LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BEKO wasmachine
BEKO wasmachine
Goedemorgen allemaal,
Na 16 jaar trouwe dienst gaat binnenkort waarschijnlijk onze Miele wasmachine het begeven , lager wordt slecht en de machine wordt ook steeds luidruchtiger.
Wij wassen gemiddeld 8-10 x per week , dus hij heeft al zo,n 6500-7500 wasjes voor ons gedaan , en heeft dat altijd zonder morren volbracht!.
Hij wast nog steeds ,maar wij willen niet wachten tot hij echt de geest gaat geven , hoewel wij echt van deze machine zijn gaan houden
Onze vraag is : Wij willen bij een grote wasmachinewebwinkel een Beko WMB 81441 kopen voor iets meer dan 300 euro met 5 jaar garantie!!.
Goede keuze? of zal deze machine op een teleurstelling uitlopen in vergelijking met de Miele.
Budget voor een nieuwe Miele hebben wij op dit moment (helaas)niet.
Vriendelijke groet.
Na 16 jaar trouwe dienst gaat binnenkort waarschijnlijk onze Miele wasmachine het begeven , lager wordt slecht en de machine wordt ook steeds luidruchtiger.
Wij wassen gemiddeld 8-10 x per week , dus hij heeft al zo,n 6500-7500 wasjes voor ons gedaan , en heeft dat altijd zonder morren volbracht!.
Hij wast nog steeds ,maar wij willen niet wachten tot hij echt de geest gaat geven , hoewel wij echt van deze machine zijn gaan houden
Onze vraag is : Wij willen bij een grote wasmachinewebwinkel een Beko WMB 81441 kopen voor iets meer dan 300 euro met 5 jaar garantie!!.
Goede keuze? of zal deze machine op een teleurstelling uitlopen in vergelijking met de Miele.
Budget voor een nieuwe Miele hebben wij op dit moment (helaas)niet.
Vriendelijke groet.
-
- Contacteer:
Re: BEKO wasmachine
Ja en nee.
Ja want je hebt 5 jaar garantie dus als hij stuk gaat word hij gefixt.
Nee, hij gaat met die washoeveelheden geheid stuk binnen 3 jaar.
Besturing/elektronica is matig en koolborstels zeer zacht.
Voor € 300,- is het te doen maar je zit wel 2 of meer keer een paar dagen zonder voor reparatie.
Ja want je hebt 5 jaar garantie dus als hij stuk gaat word hij gefixt.
Nee, hij gaat met die washoeveelheden geheid stuk binnen 3 jaar.
Besturing/elektronica is matig en koolborstels zeer zacht.
Voor € 300,- is het te doen maar je zit wel 2 of meer keer een paar dagen zonder voor reparatie.
Die 5 jaar garantie is een wassen neus want voor zo'n prijs is de repatatie
meestal duurder dan de dagwaarde.Waarschijnlijk erbij gekocht die garantie?
Niet doen.Kan voor dat bedrag beter een tweede hands Miele kopen op
marktplaats.Kijk maar eens wat er staat voor dat bedrag.Heb er voor mijn zoon
een gekocht voor 150€ 6 jaar geleden en hij draaid nog steeds.
meestal duurder dan de dagwaarde.Waarschijnlijk erbij gekocht die garantie?
Niet doen.Kan voor dat bedrag beter een tweede hands Miele kopen op
marktplaats.Kijk maar eens wat er staat voor dat bedrag.Heb er voor mijn zoon
een gekocht voor 150€ 6 jaar geleden en hij draaid nog steeds.
-
Wat bosse bol schrijft klopt precies. Er zijn verschillende bedrijven die oude Mieles helemaal opknappen en voor een heel acceptabel bedrag weer verkopen. Dan moet je rekenen tussen de 150 en 350 euro, maar je hebt wel een machine die er weer een flinke tijd tegen aan kan. Ik heb 6 jaar geleden in Nijmegen voor 175 euro een geheel gereviseerde machine uit ongeveer 1986 gekocht, kreeg nog een jaar garantie, het ding werd bezorgd, dus wat wil je nog meer?
Je kunt eventueel ook je eigen machine bij zo'n zaak laten reviseren. Een lager vervangen hoeft je de kop niet te kosten, koolborstels ook niet.
Je kunt eventueel ook je eigen machine bij zo'n zaak laten reviseren. Een lager vervangen hoeft je de kop niet te kosten, koolborstels ook niet.
@bosse bol,
De garantie van 5 jaar voor de Beko zit in de prijs inbegrepen.
Dit geldt alleen voor dit type Beko wasmachine (de andere types 2 jaar).
Ik ga mezelf toch beraden om iid een 2e hands Miele aan te schaffen.
BTW voordat ik het huidige model Miele gekocht heb (in 1996), hadden wij een Miele welke de bejaarde leeftijd van 26 jaar heeft gehaald(2e hands gekocht voor 100 gulden en heeft het daarna nog 9 jaar staan wassen zonder problemen ),en welke bij inruil nog 50 gulden opbracht!.De desbetreffende eigenaar van de winkel (winkel bestaat helaas niet meer)was er maar wat mee in ze,n nopjes en vertelde dat hij hem makkelijk kon doorverkopen en dat het ouwe fossiel 1 van de beste machines zou zijn welke Miele ooit had gemaakt.
Tot zover alvast bedankt voor de reakties.
Vriendelijke groet!.
BTW voordat ik het huidige model Miele gekocht heb (in 1996), hadden wij een Miele welke de bejaarde leeftijd van 26 jaar heeft gehaald(2e hands gekocht voor 100 gulden en heeft het daarna nog 9 jaar staan wassen zonder problemen ),en welke bij inruil nog 50 gulden opbracht!.De desbetreffende eigenaar van de winkel (winkel bestaat helaas niet meer)was er maar wat mee in ze,n nopjes en vertelde dat hij hem makkelijk kon doorverkopen en dat het ouwe fossiel 1 van de beste machines zou zijn welke Miele ooit had gemaakt.
Vriendelijke groet!.
Persoonlijk zou ik zoiets nooit 2e hands kopen. Je weet nooit de reden waarom ie 2e hands is.
Dan liever een goedkopere nieuwe.
En ook zou ik nooit een Beko kopen.
@sephora30
Waarom geen Beko?
Komt toch redelijk goed uit diverse testen....
Waarom geen Beko?
Komt toch redelijk goed uit diverse testen....
Steek die 300 euro in deze Miele, zodat deze weer een aantal jaar meekan. Dan heb je een kwalitatief betere machine dan een nieuwe van 300 euro. Nieuwe lagers, rubbers en riemen, dan draait de machine weer als nieuw.
Of, zoals eerder reeds gezegd, koop een tweedehands machine.
Of, zoals eerder reeds gezegd, koop een tweedehands machine.
Ik raad je een 2e hands van meer dan 5 jaar oud sowieso af. Het energiegebruik is veeeel hoger dan bij de nieuwe machines. Daarmee wordt, zeker bij jullie wasfrequentie, goedkoop duurkoop.hawkwind schreef:@bosse bol,
Vriendelijke groet!.
De beko is voor dat bedrag en 5 jaar garantie geen slechte koop denk ik. Verwacht alleen niet dezelfde levensduur en kwaliteit als bij een a-merk. Check ook even of de 5 jaar garantie via de webshop of de fabrikant loopt. Immers voor je het weet is webshopje failliet en kun je fluiten naar de garantie.
Maar als het 5 jaar is via de fabrikant, lijkt mij het niet gek, als je geen geld hebt voor een duurdere
Als je rond de €300 zoekt is Samsung ook vaak voor die prijs een 6 of 7 Kg machine te vinden en die zijn minder slecht dan Beko.
Vele Beko machines gaan na garantie gelijk bij oude ijzer en dat is voor mijn voldoende, liever een Bosch van €500,- maar een gebruikte Miele, dan wel bij redelijk betrouwbare handelaar met tenminste 6 maanden garantie.
Er zijn diverse die wel garantie beloven maar eigenlijk handelen in herstelde sloop machines die het niet waard zijn.
Dus waar je koopt is ook van belang.
Vele Beko machines gaan na garantie gelijk bij oude ijzer en dat is voor mijn voldoende, liever een Bosch van €500,- maar een gebruikte Miele, dan wel bij redelijk betrouwbare handelaar met tenminste 6 maanden garantie.
Er zijn diverse die wel garantie beloven maar eigenlijk handelen in herstelde sloop machines die het niet waard zijn.
Dus waar je koopt is ook van belang.
Soms weet je de reden wel waarom een wasmachine weg moet: wegens samenwonen, verhuizen bijv. naar bejaarden/verpleeghuis, overlijden enz.sephora30 schreef:Persoonlijk zou ik zoiets nooit 2e hands kopen. Je weet nooit de reden waarom ie 2e hands is.
Beter goed tweedehands dan nieuw zozokwaliteit.
-
de mijne begaf het ook in jan!
en ik heb dure gehad en goedkope,er heerst hier een vloek op die krengen!
dus ik dacht nou ga nu maar weer eens voor een goedkope...
dus het werd een etna
ja,want dit was het eerste model...wat ze uitbrachten en perfect....
afijn rond de 500 was ie...
6kg...afijn ding kwam thuis,proefwas ging goed...(lege was)
tot ik echt wilde wassen... centrifugeerde dat kreng niet,
ja mzzl en een herrie dat wil je niet weten met pompen..en hij staat op zolder! hoorde hem door de muziek heen van de radio...
afijn ik gebeld was vrijdags..
ik zeg moet je horen?ja..is niet goed,joh?hij centrifugeerd ook niet...
oh die man baalde dat ie niks voor me kon doen,ik zag de bui al hangen,monteur..bla bla bla...
nou zegt hij, ja het is weekend de chauffeurs zijn net naar huis?huh?
ben je maandag thuis,komen we hem ruilen...ruilen ja is goed...
ja daaaaaaaaaaag zegt mijn man,we leggen er wel weer geld bij en nemen een ander..ding brengt nou al ongeluk...
wij zaterdags naar die winkel...
en ja geen probleem of hij nou die etna terug nam en een etna bracht of een zanussi...nou doe dan de laatste maar weer
mijn man zegt zondags,kijk nou eens of ie het nog niet doet,als hij het niet doet,wring ik het wel uit,heb je toch even gewassen,immers?had veel was nu...doet dat kreng het ineens...maar wel met een herrie,zeepbakje lag haast aan de andere kant van de zolder en de machine ook....hij danst...hoort niet echt meer...
en zat ook 5 jr garantie op...
op die ik nu heb ook...
nou heb mijn mond gehouden die maandag..mzzl..ik heb en nw..
moet wel zeggen dat ik het een topservice vind wat ze hebben gedaan...
ja idd moet een deugelijk produkt krijgen etc..maar of je hem nu koopt bij saturn of bij een klein witgoed zaakje zit degelijk verschil in de afhandeling in...
ja zegt die man,klant krijgen is niet moeilijk maar houden..juist! en mij heeft ie..
CONCLUSIE... KOOP DUS GEEN ETNA. wees gewaarschuwd...of je moet van dansen houden en herrie?
en ik heb dure gehad en goedkope,er heerst hier een vloek op die krengen!
dus ik dacht nou ga nu maar weer eens voor een goedkope...
dus het werd een etna
ja,want dit was het eerste model...wat ze uitbrachten en perfect....
afijn rond de 500 was ie...
6kg...afijn ding kwam thuis,proefwas ging goed...(lege was)
tot ik echt wilde wassen... centrifugeerde dat kreng niet,
ja mzzl en een herrie dat wil je niet weten met pompen..en hij staat op zolder! hoorde hem door de muziek heen van de radio...
afijn ik gebeld was vrijdags..
ik zeg moet je horen?ja..is niet goed,joh?hij centrifugeerd ook niet...
oh die man baalde dat ie niks voor me kon doen,ik zag de bui al hangen,monteur..bla bla bla...
nou zegt hij, ja het is weekend de chauffeurs zijn net naar huis?huh?
ben je maandag thuis,komen we hem ruilen...ruilen ja is goed...
ja daaaaaaaaaaag zegt mijn man,we leggen er wel weer geld bij en nemen een ander..ding brengt nou al ongeluk...
wij zaterdags naar die winkel...
en ja geen probleem of hij nou die etna terug nam en een etna bracht of een zanussi...nou doe dan de laatste maar weer
mijn man zegt zondags,kijk nou eens of ie het nog niet doet,als hij het niet doet,wring ik het wel uit,heb je toch even gewassen,immers?had veel was nu...doet dat kreng het ineens...maar wel met een herrie,zeepbakje lag haast aan de andere kant van de zolder en de machine ook....hij danst...hoort niet echt meer...
en zat ook 5 jr garantie op...
op die ik nu heb ook...
nou heb mijn mond gehouden die maandag..mzzl..ik heb en nw..
moet wel zeggen dat ik het een topservice vind wat ze hebben gedaan...
ja idd moet een deugelijk produkt krijgen etc..maar of je hem nu koopt bij saturn of bij een klein witgoed zaakje zit degelijk verschil in de afhandeling in...
ja zegt die man,klant krijgen is niet moeilijk maar houden..juist! en mij heeft ie..
CONCLUSIE... KOOP DUS GEEN ETNA. wees gewaarschuwd...of je moet van dansen houden en herrie?
Ik heb de knoop doorgehakt.....het wordt een revisie van de bestaande wasmachine.
Onze trouwe makker ga ik niet zomaar bij de sloop zetten.Ik gun hem nog een 2e leven!.
Ik heb al schokbrekers besteld , en ga bij de montage van deze ook even bekijken hoe het met de koolborstels van de motor gesteld is.
Volgens mij valt de slijtage van het lager nog wel mee , want ik heb bij kennissen ook beluistert hoe het geluid was bij het draaien van de trommel , en dit was identiek aan onze machine.
Ik heb btw de koolborstels tbv de vochtmeting bij onze even oude Miele wasdroger ook vervangen en dit was een fluitje van een cent.
Er zat een tik in (slijtage van de oude koolborstels ), en de droger draait weer als vanouds!!.
Miele....er is geen betere , volgens mij klopt dit wel , al schijnt ASKO ook erg goed te zijn.
We gaan vanaf heden maar sparen voor een nieuwe Miele WM + WD hopende dat de huidige machines het nog 2-4 jaar volhouden.
Voor degenen welke mij nog van tips kunnen voorzien betreffende het vervangen van de schokbrekers (het betreft een W833)zou ik graag een PM tegemoet zien.
Bedankt verder voor uw reakties.
Mvrgr
Onze trouwe makker ga ik niet zomaar bij de sloop zetten.Ik gun hem nog een 2e leven!.
Ik heb al schokbrekers besteld , en ga bij de montage van deze ook even bekijken hoe het met de koolborstels van de motor gesteld is.
Volgens mij valt de slijtage van het lager nog wel mee , want ik heb bij kennissen ook beluistert hoe het geluid was bij het draaien van de trommel , en dit was identiek aan onze machine.
Ik heb btw de koolborstels tbv de vochtmeting bij onze even oude Miele wasdroger ook vervangen en dit was een fluitje van een cent.
Er zat een tik in (slijtage van de oude koolborstels ), en de droger draait weer als vanouds!!.
Miele....er is geen betere , volgens mij klopt dit wel , al schijnt ASKO ook erg goed te zijn.
We gaan vanaf heden maar sparen voor een nieuwe Miele WM + WD hopende dat de huidige machines het nog 2-4 jaar volhouden.
Voor degenen welke mij nog van tips kunnen voorzien betreffende het vervangen van de schokbrekers (het betreft een W833)zou ik graag een PM tegemoet zien.
Bedankt verder voor uw reakties.
Mvrgr
-
hoe heb je dan in de tussentijd gewassen?
Op een steen in de beek naast het huis.
Ik heb nergens vermeld dat ie kapot isrozemarijntje schreef:hoe heb je dan in de tussentijd gewassen?
-
aha....