LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Daalderop Combiketel/SLECHTSTE KOOP/ Consumentenbond

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Ukkie100

Daalderop Combiketel/SLECHTSTE KOOP/ Consumentenbond

Ongelezen bericht door Ukkie100 »

Geachte leden,

Daalderop Combiketel werd door de consumentenbond tot de
beste koop uitgeroepen. het heeft zelfs in de Telegraaf gestaan.
Mijn vriendin heeft nog niet zo lang geleden de éénnalaatste (nieuwste) type van deze Daalderop combiketel gekocht.
Het is nog geen jaar oud en ze heeft al over de € 500,00 betaald
aan reparaties, arbeidskosten, voorijkosten, etc.
Ze heeft wel 4 onderdelen moeten vervangen!!!!!

Wat mij ook stoort, is het feit dat er maar weinig Installatiebedrijven ervaring hebben met Daalderop. Ze heeft -tig keer gebeld en niemand had er ervaring mee. Waarop ze uiteindelijk Daalderop zelf heeft benaderd. Zij vertelden haar dat hun eigen monteurs alleen naar bedrijven werden gestuurd en dat TWEE (!!!) particuliere bedrijfjes een cursus hadden gevolgd en deze twee voor geheel Nederland staan.

Door nog grondiger te zoeken, vond ze uiteindelijk Eneco, die ook ervaring heeft met Daalderop, maar als je hier een abonnement afsluit voor het onderhoud (1x per jaar), dan betreft het ook echt alleen maar voor het één keer per jaar onderhoud (schoonmaken, klein materiaalkosten tot € 15,-), voor plotselinge mankementen, moet je gewoon voorrijkosten en arbeidskosten betalen.
Ik had vroeger ook een abonnement en als je er plotseling een monteur moet komen, valt dat onder de abonnementskosten. je hoefde
alleen maar eventuele materiaalkosten betalen bij vervanging.

Conclusie: 2x reparatiekosten ad € 500,00 bij een vrij nieuwe ketel
Service verlening is waardeloos - je wordt gedwongen bij
één van deze drie bedrijven te melden bij storingen of
reparaties.

Vele consumenten shaffen deze combiketel aan, maar moeten zij toch ook op de hoogte worden gesteld van alle nadelen. Vind u ook niet???

m.vr.gr
G. Tang
Laatst gewijzigd door Ukkie100 op 03 nov 2003 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Ukkie100

Re: Daalderop Combiketel/SLECHTSTE KOOP/ Consumentenbond

Ongelezen bericht door Ukkie100 »

Aan alle mensen die dit lezen en met name TROS RADAR :

Daalderop heb ik, kort na het verzenden van bovenstaande bericht, ook gemailed, en hun keurig een kopie van van de tekst verzonden.

Weer kort daarop kreeg ik een vriendelijke mail van Wendeline Vermeulen van daalderop B.V. dat de heer Hyacinth van Kersten, servicemanager graag kontakt wilt opnemen. Ze vroeg mij naar serienummer van Combiketel, etc. etc.

Ik vond het uiterst proffesioneel en vriendelijk en gaf met toestemming
telefoon nummer van mijn vriendin, die dus de bewuste combiketel had gekocht. Wij dachten op z'n minst een naam van een installateur te krijgen, die ze kan bellen.

10 minuten daarna werd mijn vriendin opgebeld en kreeg ze een tirade over zich heen: .... Dat het geen stijl was...... bla bla bla
Ze wist niet wat haar overkwam. ze neemt de telefoon op en meteen begon het. Ja, jullie hebben het al geraden: dhr. Kersten belde op.
Hij reageerde zijn woede, voor het feit dat ik Tros Radar hebt bericht, op HAAR!! Ze diende hem van repliek en toen pas vroeg hij wat er aan de hand was. Serienummer en andere gegevens heeft hij niet eens genoteerd!!! Hij luisterde nauwelijks naar haar.
Hij wilde gewoon haar telefoonnummer om zijn woede af te reageren en zijn eieren kwijt te raken.

Ik ben blij dat ik Tros Radar heb gemailed en wat de service betreft: Slechter kan het niet.

Wat een slinkse manier om achter een telefoonnummer te komen.
Als dàt een servicemanager is, dan ben ik Sinterklaas.

Gesloten