LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] extra betalen voor reparaties bij Its
extra betalen voor reparaties bij Its
Wist u dat als u een apparaat ter reparatie aanbied bij Its dat er een percentage van 20 tot 30 procent boven de reparatieprijs van de desbetreffende fabriek wordt geheven??? is dit normaal??? graag uw reactie.[/b]
Re: extra betalen voor reparaties bij Its
Dan fungereert gewoon als tussenpersoon. En vaak willen tussen personen er ook vaak wat aan verdienen. U had misschien beter rechtstreeks contact met de fabrikant kunnen opnemen.
Re: extra betalen voor reparaties bij Its
Moet de Its winkel dit niet aan zijn klanten vertellen bij het aanbieden van te repareren prodeucten? Lijkt mij wel wat klantvriendelijker!
Re: extra betalen voor reparaties bij Its
Dat is helaas een gangbare procedure bij alle grote electronica ketens. Zo wordt je als consument dus gewoon een poot uitgetrokken. Al die bedrijven werken met externe ( lees : ingehuurde) technische diensten. Die maken uiteraard ook winst op de door hun uitgevoerde reparaties, dan de winkel nog een keer..... ga dan maar eens uitrekenen wat een reparatie daad werkelijk kost.
Re: extra betalen voor reparaties bij Its
Zo gaat het ook met aankopen. Er koopt een handelaar wasmachine'svan de importeur, die verkoopt ze weer aan een ander en dan koopt u een machine. Zo gaat alles
Re: extra betalen voor reparaties bij Its
Is vrij logisch.
Iemand van de winkel steekt tijd in het aanemen of ophalen van de reparatie.
De winkel moet hem versturen (verzendkosten)
Als het apparaat terugkomt, moet de klant gebeld worden of het toestel terug gebracht.
Zolang e.e.a in verhouding is lijkt me dit geen bezwaar.
Beste weg is zelf contact met de importeur of service-center te zoeken.
Het apparaat zelf opsturen.
Is wel wat rompslomp maar wel een goedkopere weg.
Je kunt ook op lokaal gebied een reparateur zoeken maar door de specialisatie die steeds meer nodig is voor de moderne apparatuur worden die ook dunner.
De simpele dingen worden daar wel opgelost maar de vraag is of het goed gebeurd.
Deze mensen hebben simpelweg niet de backup en knowhow van de fabrikant.
Om toch nog een boterham te verdienen moeten ze breed (NB: veel merken) repareren en daardoor is de kennis oppervlakkiger.
Ze kunnen geen specialist zijn voor 80 merken.
Iemand van de winkel steekt tijd in het aanemen of ophalen van de reparatie.
De winkel moet hem versturen (verzendkosten)
Als het apparaat terugkomt, moet de klant gebeld worden of het toestel terug gebracht.
Zolang e.e.a in verhouding is lijkt me dit geen bezwaar.
Beste weg is zelf contact met de importeur of service-center te zoeken.
Het apparaat zelf opsturen.
Is wel wat rompslomp maar wel een goedkopere weg.
Je kunt ook op lokaal gebied een reparateur zoeken maar door de specialisatie die steeds meer nodig is voor de moderne apparatuur worden die ook dunner.
De simpele dingen worden daar wel opgelost maar de vraag is of het goed gebeurd.
Deze mensen hebben simpelweg niet de backup en knowhow van de fabrikant.
Om toch nog een boterham te verdienen moeten ze breed (NB: veel merken) repareren en daardoor is de kennis oppervlakkiger.
Ze kunnen geen specialist zijn voor 80 merken.
Re: extra betalen voor reparaties bij Its
Het enige wat ze op het reparatiebedrag zetten zijn de behandelingskosten. (dit is een vast bedrag en geen percentage)
Als de reparateur bijvoorbeeld 100 euro excl. btw berekend.
Tellen ze daar bijvoorbeeld 20 euro kosten. = 120 en vervolgens de btw er weer overheen!
Als ik u was zou ik het nog eens goed controleren. En als het niet duidelijk is contact met hun opnemen.
Als de reparateur bijvoorbeeld 100 euro excl. btw berekend.
Tellen ze daar bijvoorbeeld 20 euro kosten. = 120 en vervolgens de btw er weer overheen!
Als ik u was zou ik het nog eens goed controleren. En als het niet duidelijk is contact met hun opnemen.
Re: extra betalen voor reparaties bij Its
Het zit toch net even wat anders... Reparaties buiten garantie worden over het algemeen gedaan door grote landelijk werkende reparatie bedrijven die een eigen haal en brengservice hebben. De winkel(keten) hoeft dus niet zelf het apparaat op te sturen.
Stel dat de reparatie voor de consument 100 euro kost dan staat dat natuurlijk ook netjes gespecificeerd op de bijgeleverde factuur. Wat weinig mensen echter weten is dat in dat bedrag de winst voor de winkelier ook al meegeteld is. Onzichtbaaar voor u als consument maar u betaald het wel degelijk.
Stel dat de reparatie voor de consument 100 euro kost dan staat dat natuurlijk ook netjes gespecificeerd op de bijgeleverde factuur. Wat weinig mensen echter weten is dat in dat bedrag de winst voor de winkelier ook al meegeteld is. Onzichtbaaar voor u als consument maar u betaald het wel degelijk.
Re: extra betalen voor reparaties bij Its
Het is geen vast bedrag, de reparatie zou eerst 145,- euro bedragen, de fabrikant(Krups) deelde mij mede dat de reparatie kosten 120,- euro was. dus 25,- euro extra! later na protest bleek de reparatie door Krups 60,- euro te bedragen en Its deelde de mee dat de kosten 79,- euro waren, dus 19,- euro extra. Dus steeds een ander bedrag voor het zelfde apparaat. Wel vreemd!
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52
Re: extra betalen voor reparaties bij Its
Goh Accutron, een ingewijde?
Re: extra betalen voor reparaties bij Its
bij it's worden reparaties niet door de reparateur gehaald maar door it's zelf daar gebracht en gehaald. logisch dat daarvoor kosten aan de klant worden doorberekend. ik hab daar zelf jaren lang en geleden gewerkt, er wordt een redelijk bedrag gevraagd voor dit heen en weer rijden.
Re: extra betalen voor reparaties bij Its
De PTT is dus een fractie van de prijs. Its berekend de prijs naar gebleken is naar de hoogte van de reparatie.(zie bovenstaande) De PTT is ook sneller. Ik wacht nu al 4 weken op het apparaat.
Re: extra betalen voor reparaties bij Its
De PTT is dus een fractie van de prijs. Its berekend de prijs naar gebleken is naar de hoogte van de reparatie.(zie bovenstaande) De PTT is ook sneller. Ik wacht nu al 4 weken op het apparaat.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 23 jan 2006 19:27
Re: extra betalen voor reparaties bij Its
vergeten we niet dat bij het wegsturen het apparaat ook verzekerd moet worden??? Dat kost ook 30,= administratie kosten en verzendkosten.....maar by the way zodra je een apparaat inlevert teken je voor je hem inlevert, dus zou ik de voorwaarden maar even lezen of teken je alles kwakkeloos?
Re: extra betalen voor reparaties bij Its
Bij een contract is de opsteller verplicht de belangrijkste punten te melden aan de andere partij. Doen ze dat niet dan is de overeenkomst volgens de wet niet rechtsgeldig.
Re: extra betalen voor reparaties bij Its
Verzekeren bij PTT kost 1,30 euro extra, en er hoeft niet getekend te worden als je een apparaat ter reparatie brengt.
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
- Locatie: Almelo
Re: extra betalen voor reparaties bij Its
Hoe is het wettelijk geregeld met garantietermijnen?
De wet voorziet er in dat apparatuur een bepaalde tijd mee moet gaan.
Wanneer apparaten defect raken binnen de garantietermijn houdt dat in dat het defect voor rekening van de leverancier, welke partij voor de klant is, gerepareerd wordt.
Er bestaat ook nog zoiets van fabrieks garantie maar daar heeft de klant niet mee van doen. De leverancier is in deze partij en nietmand anders.
Dat de leverancier zich op de fabrieksgarantie beroept kan deze jegens de fabriekant is terecht maar de klant spreek de leverancier aan en kan niet op fabrieksgaranties o.d. gewezen worden omdat deze niet verlegbaar zijn.
Een reparatie van welke apparat dan ook in deze geleverd door ITS komt binnen de garantieperdiode volledig voor rekening van de verkopende partij.
We moeten juridisch gezien de partijen scheiden.
De verhoudingen liggen derhalve: Klant/Verkopen, Verkoper/grossier c.q. groothandel, groothandel/fabrikant, De klant kan dehalve nimmem kontakt opnemen met de fabriek.
Ik merk op dat ITS in deze geen tussenpersoon is maar handelaar en derhalve volledig aansprakelijk voor elke vorm van schade en kosten welke uit de garantie voort vloeien. Er is immers sprake van een koopovereenkomt tussen ITS als leverancier en de klant en niet tussen de klant en de fabriek.
Chanmaster
De wet voorziet er in dat apparatuur een bepaalde tijd mee moet gaan.
Wanneer apparaten defect raken binnen de garantietermijn houdt dat in dat het defect voor rekening van de leverancier, welke partij voor de klant is, gerepareerd wordt.
Er bestaat ook nog zoiets van fabrieks garantie maar daar heeft de klant niet mee van doen. De leverancier is in deze partij en nietmand anders.
Dat de leverancier zich op de fabrieksgarantie beroept kan deze jegens de fabriekant is terecht maar de klant spreek de leverancier aan en kan niet op fabrieksgaranties o.d. gewezen worden omdat deze niet verlegbaar zijn.
Een reparatie van welke apparat dan ook in deze geleverd door ITS komt binnen de garantieperdiode volledig voor rekening van de verkopende partij.
We moeten juridisch gezien de partijen scheiden.
De verhoudingen liggen derhalve: Klant/Verkopen, Verkoper/grossier c.q. groothandel, groothandel/fabrikant, De klant kan dehalve nimmem kontakt opnemen met de fabriek.
Ik merk op dat ITS in deze geen tussenpersoon is maar handelaar en derhalve volledig aansprakelijk voor elke vorm van schade en kosten welke uit de garantie voort vloeien. Er is immers sprake van een koopovereenkomt tussen ITS als leverancier en de klant en niet tussen de klant en de fabriek.
Chanmaster