LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebruik van tapes merk Fuji en TDK

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Peter van Veelen

Gebruik van tapes merk Fuji en TDK

Ongelezen bericht door Peter van Veelen »

Ik heb 4 weken geleden een JVC camera gekocht model GR-DV 3000 bij Media Markt.(hierop niets aan te merken). Wel vond ik het vreemd dat JVC geen tape bij de camera levert. Aan de verkoper gevraagd wat voor type erin kan met als antwoord maakt niet uit, is persoonlijk en kan te maken hebben met de ervaring die men heeft voor een bepaald merk. Ik heb toen gekozen voor tape's van het merk FUJI, type DVM60 ME en heb vervolgens ook nog 3 tapes van het merk TDK, type DV digital standard 60/90 ME aangeschaft, omdat mij verteld werd dat de kleuren soms anders zijn. (is toch allemaal digitaal??). Maar afgelopen weekend merkte ik bij de laatste opname (met het gebruik van een TDK tape)dat er een storend geluid opgenomen werd van het draaien van de tape, iets wat ik nog niet eerder had gehoord. Alsof de duvel er mee speelde hoorde ik die zelfde avond op televisie de inhoud van het programma Radar dat zou gaan over JVC camera's en het gebruik van Sony tape's.
Gezien ik over een paar weken een tijdje naar Malaysia ga wil ik er wel zeker van zijn dat de door mij aangekochte tape's de juiste zijn voor het gebruik van deze camera en indien dat niet het geval is dat JVC bereid is de door mij onlangs 11 stuks aangeschafte tape's (ca. € 88,=)om te wisselen voor JVC tape's die volgens hun zeggen dan geen problemen mogen geven. Je moet er niet aandenken dat je filmmateriaal van een paar weken weg is door een foute keuze van tape's.
Verder blijf ik bij het standpunt wat ook in Uw programma is gezegd dat een tape geschikt moet zijn voor verschillende merken camera's en andersom. Indien dit niet het geval is, moet de leverancier hierop duidelijke aanwijzingen geven voordat je overgaat tot de aanschaf van zo'n camera. Je koopt tenslotte niet een rits-rats-klik camera van een tientje.
Ik hoop niet dat ik ook in de problemen komt met reparaties aan de camera, zoals dat nu al het geval is bij velen anderen. Tenslotte dient het gekochte product te voldoen aan normen die gesteld dat de apparatuur 100% is, en moet je niet na een paar weken al beginnen met terug sturen van de camera, dan begint de wet van Murphy.
Ik hoop dat JVC de zaken correct en op korte termijn kan afhandelen en dat niet alleen voor mij maar ook voor de andere mensen die hierop hebben gereageerd.

JohanJans
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jun 2011 00:19

Re: Gebruik van tapes merk Fuji en TDK

Ongelezen bericht door JohanJans »

In mijn JVC camera heb ik tapes gebruikt van Fuji, TDK, JVC en Panasonic.
Dit zonder problemen. Tapes geproduceerd door Sony moeten gemeden worden!
Succes!

skilltone

Re: Gebruik van tapes merk Fuji en TDK

Ongelezen bericht door skilltone »

JohanJans schreef:In mijn JVC camera heb ik tapes gebruikt van Fuji, TDK, JVC en Panasonic.
Dit zonder problemen. Tapes geproduceerd door Sony moeten gemeden worden!
Succes!
daar zal de TS zo rond de 9 jaar geleden wat aan hebben gehad ;)

Gesloten