LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Haier wasmachine lagers defect na 2 jaar
Haier wasmachine lagers defect na 2 jaar
20-06-2007 hebben wij op aanraden van BCC een Haier HWC1460TVE wasmachine aangeschaft. Na 6 maanden is de elektronica defect gegaan en na 2 weken vervangen; prima garantie.
Sinds 30-11-2009 maakt de machine ongelooflijk veel herrie naar blijkt lagers defect. 2 jaar fabrieksgarantie zijn natuurlijk voorbij; hoe nu om te gaan met eventuele fabrieksgarantie? Kan ik hiermee bij de BCC aankloppen dat de levensduur van een wasmachine ca. 15 jaar is en lagers lijken mij niet na 2 jaar al defect te mogen raken.
Graag jullie advies?
Sinds 30-11-2009 maakt de machine ongelooflijk veel herrie naar blijkt lagers defect. 2 jaar fabrieksgarantie zijn natuurlijk voorbij; hoe nu om te gaan met eventuele fabrieksgarantie? Kan ik hiermee bij de BCC aankloppen dat de levensduur van een wasmachine ca. 15 jaar is en lagers lijken mij niet na 2 jaar al defect te mogen raken.
Graag jullie advies?
Re: Haier wasmachine lagers defect na 2 jaar
U kunt hier zeker mee naar BCC gaan.genuxx schreef:Kan ik hiermee bij de BCC aankloppen dat de levensduur van een wasmachine ca. 15 jaar is en lagers lijken mij niet na 2 jaar al defect te mogen raken.
Echter een levensduur van 15 jaar kun je wel vergeten.
Ik denk dat je zult moeten uitgaan van een levensduur van 5 jaar.
Oftewel 2/5 van de kosten voor u en 3/5 van de kosten voor BCC.
Ben benieuwd naar de reactie van BCC.
Antwoord van de storingsmonteur: lagers en motor defect; niet meer te repararen.
Antwoord van BCC: € 180,- restwaarde terug (aankoopbedrag € 349,-)
Hiermee moeten we het doen volgens de BCC.
Antwoord van BCC: € 180,- restwaarde terug (aankoopbedrag € 349,-)
Hiermee moeten we het doen volgens de BCC.
Wil hier best op reageren maar zal wel verkeerd vallen.
Wat verwacht je nou van een wasmachine van 349€??
Levensduur van 15 jaar. Dat heeft een Miele van 1200€ nog
niet eens.Heb al meerdere malen uitgelegd dat je de mach.
van vroeger niet meer kan vergelijken met nu.Vroeger was een
heleboel nog mechanisch tegenwoordig allemaal electronisch
met een hele boel flauwe kul eraan.Automatisch balans-gewicht-
watertoevoer -etc-etc.Wil je een goede wasmachine dan ben je
toch meer als 600 kwijt en onder dat bedrag moet je niet zeuren.
Vind het een redelijk aanbod van BCC. Heb je toch maar mooi gewassen voor 165€ in ruim 2 jaar dus zou het maar snel aan nemen.
Reparatie van de gebreken die je opnoemd komt al
snel op 400€
Wat verwacht je nou van een wasmachine van 349€??
Levensduur van 15 jaar. Dat heeft een Miele van 1200€ nog
niet eens.Heb al meerdere malen uitgelegd dat je de mach.
van vroeger niet meer kan vergelijken met nu.Vroeger was een
heleboel nog mechanisch tegenwoordig allemaal electronisch
met een hele boel flauwe kul eraan.Automatisch balans-gewicht-
watertoevoer -etc-etc.Wil je een goede wasmachine dan ben je
toch meer als 600 kwijt en onder dat bedrag moet je niet zeuren.
Vind het een redelijk aanbod van BCC. Heb je toch maar mooi gewassen voor 165€ in ruim 2 jaar dus zou het maar snel aan nemen.
Reparatie van de gebreken die je opnoemd komt al
snel op 400€
Kom ik ook effe langs met m`n 100 euro per jaar verhaal.
Schrijf gerust 100 per jaar af dus 349:100 is max 3.5 jr.
Zoals plumber al aangeeft snel aannemen die onehundredandeighty.
T
Schrijf gerust 100 per jaar af dus 349:100 is max 3.5 jr.
Zoals plumber al aangeeft snel aannemen die onehundredandeighty.
T
BCC wil dus geen geld terug geven maar nog 1x keer verkopen...
Een Samsung of LG zijn ook betaalbaar en tussen de €350 en 450 leverbaar.
Ook een Zanussi zou beter zijn als dit Chinese merk.
China hoeft niet fout te zijn want ik heb zelf diverse Samsung machines Made In China verkocht zonder problemen...
Als je zegt hoeveel je nu wilt bij betalen kunnen wij een aanbieding bij BCC noemen welke je wel of niet moet kopen.
Vraag niet naar mijn voordeliger online winkel, mag niet van Redactie en BCC wil dit ook nooit.
Een Samsung of LG zijn ook betaalbaar en tussen de €350 en 450 leverbaar.
Ook een Zanussi zou beter zijn als dit Chinese merk.
China hoeft niet fout te zijn want ik heb zelf diverse Samsung machines Made In China verkocht zonder problemen...
Als je zegt hoeveel je nu wilt bij betalen kunnen wij een aanbieding bij BCC noemen welke je wel of niet moet kopen.
Vraag niet naar mijn voordeliger online winkel, mag niet van Redactie en BCC wil dit ook nooit.
OK bedankt voor jullie snelle reactie. Wij hadden (na wat onderzoek) deze machine in de categorie van 5 jaar levensduur gezet.
5 jaar is 60 maanden, wij hebben hem nu 29 maanden en komen dan 31 maanden te kort. Dit komt neer op €180,- dus hadden zelf ook de conclusie getrokken dat BCC het redelijk gedaan heeft.
Nu druk aan het zoeken en kijken tussen al die bomen in het bos naar welk merk en type....zoals plumber al zegt moet je naar de €600,- gaan. We hebben onze interesse gewekt naar de AEG-Electrolux LAVAMAT 64840 L. (BCC.nl zegt alleen dat dit type Energie-effiëntieklasse A heeft, AEG-elektrolux.nl zegt echter A+; duur foutje van BCC?)
Zie jullie advies graag tegemoet.
5 jaar is 60 maanden, wij hebben hem nu 29 maanden en komen dan 31 maanden te kort. Dit komt neer op €180,- dus hadden zelf ook de conclusie getrokken dat BCC het redelijk gedaan heeft.
Nu druk aan het zoeken en kijken tussen al die bomen in het bos naar welk merk en type....zoals plumber al zegt moet je naar de €600,- gaan. We hebben onze interesse gewekt naar de AEG-Electrolux LAVAMAT 64840 L. (BCC.nl zegt alleen dat dit type Energie-effiëntieklasse A heeft, AEG-elektrolux.nl zegt echter A+; duur foutje van BCC?)
Zie jullie advies graag tegemoet.
@JtC,
Jouw advies vind ik beter dan de AEG, ook wat prijs en dat ik hem zelf goedkoper kan leveren is niet van belang....
BCC is maar iets duurder maar ze hebben geen keuze...
Deze LG staat ook op hun website dus zou ik ook voor deze kiezen....
Jouw advies vind ik beter dan de AEG, ook wat prijs en dat ik hem zelf goedkoper kan leveren is niet van belang....
BCC is maar iets duurder maar ze hebben geen keuze...
Deze LG staat ook op hun website dus zou ik ook voor deze kiezen....
-
LG machines hebben wij uit onze winkel verbannen, na 2 jr geen onderdelen meer. Kies verstandig, denk aan Miele, AEG, Bosch, Zanussi maar koop nooit zo'n huismerk bij de grote jongens, de enige reden dat ze die willen verkopen is de marge. LG wil snel terrein winnen met lage prijzen en dito service.
In november 2009 was de garantie van onze haier afgelopen, en in februari 2010 lagen de lagers eruit. Wij hebben een nieuwe haier van bcc geplaatst gekregen en dit op eigen initiatief van bcc. Grote complimenten voor bcc. En over 2 jaar zien we wel weer.
Ik wens je (weer) succes met jullie 2e Haier...wij 2/3 terug gekregen van BCC Muiden en met bijbetaling gekozen voor een AEG.
Wij hebben er voor moeten 'vechten' dus denk dat het ook ligt aan met welke BCC je mee te maken heeft.
Wij hebben er voor moeten 'vechten' dus denk dat het ook ligt aan met welke BCC je mee te maken heeft.
Elke verkopende partij die dit soort merken(china import)verkoopt krijgt dus een hele grote les.Tik op de vingers door de kopende partij
Hopelijk zal er dan eindelijk eens een echte garantie wet komen in dit land.
Zolang die wet er niet is staat de consument sterk.
Eerlijk is het niet: want waar naar z`n geld denkt de consument niet aan.,volgen alleen de onterechte richtlijnen van de div consumentenbelangenorganisaties.
T
Hopelijk zal er dan eindelijk eens een echte garantie wet komen in dit land.
Zolang die wet er niet is staat de consument sterk.
Eerlijk is het niet: want waar naar z`n geld denkt de consument niet aan.,volgen alleen de onterechte richtlijnen van de div consumentenbelangenorganisaties.
T