mijn vriezer van ATAG bouwjaar 1988 heeft sinds 2 weken kuren, in de zin van geluidsignalen,deze geluidsignalen horen nomaal gesproken alleen voor te komen als je de deur iets te lang open laat staan, zodra je deze deur sluit hoort het te stoppen, maar dat gebeurt dus niet meer, alleen als je em zet op invriezen dan stopt het signaal.
volgens de gebruiksaanwijzing zou het er op neer komen dat ie onderkoeld is, en tevens wordt er vermeld dat je dan op invriezen moet laten staan voor 6 uur tot ong. 24 uur, maar bij ons geldt nu 2x 24 uur voordat we de vriezer weer op normaal kunnen zetten. gaan we de vriezer weer inladen dan moet je de deur weer even iets langer open laten staan, en weer gaat ie piepen, dezelfde procedure zoals hierboven omschreven moeten we weer toepassen.Ik heb ATAG geschreven voor een technische hulp, hun antwoord na vele mails: wij kunnen u niet meer aan onderdelen helpen, het toestel is al verjaard, het komt er voor hun dus op neer dat ik een nieuwe moet kopen, maar dat kan niet, want ik heb een inbouw keuken, en daar past een nieuw model niet meer in! mijn klacht heeft dus tot betrekking dat ik zeer teleurgesteld ben in hun service, ze verplichten je gewoon een nieuwe te kopen, terwijl het euvel simpel te verhelpen is.ATAG heeft het voor mij gehad, als ik alles van te voren geweten had, dan had ik de hele keuken in 1997 ( heb toen het huis gekocht) gesloopt en een minder duur merk er in gezet. ik hoop dat u hier aandacht aan kunt besteden. [/b][/i]
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geluidsignaal Atag vriezer
Re: geluidsignaal Atag vriezer
Volgens mij is uw probleem minder simpel als u denkt; het lijkt erop dat de koelcapaciteit van de vriezer is afgenomen. Hij doet er dus 2 x 24 uur over om weer op de juiste temperatuur te komen.
Buiten de onderdelen moet er waarschijnlijk veel tijd ingestoken worden (vacumeren, vullen e.d.).
Verder komt het wel meer voor dat fabrikanten na 10 jaar geen onderdelen meer hebben voor bepaalde toestellen. Ik meen dat er een wettelijke verplichting is om tot 10 jaar na productiedatum onderdelen op voorraad te hebben.
Persoonlijk vindt ik trouwens dat een toestel dat 16 jaar lang continu draait; 24 uur per dag (!) na zo'n periode best een keer aan het eind van zijn latijn mag zijn......
Buiten de onderdelen moet er waarschijnlijk veel tijd ingestoken worden (vacumeren, vullen e.d.).
Verder komt het wel meer voor dat fabrikanten na 10 jaar geen onderdelen meer hebben voor bepaalde toestellen. Ik meen dat er een wettelijke verplichting is om tot 10 jaar na productiedatum onderdelen op voorraad te hebben.
Persoonlijk vindt ik trouwens dat een toestel dat 16 jaar lang continu draait; 24 uur per dag (!) na zo'n periode best een keer aan het eind van zijn latijn mag zijn......
geachte
helaas kan ik constateren dat u vrieskast aan het einde van zijn latijn is gekomen.
waarschijnlijk is uw vrieskast lek.aangezien de reparatie hoger is dan het product zelf (ivm CFK)
raad ik u aan een nieuwe te kopen.
wat u verteld over de maten zou ik toch maar eens goed rondkijken,dit zijn vaak standaard maten.
helaas kan ik constateren dat u vrieskast aan het einde van zijn latijn is gekomen.
waarschijnlijk is uw vrieskast lek.aangezien de reparatie hoger is dan het product zelf (ivm CFK)
raad ik u aan een nieuwe te kopen.
wat u verteld over de maten zou ik toch maar eens goed rondkijken,dit zijn vaak standaard maten.
Het is niet ongebruikelijk dat een leverancier/fabrikant van normale huishoudelijke apparaten na 16 jaar geen onderdelen meer kan leveren. Bovendien, het door u genoemde apparaat gebruikt waarschijnlijk het zeer milieu onvriendelijke freongas, dat mag al sinds half jaren '90 niet meer gebruikt worden. Het is zelfs denkbaar dat het apperaat vanwege die schadelijkheid niet meer gerepareert kan en mag worden. Ik vindt uw beklag over de slechte service van ATAG dan ook onterecht en overdreven.
Trouwens, waarom zou u eigenlijk met dit apperaat verder willen. Het zou wel eens kunnen dat het jaarverbruik van dit apperaat net zoveel is als het jaarverbruik van twee wasdrogers. Want oude vriezers en koelkasen gaan met de jaren meer gebruiken dan toen ze nieuw waren. Koop toch een nieuw energie zuinig apperaat, en als het niet past dan pas je toch gewoon je keuken aan.
Trouwens, waarom zou u eigenlijk met dit apperaat verder willen. Het zou wel eens kunnen dat het jaarverbruik van dit apperaat net zoveel is als het jaarverbruik van twee wasdrogers. Want oude vriezers en koelkasen gaan met de jaren meer gebruiken dan toen ze nieuw waren. Koop toch een nieuw energie zuinig apperaat, en als het niet past dan pas je toch gewoon je keuken aan.