LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bosch wae28460 of de wae28471 ??

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Nienieminie

Bosch wae28460 of de wae28471 ??

Ongelezen bericht door Nienieminie »

Deze week heb ik bij Mediamarkt een wasmachine van Bosch besteld, type WAE28460. Deze was in de aanbieding voor E499,-

Nu werd ik vandaag gebeld met het volgende verhaal:
Mevrouw, de wasmachine die u besteld hebt is op het moment niet leverbaar en Bosch kan ons geen indicatie geven wanneer hij wel weer geleverd kan worden... Maar... (u raadt het al!) we kunnen u wel een zeer aantrekkelijk alternatief aanbieden!
En wel de WAE28471... speciaal voor Mediamarkt geproduceerd, maar exact dezelfde machine, met 1 kg meer capaciteit + aquastop. Meerprijs: 35 euro.

Op het eerste gezicht leek dit me zeer interessant. Echter, ik wilde nog even het e.e.a. nazoeken. Nog geen uur later wordt ik opnieuw gebeld met de vraag of ik nu eindelijk besloten heb! :shock:
Deze agressieve manier van klanten benaderen geeft mij toch enigzins een onplezierig gevoel... zit er dan toch een addertje onder het gras bij het alternatief dat ze aanbieden??!?!

Omdat ik op internet weinig informatie kan vinden over de WAE28471, gaarne uw hulp. Alle tips/info is welkom!

BVD!!

kanovaarder

Re: Bosch wae28460 of de wae28471 ??

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Speciaal voor Mediamarkt gemaakt???????

Ach, wie ben ik?
Een eenvoudige ouwe heer die hooguit 2x in de week een was draait en die slechte ervaringen heeft met een Bosch wasmachine.
Wat denkt u dat het kost? Twee keer achter elkaar bijne nieuwe kleding op meer dan 90 graden!

En dan.........
Al die verhalen die op de diverse forums langs komen over Mediamarkt waarbij ik zo langzamerhand denk dat je WEL gek moet zijn om daar te kopen.
En waarom?
Omdat MM zo goedkoop is?
Wat denkt u dat een goede service en garantie u zou kosten?

Het is daarom dat de kleine vakhandel (wel met verstand van zaken natuurlijk!) mijn voorkeur verdient en zeker nooit MEDIAMARKT.

Ja, ik ben me daar gek hè!!

Grootvader

triangel

Ongelezen bericht door triangel »

Het verschil tussen de machines is dat de duurdere een waterstop heeft.
Heb je voor 35 euro de boel niet onder water staan.
kijk op kieskeurig.nl of vergelijk.nl (sorry, de link werkt niet)

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Gewoon even contact opnemen met bosch.

Kan per telefoon of per internet

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Niet bestaande speciaal voor winkels gemaakte zijn lastig repareerbaar, deze serie is dus niet 100% betrouwbaar terug te vinden, het is een bestaande met afwijkend nummer, en bij monteurs erg lastig.

Het kan ook een combinatie van 2 modellen zijn of een buitenlandse versie.

Omdat het niet leverbaar binnen redelijke termijn is, en vanuitgaande dat U niets aanbetaalde, annuleren.

Via http://www.kieskeurig.nl kunt U een wel leverbare vermoedelijk nog goedkoper ook uitzoeken, en vaak staan daar ook gewone NL modellen!

Zoek dus een gelijkwaardige, soms is duurder model goedkoper dan lagere, omdat deze meer verkoopt!

Gezien de reputatie van de Media Markt zou je dus net zo goed online kunnen kopen, want na de garantie zou je overal zelf kunnen laten repareren.

Toolboy

Sorry dirk.

Onzin alle wasmachines zijn te repereren.,en het is vaak gewoon een normaal model., wat een speciaal voor de detailist een eigen nr krijgt.
Vaak voor de wat grotere ketens.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Soms geeft het alternative type nummer twijfel wat het eigenlijk voor onderdelen nodig heeft, er zijn vaak geen schema's want die zijn voor de standaard modellen, dus zoek je vaak langer, wat is dit nou weer?

Ook kun je geen testen bij consumentenbond of gebruikers ervaringen bij kieskeurig vinden, dus toch iets lastiger!
Bij Bosch gaat het nog, maar er zijn er die wel heel vreemde nummers gebruiken!

Verder soms restant onderdelen opmaken, dus lastig als je iets moet bestellen, en dan toch verkeerde, en de klant gaat dan bij mijn klagen dat het telang duurde!

Sorry Toolboy, niet iedereen weet alles van Bosch, ik had die erg weinig omdat ze zo goed waren.
En als je vele merken moet doen, dus eigenlijk teveel, dan gaat het wel eens mis.
Laatst gewijzigd door D1RK op 19 jul 2007 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Toolboy

Als je voldoende ervaring hebt en een machine los schroeft weet je meteen waar de onderdelen vandaan komen.
En wat moet je met schema`s.?

Gesloten