LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Einde van puC dramatisch

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
sonjaatje87
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2009 16:44

Einde van puC dramatisch

Ongelezen bericht door sonjaatje87 »

Zoals bij meerdere misschien inmiddels bekend is, is PuC ermee gestopt.
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... puC__.html


Ik vind dit echt niet kunnen. Dat ze zonder enige mededeling ineens stoppen.
Het was mij al opgevallen dat er steeds minder smaken beschikbaar werden en ik moeite moest doen om Cups te krijgen.
Daar heb ik al een klacht over ingediend en wordt mij doodleuk verteld dat er nieuwe smaken in ontwikkeling zijn, en dat ze een soort chocolademelk gaan uitbrengen net als senseo.
EEN GROTE LEUGEN!
Er wordt dan niet eens eerlijk verteld wat aan de hand is.
Ik heb eind juli (29) om precies te zijn contact met ze gehad via de mail.
En nu??? moeten we de apparaten maar in de prullebak gooien? want ik en net als vele anderen zullen hem gekocht hebben voor de cups en niet de pads.
Hoe kan ik hiermee verder gaan??
Wat moeten we hier nu mee??

Groet Sonja

kenikjou?
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 aug 2009 16:52

Re: Einde van puC dramatisch

Ongelezen bericht door kenikjou? »

Hoi Sonja,

Ik ben bang dat hier weinig to niets aan te doen is. een fabrikant heeft nu eenmaal (helaas) het recht om te stoppen met een produkt.

Echter leert de eraring dat de gebruikseenheden (cups/pads) nog wel langere tijd gefabriceert blijven worden.

Ik ben bang dat je weinig aan mn antwoord hebt, maar ik kan er helaas niet anders van maken...veel succes in ieder geval..

sonjaatje87
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2009 16:44

Re: Einde van puC dramatisch

Ongelezen bericht door sonjaatje87 »

Echter leert de eraring dat de gebruikseenheden (cups/pads) nog wel langere tijd gefabriceert blijven worden.
Ik denk dat je het hiermee ook niet helemaal aan het juiste eind hebt. naar mijn idee was dit al lang in het zicht. Eerst waren zeker 5 smaken te koop van eigen merk en Puc. En nu is het alleen nog cappucino. Die zal zo wel op zijn en dan hebben we niks mee.

kenikjou?
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 aug 2009 16:52

Re: Einde van puC dramatisch

Ongelezen bericht door kenikjou? »

Dan is mijn informatie niet helemaal juist (meer). Sorry daarvoor. De fabrikant geeft aan dat er nieuwe smaken ontwikkeld gaan worden. Hoe weet je zo zeker dat dit een leugen is? zijn er niet gewoon productieproblemen?

ik heb ook niet de wijsheid in pacht, maar wellicht dat wat verder doorvragen bij de fabrikant wil helpen?

sonjaatje87
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2009 16:44

Re: Einde van puC dramatisch

Ongelezen bericht door sonjaatje87 »

dit heb ik geprobeerd en dan krijg je een standaard reactie:
__________________________________
Geachte mevrouw Koekelkoren,

Wij hebben uw mail in goede orde ontvangen en willen hier graag op reageren.

De cups blijven wel bestaan. Echter zal dat alleen in de smaak cappuccino en
van het eigen merk van AH en C1000.
Verder kunt u alle soorten softpads blijven gebruiken.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Angelique
Puc Service
______________________________

terwijl inmiddels is toch wel duidelijk bekend dat op zijn minst AH ermee stopt. Maar Puc ook wel. Let maar op.
De PuC site werkt zelfs niet meer hier kun je alleen nog wat informatie krijgen over de puc zelf, zijn werking en problemen.
Normaal kon je er recepten vanaf halen en vanalles kijken en doen.

sonjaatje87
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2009 16:44

Re: Einde van puC dramatisch

Ongelezen bericht door sonjaatje87 »

Niemand die hier nog mee zit?
Wat kan ik verder? ik wil hier verder mee gaan??
Waar kan ik het beste zijn, PUc of AH? of ergens anders?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Einde van puC dramatisch

Ongelezen bericht door kweenie »

Je kunt in dit apparaakt blijkbaar gewoon nog alle andere soorten softpads blijven gebruiken, dus je kunt altijd nog senseo pads in je apparaat gooien.

sonjaatje87
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2009 16:44

Re: Einde van puC dramatisch

Ongelezen bericht door sonjaatje87 »

Ja weet ik maar daar heb ik hem juist niet voor gekocht, dan had ik me wel senseo gekocht.
Ik had hem juist gekocht voor de koffie met een laagje smaak/melk..

midas50
Berichten: 299
Lid geworden op: 06 apr 2009 15:00

Re: Einde van puC dramatisch

Ongelezen bericht door midas50 »

Hoi allemaal.
Kreeg ooit zo n PUC-apparaat cadeau.
Lauwe slappe koffie was het.
Advies: dumpen in de kliko en koop een echt koffiezet apparaat.
Heb zelf nu een koffiezetter die onder hoge druk werkt en de smaak is tig keer beter als die puctroep.
Je kan zelf je koffie selecteren op smaak en sterkte.
Ik weet dat ze nogal prijzig zijn maar ze hebben ook een lange levensduur.
Cappucino maken en thee zetten is ook mogelijk met zo n apparaat.
Misschien een idee?

sonjaatje87
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2009 16:44

Re: Einde van puC dramatisch

Ongelezen bericht door sonjaatje87 »

Dat is niet mijn vraag.
Ik weet ook wel dat er betere zijn maar toen was het een goedkope en ook wel smakelijke koffie naar mijn idee.
Graag weer terug op onderwerp

stofzuigertje

Re: Einde van puC dramatisch

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik voelde me ooit bekocht met het vertrouwde expresso apparaat, maar nu weet ik beter, ik kan elke soort en merk koffie nog steeds per stuk zetten en de melk opschuimen? Wel, die moet ik wel vaak schoon maken en door na het schuimen er een kopje water onder te houden is dit ook opgelost!

Dus een expresso machine is beter, aankoop duurder maar geen dure cups nodig en dus blijf je deze gebruiken, ook als de fabriek er mee zou stoppen!

midas50
Berichten: 299
Lid geworden op: 06 apr 2009 15:00

Re: Einde van puC dramatisch

Ongelezen bericht door midas50 »

Wel op je eerste vraag, maar je hebt een punt.
Het is ook maar een alternatief wat ik voorstelde en je kan er ook lekkere koffie met een (melk)schuimkraagje mee maken, dus zo gek is het nog niet.

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: Einde van puC dramatisch

Ongelezen bericht door superwoman »

Er kwamen al steeds minder varianten van puc-cupjes in de winkel, ik dacht dat het aan de grootte van het AH-filiaal lag. Het waren geen goedkope koffie-apparaten destijds, dus ja; ik voel me ook in de maling genomen en met mij samen nog vele puc-gebruikers merk ik nu.

Inmiddels heb ik mijn puc-apparaat in mijn kantoor gezet, samen met de laatste koffiepads en cupjes cappucino. Er is namelijk weer een gewone koffiemachine in huis in huis gekomen, één die werkt met koffiebonen en een ingebouwde koffiemolen. Koffiebonen waren er altijd al, zullen altijd wel blijven, en ze zijn er tegenwoordig ook in een aantal smaak-varianten. Met zelf opgeklopte melk is het wel ff extra werk, maar het resultaat is smakelijker dan bij puc, smaakt minder kunstmatig, is lekker warm, kortom: laten we massaal onze puc terugsturen naar de fabrikant en een normale koffiemachine kopen.

Senseo had ik eerst ook, maar de smaak van echte koffie vind ik toch eigenlijk lekkerder.

Op die chocomel zit ik trouwens ook niet te wachten: het zal wel water met een choco-kleurtje worden, de choco-koffie van puc vind ik namelijk ook smerig. Kan me niet voorstellen dat dat een succesnummer is.

sonjaatje87
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2009 16:44

Re: Einde van puC dramatisch

Ongelezen bericht door sonjaatje87 »

Eigenlijk zou je inderdaad iedereen zover moeten krijgen om die puc naar hun op te sturen..

Gesloten