LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bedonderd
-
Bedonderd
Op 20-09-07 Heb ik een Cablelink 75 gekocht bij Scheer & Foppen zodat ik ook boven op mijn slaapkamer tv kan kijken zonder een kabel door te hoeven trekken. Na ong. 3 weken had ik geen signaal meer en ben ik op 22-10-07 terug gegaan met het apparaat voor reparatie. De medewerker zei dat het ong. 2/3 weken zou duren en daar ging ik mee accoord. Na een maand heb ik gebeld om te vragen of het nog lang zou duren. De medewerker zei dat de cablelink 75 ieder moment klaar kon zijn, dus ik weer afwachten...na 1.5 maand heb ik op 03-12-07 weer gebeld en gezegt dat ik het te lang vond duren en dat ik eigenlijk mijn geld terug wilde en ook geen nieuwe apparaat meer hoefde. Nou zei Richard (bedrijfsleider) als we deze week nog even afwachten en het apparaat er dan nog niet is kunt u uw geld komen halen. Ik vond dat een goede oplossing en zei dat ik dan op een koopzondag of de maandag erop zou komen. Dus ik was blij! Maar de zaterdag 08-12-07 belde Richard op dat hij een nieuw apparaat had en ik die kon krijgen. Dus ik zei: nee ik heb je gezegt geen nieuwe te willen en kom zondag of maandag mijn geld ophalen want heb het gewoon gehad met het wachten en het apparaat. Richard zei dat hij op 03-12-07 tegen mij gezegt te hebben alleen in uiterste nood mijn geld terug te geven en eerst een andere oplossing te zoeken. Terwijl dat ECHT niet waar is want hij was op 03-12-07 juist heel makkellijk erover en zei mijn geld terug te geven. Dus hij verdraait het verhaal en zegt dat ik kan fluiten naar mijn geld en het moet doen met een nieuwe terwijl ik al aan had gegeven geen nieuwe te willen! Nu heb ik na een paar telefoontjes voor elkaar gekregen een tegoedbon te krijgen die ik straks ga ophalen. Maar eigenlijk zou ik mijn geld terug krijgen en heeft RICHARD (bedrijfsleider) mij bedonderd! Jolanda
Re: Bedonderd
Op zaterdag als het druk ik met een groepje vrienden de verkopen net zolang lastig valllen dat je het geld hebt, een niet deugdelijk produkt dat erg traag hersteld word en niet aan afspraken houden...
Dus lastige klanten en gun hem geen andere klanten zolang je geen geld terug hebt, met meerdere zal hij alleen de politie kunnen bellen en met camera (mag ook elders gekocht zijn) is het lastig voor hem omdat hij dan netjes moet blijven, via Youtube.nl worden wel eens meer dit soort dingen uitgezonden en als de politie je eruit zet heb je veel plezier van deze miskoop en kom je daar erg hoog!
Dus lastige klanten en gun hem geen andere klanten zolang je geen geld terug hebt, met meerdere zal hij alleen de politie kunnen bellen en met camera (mag ook elders gekocht zijn) is het lastig voor hem omdat hij dan netjes moet blijven, via Youtube.nl worden wel eens meer dit soort dingen uitgezonden en als de politie je eruit zet heb je veel plezier van deze miskoop en kom je daar erg hoog!
Re: Bedonderd
De bedrijfsleider kan jou verwijzen naar wetboeken waarin duidelijk staat: Koop=Koop. Je krijgt een nieuwe apparaat omdat die van jou (door een probleem waar de bedrijfsleider niets mee te maken heeft) niet terug is gekomen van reparatie. Hij is niet verplicht om jou je geld terug te geven. Je hebt immers geen "niet goed, geld terug" garantie gekregen. Je koopt een product en wil je geld terug omdat hij zei dat 't 2-3 weken zou duren en nu heeft 't veel langer geduurd. Zo een reparatie kan 6 tot 8 weken duren als het tegenzit, maar dat is niet de schuld van die bedrijfsleider. Hij kan ook zeggen dat je apparaat is gestuiterd en dat je hem defect terugkrijgt of anders voor de reparatie moet betalen ofzo. Je hebt na veel zeuren je tegoedbon gekregen, waar zeur je nog om vraag ik me af.