LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een gevalletje van pech of.........

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
platvoetenco

Een gevalletje van pech of.........

Ongelezen bericht door platvoetenco »

wasmachine AEG lavamat 76850 gekocht op 17-04-2009. Wasmachine is nu 2.5 jaar oud. en de lager is stuk waardoor hij een hels kabaal maakt met centrifugeren. maandag 21 november kwam de monteur voor het onderzoek. Snelle conclusie lager is stuk, even de computer checken kijken wanneer het onderdeel binnen is. Vrijdag 25 november kom ik de trommel vervangen. Vrijdagmiddag komt de monteur, wasmachine staat inmiddels in de keuken om de monteur de ruimte te geven. Maakt de doos open waar de nieuwe trommel in zit ***. Zit er een groot gat in de nieuwe trommel, kan ik nog niet gaan wassen . Nieuwe afspraak gemaakt voor Dinsdag 29 november. Kleding en Handdoeken beginnen aardig op te raken. Afgelopen maandagmiddag 17.50 word ik gebeld door electrolux/AEG. Uw onderdeel is nog niet binnen gekomen word morgen verwacht, u word in de loop van dinsdag gebeld om een nieuwe afspraak te maken. En gelukkig werd ik inderdaad Dinsdag gebeld, donderdag of vrijdag kan de monteur langs komen. Dilemma ik moest dinsdag werken maar heb geruild met donderdag. donderdag kan alleen voor 10.30 of vrijdag. Afspraak nu voor vrijdag geen idee hoe laat. Wat moet ik hier nu mee. Ik heb ondertussen wel een wasje bij mijn vriendin gedraait maar op de vochtige handoeken beginnen nu de eerste weer/schimmel plekken zich te vormen. Ik vind dat ik nu wel recht op meer coulance dan de coulance die ze mij in de rekenig aanbieden. Wasmachine 2.5 jaar oud dan is de maximale rekening € 242.97. Vrijdag is het 2.5 week geleden dat mijn 2.5 jaar oude wasmachine het heeft begeven. Ik vind dat ik meer recht heb op coulance i.v.m. weer/schimmel plekken op mijn kleding. Er staat nu zo'n 15 trommels aan was te wachten. Wat mag ik verwachten als consument van de fabrikant. De juffrouw waarmee ik de laatste afspraak heb gemaakt verteld dat mijn geduld een beetje op begint te raken en mijn frustratie vertelt over het niet duidlijker kunnen afspreken over evt. tijdstippen wanneer de monteur langs kan komen. U kunt contact op nemen per e-mail met consumentenbelangen voor de eventuele coulance. Maar wie vergoed de geleden schade aan mijn wasjes die nu staan te wachten. Wie heeft er raad voor mij, Hoe dit te verworden in een e-mail (ik had er hier al moeite mee)

met Vriendelijke groet Arianna

Eva369

Re: Een gevalletje van pech of.........

Ongelezen bericht door Eva369 »

platvoetenco schreef:Ik heb ondertussen wel een wasje bij mijn vriendin gedraait maar op de vochtige handoeken beginnen nu de eerste weer/schimmel plekken zich te vormen.
Ik vind dat ik meer recht heb op coulance i.v.m. weer/schimmel plekken op mijn kleding.
u gooit natte handoeken in de wasmand. waarom laat u ze niet eerst drogen? dan is dit probleem namelijk verholpen.

wat heeft u met AEG afgesproken voor de reparatie? want dat zijn de afspraken waaraan ze zich moeten houden. wasmachine was 2,5 jaar oud. normaal gaan ze ongeveer 5 jaar mee dus zou u ongeveer de helft van de reparatie moeten betalen.

Suzanne 326

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Lijkt mij toch ook dat u geen natte handdoeken in de wasmand gooit en dit dagen laat liggen, hier kan geen ander wat aan doen behalve u zelf. Wat betreft het lange wachten, wanneer een artikel beschadigd aankomt of niet op voorraad is kan deze niet geplaatst worden en het probleem niet worden verholpen en daar is helaas niks aan te doen.

Wat betreft tijd afspraken maken is voor de monteurs die langs de weg zitten natuurlijk niet te doen, de ene reparatie duurt langer dan de andere en we hebben ook nog te maken met het verkeer. Er wordt door de regel altijd aangegeven ochten of middag en u kunt ook vragen dat ze u een half uur voor aankomst bellen zodat u zelf of een kennis de monteur kan ontvangen, het is allemaal niet zo moeilijk, gewoon een beetje meedenken.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Om te beginnen kunt u eens contact opnemen met consuwijzer of juridisch loket om na te gaan wat zij voor advies geven en wat uw rechten precies zijn. Bij het juridisch loket is het eerste advies doorgaans gratis. http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx Ook kunnen zij helpen met het opstellen van een brief / e-mail in verband met de garantie aanspraken.

Tenzij u met een huis tuin en keuken wasmachine een wasserette runt, hoort een wasmachine niet binnen 2,5 jaar zo snel kapot te gaan en zo'n dure reparatie nodig te hebben. De wasmachine is dan non-conform aan de koopovereenkomst. U zou deze claim ook moeten doen bij de winkel waar u het apparaat gekocht heeft en niet direct via de fabrikant. Maarja ik weet even niet of het nu een probleem gaat opleveren dat u eigenlijk al akkoord bent gegaan met de reparatiekosten.
platvoetenco schreef: Ik vind dat ik meer recht heb op coulance i.v.m. weer/schimmel plekken op mijn kleding.
Om eerlijk te zijn, vind ik dit een vreemde redenatie. Weer- en schimmelplekken had u makkelijk zelf kunnen voorkomen door geen berg was op een hoop te gooien die vochtig /nat is en geen natte net gebruikte handdoeken in de stapel te gooien. Vuile was die droog gestapeld wordt, levert zelden dit soort plekken op ook als de was een week of 2 ligt, dus gebruikte handdoeken enzo eerst even uithangen en laten drogen.

platvoetenco

Ik heb nog geen akoord gegeven voor de reparatiekosten. Wel geinformeerd wat de kosten eventueel zouden worden. mijn vochtige handoeken hangen nu inderdaad wel uit voor dat ze in de mand gaan. de andere vochtige handoeken zijn van de eerste wachtweek toen ik nog niet wist dat dit zo lang zou gaan duren.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

platvoetenco schreef:Ik heb nog geen akoord gegeven voor de reparatiekosten. Wel geinformeerd wat de kosten eventueel zouden worden.
En daarna opdracht tot reparatie gegeven ? Een discussie voeren over reparatiekosten als de reparatie al gedaan is, is een stuk moeilijker. De logische volgorde is eerst overeenstemming te bereiken over de prijs.
platvoetenco schreef: mijn vochtige handoeken hangen nu inderdaad wel uit voor dat ze in de mand gaan. de andere vochtige handoeken zijn van de eerste wachtweek toen ik nog niet wist dat dit zo lang zou gaan duren.
Er kan altijd iets misgaan en het kan altijd iets langer duren dan verwacht. Voor deze plekken bent u toch echt zelf verantwoordelijk.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Begrijp niet dat als het lager stuk is waarom er dan
een nieuwe trommel in moet.Kan toch gewoon het lager vernieuwen.
Ben niet zo bekend met A.E.G. want ik vind de service van Electrolux een beetje belabberd.

platvoetenco

Trommel is nu zo gebouwd dat hele trommel vervangen moet worden terwijl er een lager stuk is. dat heet vooruitgang geloof ik

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Mijn machine is nu 5 weken stuk maar ik heb echt geen wasgoed met weer/schimmelplekken hoor :shock:

plumber

platvoetenco schreef:Trommel is nu zo gebouwd dat hele trommel vervangen moet worden terwijl er een lager stuk is. dat heet vooruitgang geloof ik
Dit lijkt mij dus heel sterk.Trommel komt met water in aanraking
lager dus niet.Zit een keerring tussen.Dus lager moet volgens mij
gewoon te verwisselen zijn.Denk gewoon logisch want ik kan die nieuwe
appies niet zo goed.Ben er al een tijdje uit.

plumber

sephora30 schreef:Mijn machine is nu 5 weken stuk maar ik heb echt geen wasgoed met weer/schimmelplekken hoor :shock:
Sephora30 Wil je eventueel wel helpen hoor als je niet te ver weg woont.
Omgeving Amsterdam :wink:

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

plumber schreef:
sephora30 schreef:Mijn machine is nu 5 weken stuk maar ik heb echt geen wasgoed met weer/schimmelplekken hoor :shock:
Sephora30 Wil je eventueel wel helpen hoor als je niet te ver weg woont.
Omgeving Amsterdam :wink:
Dat vind ik tof van je.

Eva369

Ongelezen bericht door Eva369 »

mijn wasmaschine is ook een paar weken stuk geweest. nou geen vocht of weerplekken op mijn kleding hoor...

Electrolux Nederland

Ongelezen bericht door Electrolux Nederland »

Beste Arianna,

Spijtig te horen dat dit zo is verlopen. Misschien dat we samen kunnen kijken naar een gepaste oplossing. U kunt ons bereiken op het nummer (0172) 468 172.

Met vriendeljke groet,

Afdeling Consumentenbelangen
Electrolux Home Products (Nederland) B.V.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Eva369 schreef:wasmachine was 2,5 jaar oud. normaal gaan ze ongeveer 5 jaar mee dus zou u ongeveer de helft van de reparatie moeten betalen.
Dat is onredelijk. Hetzij omdat de verkoper dan een deel van de schade zou moeten betalen die de koper heeft veroorzaak. Hetzij omdat de koper moet opdraaien voor gebreken die de verkoper heeft veroorzaakt. In het laatste geval geeft de wet aan dat er geen kosten mogen worden door berekend. Zie art. 7:21 en 7:6 BW.

Gesloten