LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brandt wasmachine code d10

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
G.I. Jane

Brandt wasmachine code d10

Ongelezen bericht door G.I. Jane »

Wij hebben sinds 4,5 jaar een Brandt WTE1572D bovenlader. Gelukkig nog nooit problemen mee gehad, maar vanmorgen voor het eerst:

Hij gaf code d10 aan, overloop water, stopt dan de toevoer en gaat dan afpompen volgens het boekje. Echter het volgende gebeurd: de wasmachine blijft maar doorpompen en pompen om het overtollige water eruit te krijgen, dit zit er echter niet meer in. Ik heb het vuilfilter er al uitgehaald en de machine leeg laten lopen, maar dan blijft hij evengoed afpompen, dit gebeurd eigenlijk gelijk al als ik de AAN knop indruk. Als ik vervolgens het programma instel en de kraan opendraai, gaat hij beginnen met het programma, water toevoeren, maar hij blijft het water maar weg pompen. Dus water in de kuip er gelijk weer uit. Tevens begint de electronica wat verbrand te ruiken. De wasmachine uitgezet en opgehaald bij de programma schakelaar en ik zie dat een trafootje en condensator een beetje zwart zijn en stinkt ook behoorlijk. Kan er een fout zijn opgetreden in de printplaat of is er iets anders aan de hand? Detectie van kuip loopt over? of in de afvoerpomp iets blijft hangen? Weet iemand toevallig raad?

Machine is ongeveer 3 a 4x in de week gebruikt en af en toe laat ik hem op 90 graden leeg wassen.

G.I. Jane

Re: Brandt wasmachine code d10

Ongelezen bericht door G.I. Jane »

Ik ben er achter wat het probleem is, de drukschakelaar heeft sluiting gemaakt en is behoorlijk zwart geblakerd. Ik heb een nieuw onderdeel besteld bij de wasmachine handel hier in de stad. Kosten zijn 26 euro. Nu maar hopen dat de printplaat niet is opgeblazen en dat het alleen beperkt blijft bij de drukschakelaar.

Gesloten