LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EDY wasmachine storing

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
admineke

EDY wasmachine storing

Ongelezen bericht door admineke »

Ik heb 4,5 jaar geleden een EDY wasmachine gekocht, type Easy Control W-812. Vorige week hoorde ik ineens een keihard geratel terwijl de wasmachine draaide. Ik heb de machine uitgezet. De binnenste trommel was uit zijn lagers. Doordat de reparatiekosten vrij prijzig zijn hebben we besloten een nieuwe machine te bestellen. Wel weer een EDY omdat de machine verder wel goed beviel.
Nu sprak ik gister een vriendin van mij die exact hetzelfde type wasmachine had gekocht. Die van haar was 4 jaar oud. Zij had ook de trommel eruit liggen, maar bij haar lag de hele trommel op zijn kant, waardoor hij in de bedrading kwam. Zij waren niet thuis om de machine uit te zetten. Misschien als die van mij was blijven draaien had ik hetzelfde probleem als haar gehad.
Zij er nog meer mensen met dezelfde klachten van een EDY wasmachine type W-812? Ik heb de klantenservice van EDY gebeld, maar die zeggen van niet, maar dat zouden ze waarschijnlijk ook zeggen als het wel zo was.

Toolboy

Re: EDY wasmachine storing

Ongelezen bericht door Toolboy »

Voor die vraag kunt u zich melden bij de CONSUMENTENBOND.
Deze hebben er verstand van, en roepen de edy`s ook dan uit als beste koop.hahahaha

audiofreak1

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Je haalt de woorden uit mijn mond. De consumentenbond heeft het weer bij het verkeerde eind.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

De één heeft wat meer mazzel met EDY dan de ander,

Mijn broer wast de was al 7 jaar met een EDY, die het nog steeds prima doet!,

Misschien zijn er bepaalde serie's en types van EDY die zijn uitgevoerd met zwakke trommellagers, en wanneer zo'n machine intensief gebruikt wordt, geven deze zwaarbelaste onderdelen al op vrij vroege leeftijd de geest!,

Leuk is anders!, want het zijn toch vrij kostbare "operatie's", want de gehele machine moet in het ergste geval uitelkaar, zodat de monteur er weer nieuwe lagers in kan schroeven of persen,

En de "manuren" tellen er wel in met deze reparatie's, de onderdelen, in deze situatie de lagerset zijn niet echt duur, de manuren en voorrijkosten tikken er behoorlijk in!,

In deze situatie lijkt mij een nieuwe goedkope machine het beste, of doe er een wat extra euro's bij ( indien mogelijk ) en koop een machine zoals Siemens en Miele, deze zijn wat duurder, maar kwalitatief zijn het prima machine's en kunnen met wat geluk toch wel 10 jaar of langer mee!, afhankelijk van de leefsituatie,

Wanneer u alleen woont, kan zelfs een EDY oud worden, wanneer u echter een gezin heeft met 8 kinderen, zal zelfs de MIELE het in de loop der jaren moeilijk krijgen!, :wink:

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten