ja ik werk ook in een winkel) kunnen wij onze boterham nog verdienen. Een internetkoper zal nooit een klant worden maar zal voor een reparatie bij ons wel flink moeten betalen. Eigen klanten gaan voor en betalen een normale nette prijs of worden gematst al de mogenlijkheid zich aandiend.
Een goede ondernemer ziet door internet nieuwe mogenlijkheden om zich te onderscheiden in de markt.
Een goede ondernemer ziet door internet nieuwe mogenlijkheden om zich te onderscheiden in de markt.
Beste ikbenik, ik meld nergens dat de 'winnende' winkeliers oplichters zijn die consumenten oplichten. Je hebt oplichters in de zogenaamde vakhandel en je hebt ze op internet maar wat ik zeg is dat de wereld verandert en dat je door je krampachtig te verzetten tegen vernieuwing links en rechts wordt ingehaald.
Of dat nou om nieuwe verkoopkanalen gaat of om nieuwe marketingtechnieken als een laagsteprijsgarantie die niet helemaal zuiver is...
Ook zeg ik overigens niet de de oneerlijken gaan winnen van de eerlijken maar wat ik bij u zie is een diepe frustratie over de gedragingen van consumenten die proberen (al of niet terecht) hun recht te halen als ze een probleem hebben. U straalt dat ongetwijfeld ook uit in de winkel, lijkt me geen positieve bijdrage aan de omzet.
En audiofreak: u jaagt dus in principe mensen weg die niet bij hebben gekocht door hoge reparatieprijzen te berekenen? Dat zal ook lekker lang goed gaan. Lijkt me beter om iedere klant goed te behandelen maar dat is wat ik bij u beiden mis.
Of dat nou om nieuwe verkoopkanalen gaat of om nieuwe marketingtechnieken als een laagsteprijsgarantie die niet helemaal zuiver is...
Ook zeg ik overigens niet de de oneerlijken gaan winnen van de eerlijken maar wat ik bij u zie is een diepe frustratie over de gedragingen van consumenten die proberen (al of niet terecht) hun recht te halen als ze een probleem hebben. U straalt dat ongetwijfeld ook uit in de winkel, lijkt me geen positieve bijdrage aan de omzet.
En audiofreak: u jaagt dus in principe mensen weg die niet bij hebben gekocht door hoge reparatieprijzen te berekenen? Dat zal ook lekker lang goed gaan. Lijkt me beter om iedere klant goed te behandelen maar dat is wat ik bij u beiden mis.
-
audiofreak1
Niet kopen alleen maar reparaties? Klant gaat toch niet kopen, dan maar verdienen op de reparaties. Aangezien de meeste winkels geen technische dienst meer hebben zal die internetkoper toch ergens naar toe moeten. Profiteren wij er maar van. En hij is toch geholpen.
Ja die zijn er genoeg.Er zijn toch ook goede, betrouwbare internetwinkels? Ik koop veel via internet, nooit problemen gehad.
Ik vind het opvallend dat op dit forum een paar mensen (consumenten?) maar blijven roepen dat Nederlandse winkeliers zeurders en afzetters zijn.Ik vind het wel opvallend dat op dit forum een paar mensen (winkeliers?) maar blijven roepen dat Nederlandse consumenten zeurders zijn.
Hoezo? Als iemand iets wil kopen voor een bepaalde prijs, wie zijn jij en ik dan om daar over te oordelen? Je HOEFT immers niets te kopen.Is het niet gewoon zo dat diezelfde consumenten in de periode voor het internet gewoon enorm zijn afgezet door die zelfde winkeliers?
Concurrentie wordt onmogelijk gemaakt doordat alle prijzen onder één muisklik zitten en slechts een klein deel van de consumenten verder kijkt dan de prijs. Concurrentie is ALTIJD goed. De laagste prijs is slechts op korte termijn goed, en op lange termijn is die enorm slecht. Maar dat is blijkbaar moeilijk en frustrerend.Vergelijken was erg lastig of in ieder geval heel tijdrovend zonder internet dus konden de winkeliers de hoofdprijs vragen voor de producten die ze verkochten. En ja, dat is nu niet meer zo maar dan moet je als winkelier niet zeuren maar je aanpassen. En dat is blijkbaar moeilijk en frustrerend...