LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen verlengde garantie door slechte informatie

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
ahaaften
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2013 15:37

Geen verlengde garantie door slechte informatie

Ongelezen bericht door ahaaften »

Beste,

In juli 2010 heb ik een nieuwe keuken gekocht met daarbij verschillende apparaten van Hotpoint (toen nog Hotpoint/Ariston). Er werd mij toen verteld dat ik 3 jaar verlengde garantie zou krijgen bij het aanschaffen van 3 of meerdere Hotpoint apparaten. Dat heb ik toen gedaan.

Nu, 2 en een half jaar later, is mijn afzuigkap defect geraakt en bel ik de servicelijn. Er werd mij verteld dat de apparaten aangemeld hadden worden op het moment van aanschaf en dat ik op dit moment geen garantie meer heb op mijn producten.

Kunnen zij mij nu gewoon de garantie weigeren? Ik heb er toch recht op, omdat de voorwaarde van het kopen van meerdere producten behaald is?

Bij de servicelijn werd mij doodleuk verteld dat dit vaker voor kwam en dat klanten dan gewoon de garantie kwijt zijn.

Wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt

16again
Berichten: 16587
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geen verlengde garantie door slechte informatie

Ongelezen bericht door 16again »


kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Geen verlengde garantie door slechte informatie

Ongelezen bericht door kokka »

je zou natuurlijk ook kunnen stellen dat je geen verlengde garantie hebt omdat je de voorwaarden niet goed gelezen hebt.

is 2 1/2 jaar niet erg kort voor de levensduur van een afzuigkap? wat is eraan kapot?
je zou natuurlijk ook eens kunnen kijken of je je niet kan beroepen op het conformiteitsbeginsel.

Gesloten