Hallo allemaal
Wij hebben sinds anderhalve maand een Miele W2521. De machine wordt ongeveer 3 keer per week gebruikt (30, 40 en 60 graden), dus hij is inmiddels een keer of 20 gebruikt. Het rubber bij de trommel vertoont nu al een groene waas. Het is gewoon een soort van groene aanslag. Het stinkt niet of zo, maar is dit normaal?
Alvast bedankt voor jullie reacties
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Groene aanslag in Miele W2521
-
Re: Groene aanslag in Miele W2521
95 graden wassen, kookwas. Je reinigt dan de machine. Minimaal 1x in de maand gebruiken bijv. voor handdoeken. Probleem waarschijnlijk opgelost. Veel mensen gebruiken de 95 graden niet meer, maar hij zit er niet voor niets op.
-
Hallo,
Als de machine niet donker staat dan krijgt hij een vals licht wat aanslag (alg) bevorderd.
De enige remedie is, mits de rubberring niet van een fout materiaal is gemaakt, goed droog maken en de machine even open laten staan.
Wassen op 95º is compleet onzin, dat gebruik je alleen wanneer dit nodig is voor de was en niet om de machine te reinigen.
Nu maar hopen dat je hier wat aan hebt,
Uncle Willy
Als de machine niet donker staat dan krijgt hij een vals licht wat aanslag (alg) bevorderd.
De enige remedie is, mits de rubberring niet van een fout materiaal is gemaakt, goed droog maken en de machine even open laten staan.
Wassen op 95º is compleet onzin, dat gebruik je alleen wanneer dit nodig is voor de was en niet om de machine te reinigen.
Uncle Willy
Op 90/95 graden is zeker wel nodig!!!!!
Zelfs 1 keer per maand is al te weinig.
De zeepresten lossen niet op bij lagere temperaturen.
Tevens zou ik eens wat minder poeder gaan proberen.
Zelfs 1 keer per maand is al te weinig.
De zeepresten lossen niet op bij lagere temperaturen.
Tevens zou ik eens wat minder poeder gaan proberen.
-
Uncle Willy
Gebruiksaanwijzing zeker nog nooit gelezen, informeer maar eens bij Miele en je zult mijn verhaal nog eens ondersteunt zien. Ben zelf werkzaam in de wit en bruingoed handel waar wij zelf repareren.
Krijgen regelmatig mensen die nooit op 95 graden wassen in de winkel met de klacht van geen schone was, zeep restjes in de machine en een stinkende machine. Het enigste wat dan nog werkt is 95 graden wassen.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik denk inderdaad dat het algen waren. Ik heb eerst de manchet droog en schoongemaakt en vervolgens gewassen op 95 graden.
De manchet is nu helemaal schoon!
Ik ga vanaf nu minder zeep gebruikten en minimaal 1 keer per maand op 95 graden wassen!
Nogmaals bedankt voor jullie hulp!
Ik denk inderdaad dat het algen waren. Ik heb eerst de manchet droog en schoongemaakt en vervolgens gewassen op 95 graden.
De manchet is nu helemaal schoon!
Ik ga vanaf nu minder zeep gebruikten en minimaal 1 keer per maand op 95 graden wassen!
Nogmaals bedankt voor jullie hulp!