LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brand in Siemens vaatwasser

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
zuiderster
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 jan 2008 00:12

Brand in Siemens vaatwasser

Ongelezen bericht door zuiderster »

Na jarenlang trouwe dienst is mijn Siemens vaatwasser spontaan in de brand gevlogen in het bedieningspaneel die in de deur zit. Door het vuur klapten waarschijnlijk de condensatoren met veel geluid waardoor ik er snel bij was en het vuur kon doven (al was ik boven) Wat speuren op internet blijkt het om een type te gaan waarvan bekend is dat de printplaat in het bedieningspaneel oververhit kan raken. Zijn er meer met deze ervaringen en hoe is het afgelopen? Siemens wil wel een monteur sturen om te kijken maar de reparatie daarna of vervanging (gezien deze vaatwasser al 10 jaar oud is) mag ik uit eigen zak gaan betalen. Verzekering wil ook niet echt uitkeren omdat het defect bekend is bij de leverancier..

16again
Berichten: 16211
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Brand in Siemens vaatwasser

Ongelezen bericht door 16again »

zuiderster schreef:Verzekering wil ook niet echt uitkeren omdat het defect bekend is bij de leverancier..
Wat is dat voor een verzekering?
Het is ook bekend dat huizen in brand kunnen vliegen, dat lijkt me ook geen reden voor brandverzekering om niet uit te betalen.

zuiderster
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 jan 2008 00:12

Re: Brand in Siemens vaatwasser

Ongelezen bericht door zuiderster »

verzekering bij Unigarant. Ze moeten het rapport van de oorzaak (die is bekend) nog bekijken maar gaven wel aan dat als de leverancier zelf erkend (met hun terugroepactie) dat een onderdeel van het product brandgevaar kan opleveren ...de leverancier ook de schade in zekere zin moet vergoeden of coulance moet toepassen. Zit op zich ook wat in. Wacht nog af

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Brand in Siemens vaatwasser

Ongelezen bericht door tijger1 »

De verzekering keert natuurlijk ook niet het bedrag uit voor een nieuwe machine aangezien hij al 10 jaar oud is.

Een jaar of twee terug stonden er berichten in de krant over vaatwassers die in de brand vlogen. Je kon toen controleren of je eigen machine van die reeks was, je daarna aanmelden en dan kwam een monteur iets gratis installeren. Ik weet natuurlijk niet of uw machine daar onder viel.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Brand in Siemens vaatwasser

Ongelezen bericht door sjohie »

zuiderster schreef:Na jarenlang trouwe dienst is mijn Siemens vaatwasser spontaan in de brand gevlogen in het bedieningspaneel die in de deur zit. Door het vuur klapten waarschijnlijk de condensatoren met veel geluid waardoor ik er snel bij was en het vuur kon doven (al was ik boven) Wat speuren op internet blijkt het om een type te gaan waarvan bekend is dat de printplaat in het bedieningspaneel oververhit kan raken. Zijn er meer met deze ervaringen en hoe is het afgelopen? Siemens wil wel een monteur sturen om te kijken maar de reparatie daarna of vervanging (gezien deze vaatwasser al 10 jaar oud is) mag ik uit eigen zak gaan betalen. Verzekering wil ook niet echt uitkeren omdat het defect bekend is bij de leverancier..
En niet onbelangrijk, er is een landelijk gecommuniceerde actie geweest van de fabrikanten, waarbij mensen een kosteloze reparatie konden laten uitvoeren door de fabrikant, als ze in het bezit waren van een betrokken type. Die advertentie heeft in alle landelijke kranten gestaan, is bij diverse nieuwszenders besproken, oa RTL 4, en ik meen ook hier op dit en andere fora. Maw, dat hád je redelijkerwijs kunnen weten. Mijn ouders hebben het uit de krant, en daar bleek de reparatie ook nodig. Ik las het op internet, en na inspectie bleek onze Siemens vaatwasser niet getroffen.

Als die reparatie niet gebeurd is, 1½ jaar na de start van deze actie, dan kan ik me wel voorstellen dat een verzekering niet zomaar uitkeert, immers het is een bekend probleem, waar een oplossing voor is.

Zwartkate
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 mar 2006 15:41

Re: Brand in Siemens vaatwasser

Ongelezen bericht door Zwartkate »

Als er geen gevolgschade is, dus alleen de vaatwasser die schade heeft opgelopen, ben je volgens mij afhankelijk van de coulance van Siemens (en de verzekeraar). Stel dat het een machine van een ander merk was, dan had de verzekeraar waarschijnlijk de schade wel erkend; maar omdat de machine 10 jaar oud is, krijg je vermoedelijk slechts de dagwaarde uitgekeerd (zie je polisvoorwaarden) en die zal volgend de verzekeringsmaatschappij dicht in de buurt van 0 Euro uitkomen. Dus wees blij dat je er snel bij was. Succes met de afwikkeling.

zuiderster
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 jan 2008 00:12

Re: Brand in Siemens vaatwasser

Ongelezen bericht door zuiderster »

Monteur is uiteindelijk geweest en moet zeggen uitstekende service van Siemens .
Netjes opgelost!!

Zwartkate
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 mar 2006 15:41

Re: Brand in Siemens vaatwasser

Ongelezen bericht door Zwartkate »

Fijn dat het naar je tevredenheid is opgelost.

Gesloten