Frituur olie
-
Frituur olie
Waar moet ik de vieze olie weggooien?
De vieze olie kun je in verschillende dingen opvangen, zoals in een oud melkpak of een fles. Ook kun je een plastic zak pakken en die vullen met kranten. Dit kun je gewoon bij het huisvuil weggooien. Middelburg drukt je op het hart om het vooral niet door de wc te spoelen. 'Je krijgt dan een verstopping van jewelste en het blijft zitten aan de randen'.
Bij het huisvuil van deze frituur olie breng je naar een containerpark, winkel en NIET bij de restafval !!!!!
Shoonmaken van Frietpan kan je de olie leeg gieten in de fles die je voorheen kocht, vet even laten smelten in reyclage doos doen. Wanneer de thermostaat, verwarmer in de pan bevindt afdrogen met oude doek (keukenrol als 2de oplossing) uitkoken op 50° met afwasmiddel !!!! Vaak uitspoelen !!!! Bij de laatste handeling natuurlijk deze thermostaat, verwarmer even ( 1minuut) laten opdrogen door deze 50° ALVORENS OLIE VET ERIN TE DOEN, want anders kookt het vet, olie over wat gevaarlijk is en ook niet de bedoeling kan zijn !!!!
De vieze olie kun je in verschillende dingen opvangen, zoals in een oud melkpak of een fles. Ook kun je een plastic zak pakken en die vullen met kranten. Dit kun je gewoon bij het huisvuil weggooien. Middelburg drukt je op het hart om het vooral niet door de wc te spoelen. 'Je krijgt dan een verstopping van jewelste en het blijft zitten aan de randen'.
Bij het huisvuil van deze frituur olie breng je naar een containerpark, winkel en NIET bij de restafval !!!!!
Shoonmaken van Frietpan kan je de olie leeg gieten in de fles die je voorheen kocht, vet even laten smelten in reyclage doos doen. Wanneer de thermostaat, verwarmer in de pan bevindt afdrogen met oude doek (keukenrol als 2de oplossing) uitkoken op 50° met afwasmiddel !!!! Vaak uitspoelen !!!! Bij de laatste handeling natuurlijk deze thermostaat, verwarmer even ( 1minuut) laten opdrogen door deze 50° ALVORENS OLIE VET ERIN TE DOEN, want anders kookt het vet, olie over wat gevaarlijk is en ook niet de bedoeling kan zijn !!!!
'Jacqueline Destiny
vindt dit leuk
-
Re: Frituur olie
Blij dat ik geen frituur heb. Wat een gehannes.
'Jacqueline Destiny
vindt dit leuk
Hier gaat het gewoon bij de restafval in de container.
moederslink
vindt dit leuk
-
reggie2
vindt dit leuk
ha! de frituurpannen kosten zo weinig, dat een vriend me me adviseerde het hele ding weg te gooien als het vet oud wordt,
ging bij mij om vet, niet om olie,
trouwens, ben over gegaan op de airfryer, gaat jaren mee met minimaal onderhoud/schoonmaken.
ging bij mij om vet, niet om olie,
trouwens, ben over gegaan op de airfryer, gaat jaren mee met minimaal onderhoud/schoonmaken.
-
Dat is toch wel een voordeel van de huidige crises: dat men misschien eindelijk eens stopt met de wegwerpmaatschappij. Het is eigenlijk helemaal niet erg dat sommige dingen schaarser worden. De tijd van overvloed heeft ons niet heel veel goeds gebracht.
Lisa29
, 16again
, Ivo.w
, Moneyman
en Justmeagain
vinden dit leuk
Daar nemen ze de pan alléén aan als je het vet of de olie er uit hebt gehaald.
-
Ik gebruik nog zo.n ouderwetse zwarte frituurpan met Diamant vet .
Heerlijk ding!
En zodra het vet vervangen moet worden gaat het oude vet bij het restafval en heerlijk :
enkel die pan en het draagnetje in heet sop afwassen.
Niks geen ingewikkeld systeem, zoals bij al die elektrische frituurpannen en airfryers met al die onderdelen.
Heerlijk ding!
En zodra het vet vervangen moet worden gaat het oude vet bij het restafval en heerlijk :
enkel die pan en het draagnetje in heet sop afwassen.
Niks geen ingewikkeld systeem, zoals bij al die elektrische frituurpannen en airfryers met al die onderdelen.
reggie2
en witte angora
vinden dit leuk
Ingewikkeld systeem? Mijn airfryer heeft een bak met een mandje, die je met 1 klik uit elkaar kan halen. Die kan lekker iedere keer bij de rest in de vaatwasser en klaar.
-
Maar ik heb ook geen vaatwasser☹
En hoe haal je het oude vet of de oude olie er uit ? Toch ook een gedoe of niet?
Plus : de buitenkant vh apparaat wordt ook altijd vies en vettig , kun je ook niet ff in een heet soppie gooien.
En hoe haal je het oude vet of de oude olie er uit ? Toch ook een gedoe of niet?
Plus : de buitenkant vh apparaat wordt ook altijd vies en vettig , kun je ook niet ff in een heet soppie gooien.
Bij een airfryer komt er geen vet aan te pas. Dat is nu juist het fijne eraan. Het beetje vet dat eventueel uit vlees, vis, brood, aardappelen, friet, groenten en weet ik wat je er nog meer allemaal in kan klaar maken, druipt, dat valt in het mandje en sijpelt in de uitneembare en afwasbare bak.moederslink schreef: ↑20 jun 2022 22:45Maar ik heb ook geen vaatwasser☹
De buitenkant is met een doekje af te doen, net zoals ik de kookplaat af doe.
Bij een airfryer gebeurt het frituren puur door warme lucht.
marnix
vindt dit leuk
-
Ik bedoelde hiermee een elektrische frituurpan.
Mijn moeder had zo.n ding, ooit gekregen. Ik heb hem regelmatig moeten schoonmaken.
Ik vond het een drama , al die vettige onderdelen schoonmaken.
En mijn zus heeft een airfryer, ook ooit gekregen. Ze gebruikt hem niet, vindt het een onding.
Mijn moeder had zo.n ding, ooit gekregen. Ik heb hem regelmatig moeten schoonmaken.
Ik vond het een drama , al die vettige onderdelen schoonmaken.
En mijn zus heeft een airfryer, ook ooit gekregen. Ze gebruikt hem niet, vindt het een onding.
Ik spoel de lege pan 1x om met heet water. en spuit hem daarna goed in met Dasty ontvetter. Een halfuurtje laten intrekken, dan vliegt het vet eraf. De grijze wondersponsjes van de Action of Kruidvat zijn ook goed.moederslink schreef: ↑21 jun 2022 00:34Ik bedoelde hiermee een elektrische frituurpan. Mijn moeder had zo.n ding, ooit gekregen. Ik heb hem regelmatig moeten schoonmaken. Ik vond het een drama , al die vettige onderdelen schoonmaken.
Waar? In grijze container, want het is restafval, maar idealiter bij een centraal inleverpunt van uw gemeente als die deze dienst bieden, zodat het kan worden gerecycled. Nooit door WC spoelen, want het zorgt verderop, gestold, voor serieuze problemen in het rioolstelsel.
Oud frituurvet wordt gerecycled en verwerkt in veevoeders, o.a. slobbervoer voor varkens.
In Lijnden (bij Amsterdam) zat zo'n verwerkingsfabriek.
In Lijnden (bij Amsterdam) zat zo'n verwerkingsfabriek.