LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brandt wasmachine

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
sje

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door sje »

Heb hetzelfde probleem gehad met een Brandt droger, er moest in het totaal tot 3 keer toe het verwarmingselement vervangen worden. De service zelf was goed.
Maar denk niet dat ik nog een Brandt neem.

pfffff

Ongelezen bericht door pfffff »

Daar is de prijs dan ook naar geweest

aen

Ongelezen bericht door aen »

Kan iemand mij misschien nog aan een handleiding van een Brandt WA3312 helpen....

Na 4 jaar begint het wasverzachterbakje namelijk vol zitten met water. Dit bakje kan er met geen ene mogelijk in zijn geheel uit.

Mogelijk heeft een van jullie ook een oplossing. Nee ik gooi 'm er nog niet uit hoor.

Alvast bedankt.

FritzTheCat

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Het klinkt raar maar het gaat als volgt.

Trek het bakje eruit tot het niet verder gaat.
Schuif hem 2 centimeter terug.
Geef een behoorlijk ruk aan het bakje en voila, hij is los.

Werkt perfect met een Opaal WA3340.

RWW

Ongelezen bericht door RWW »

hoera, krijg net een brief over de post, dat er a.s. maandag een monteur voor mijn brandt wasmachine komt, jawel van Atag Etna Pelgrim Home Products, klopt dus dat die de service heeft overgenomen, dat wist ik ook nog niet, had nog niks van de verkoper weer gehoord, hopenlijk blijft hij na reparatie goed.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik weet wel waar ik over praat.....dus Atag heeft je gebelt...netjes.

aen

Ongelezen bericht door aen »

Hartelijk dank voor de hulp Frits.

:( Jammer genoeg werkt het bij de WA 3312 niet.

Daarom toch nogmaals de vraag of iemand nog een handleiding heeft.... waar ik deze info uit zou kunnen ontvangen.

FritzTheCat

Probeer het eens op www.klusidee.nl

Dan op het witgoedforum, daar komen ook monteurs die veel weten.

Succes.

iwi

Ongelezen bericht door iwi »

heb ook Brandt droger, 4 jaar oud, geen garantie meer. Eergisteren draaide hij nog wel, maar doogde niks (waarschijnlijk verwarmingselement stuk) en gisteren deed ie helemaal niks meer, wilde al niet meer starten met draaien, alleen een zware brom/gezoem.
Lijkt mij dan dat de koolborstels stuk zijn. Weet iemand (vast wel, gezien het aantal mensen met zoveel problemen met Brandt) hoeveel een reparatie gemiddeld kan kosten?

Dat kl*reding koste 4 jaar geleden ca. 500 euro, maar als het meer dan 100-150 kost om te repareren gaan we van de week een nieuwe kopen, maar dan gelijk een goeie.

Kocht mijn brandt destijds zonder 4 jaar extra garantie, tegenwoordig koop ik liever alles wat elektronisch is (TV, DVD-speler, videocamera, digitale fotocamera) met minstens 5 jaar garantie, want ik denk dat ieder merk compromissen neemt in de kwaliteit om de prijs-strijd te kunnen volhouden. Soms doen ze wat met de prijs en/of kosten voor deze garante, afhankelijk hoe goed je kan onderhandelen. Dus de extra garantie betaalt zich vaak terug zodra je 1 keer wat hebt met zo'n apparaat.

FritzTheCat

iwi, zie bericht boven die van jou.

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Nagenoeg hebben alle drogers inductie motoren dus koolborstels zijn niet aan de orde .
In uw geval lijkt het wel of de snaar er af is .
en wat verwarmen betreft er zitten ook meerdere thermostaten in .

expert

Ongelezen bericht door expert »

Als je droger alleen maar staat te brommen en niet meer wil starten,is deze beveiligt doordat hij het water niet afpomp,het pompje zit aan de achterzijde achter een wit kapje,waarschijnlijk zit het lagertje los ,vervang het pompje of zet het lagertje weer op zijn plaats,LET OP dat je de vlotter weer goed monteert.

succes ermee

ps :ben wel benieuwd wie die ex-brandt monteur is van pagina2

witgoedverkoper

Ongelezen bericht door witgoedverkoper »

ik heb met verbazing gelezen dat er nog altijd mensen blij zijn met een brandt , ik heb zelf meer dan 20 jaar rondo wasmachines verkocht dit handelsmerk ging over naar blomberg in de eerste jaren niks mis mee daarna heel veel ellende mee gehad echt tientallen klanten met afgebroken schokbreker steunen timers en lageringen die veel te vroeg stuk gingen . daarna is het overgenomen door brandt . neem een goede raad van een vakman die zelf jaren gerepareerd heeft en koop merkapparaten zoals miele aeg marijnen siemens en laat de italiaanse ellende staan blijf er echt vanaf .en koop bij een vakzaak waar de verkopers niet met een stropdas op provisie U iets door de strot duwen waar u achteraf alleen maar ellende mee heeft , WANT WILT U WASSEN OPDE HAND KOOP EEN BRANDT OF NORDLAND. ps als u problemen hebt met brandt HPS in duiven doet nu de service en onderdelen 0900-5550001 heeeel veel succes ermee

ex brandt monteur

Ongelezen bericht door ex brandt monteur »

bij de brandt drogers is de binnen verlichting een kwaal het lampje gaat kapot dan krijg je sluiting over de switch heen boven de vulmond en als je pech hebt fikt de timer ook uit dat zie je aan de print sporen die los liggen rechts voor aan
de opvoer pomp loopt dan nog wel maar hij start niet meer

ps expert had je kennisen in de monteurs kring van brandt dan ?

expert

Ongelezen bericht door expert »

Ik ben een ook een ex-brandt monteur (fabrieksservice te eindhoven).

Mup

Ongelezen bericht door Mup »

Onze Brandt WFH 1681D is vandaag stuk gegaan!!! :(
Net 3 jaar oud (jong). De display geeft aan:
Foutcode 006. Informeer servicemonteur. :evil:

Groeten,
Mup
Laatst gewijzigd door Mup op 04 apr 2005 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.

jizzy

Ongelezen bericht door jizzy »

Ik heb een vraag.
Heb een Brandt wasmachine nog geen 2 jaar oud. Dus nog garantie. Ik weet dat het bedrijf die de (garantie)reparaties deed failliet is. Ik heb gebeld met Atag Etna Pelgrim Home die vertelde mij dat ik de rekening van de reparatie moet betalen en maar moet verhalen bij het bedrijf die de wasmachine aan mij geleverd heeft. Dit lijkt mij een vreemd verhaal.
Wie kan mij vertellen hoe dit zit?

sjaakie

Ongelezen bericht door sjaakie »

@ jizzy:
AEP hanteert de normale garantievoorwaarden. Als de garantietermijn nog niet is verstreken en dat is aantoonbaar met de aankoopbon, zal de monteur u niets berekenen.

Waarschijnlijk een misverstand; bel nog eens en laat het even goed uitleggen.

Succes!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

@sjaakie

bedankt voor uw reactie. Ga er zeker nog een keer achteraan..

brandt-klant

Ongelezen bericht door brandt-klant »

wij hebben nu 4,5 jaar een wasmachine en droger van Brandt. Met droger geen problemen. De wasmachine (WA 3306 opaal) is vorige week kapot gegaan. Na het indrukken van de knop "voorwas" kwam er een vonk vanachter het plastic schermje waar de grote draaiknop en indruktoetsen opzitten. Alsof er iets was doorgebrand. Lampje brandde wel en de machine maakte geluid alsof ie wel warm draaide, maar echt starten deed ie niet. BCC website geraadpleegd: we moesten direct met Brandt bellen. Brandt servicelijn gebeld: we zouden 10 werkdagen moeten wachten op een monteur. Dat vonden we te lang. Omdat garantie toch al verlopen was, een monteur in Amsterdam gebeld. Die kwam, zag en verdween (na € 30,- voorrijkosten te hebben geind). Volgens hem was de printplaat kapot. Na een paar dagen belde hij ons op dat de onderdelen niet leverbaar waren en dat die bovendien meer dan € 300 zouden kosten.
:? WAT NU?! Heeft iemand een tip: ergens toch een nieuwe printplaat vandaan zien te halen? Wat zal dat kosten? Is de machine een dure reparatie waard?

Gesloten