LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Herman den Blijker pannen (Blokker)

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
KelvinG
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2010 13:45

Herman den Blijker pannen (Blokker)

Ongelezen bericht door KelvinG »

Een waarschuwing voor toekomstige kopers van HdB pannen bij Blokker.

De grote wokpan van Herman den Blijker blijkt NIET te werken op de
grote plek van een inductie kookplaat!!

Hij werkt alleen op de kleinere cirkels en wordt dan niet heet genoeg,
wat toch wel handig is bij wokken.....

Reactie van Blokker: dan is blijkbaar de onderkant van de wok te klein.

Kortom, dikke pech vind Blokker.

Kan de wok dus weggooien of gebruiken om een eitje te bakken of zo....

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Herman den Blijker pannen (Blokker)

Ongelezen bericht door crazyme »

Bij inductie moet de pan het hele vlak bedekken om te kunnen werken. Wanneer uw kookplaat zo is ingedeeld dat de pan niet de grote brander bedekt dan heeft u een te kleine pan gekocht.

Dat kunt u onmogelijk blokker of herman aanrekenen !

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Herman den Blijker pannen (Blokker)

Ongelezen bericht door S. »

Denk dat Kelvin de lezers vooral wil waarschuwen. Al blijft het natuurlijk jammer voor zo'n dure pan.
Misschien dat een wokpan speciaal voor inductie juist een tamelijk grote, platte bodem moet hebben. Bij gas lekken de vlammen langs de schuine kanten heen en wordt de gehele pan op deze manier toch gelijkmatig verwarmd.De inductieplaat slaat jammer genoeg niet aan wanneer er een te kleine pan opkomt.

KelvinG
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2010 13:45

Re: Herman den Blijker pannen (Blokker)

Ongelezen bericht door KelvinG »

De HdB wok was even groot als mijn vorige wokpan, die wel op de grote
pit werkte, aan het formaat ligt het dus niet.

Je wordt op het verkeerde been gezet door de mededeling dat de pan geschikt is
voor inductie en vanwege het grote formaat verwacht je dat hij ook op de
grote pit werkt. Niet dus!
Na enige tijd schakelt de grote plaat uit, kwam ik later achter...

De pan had ik dus "getest" om te kijken of hij het deed, wat dus zo was, en
hierna opgeborgen. Gewassen en inge-olied.

Dit onderwerp is geen hetze tegen Blokker of HdB, maar slechts een
waarschuwing voor toekomstige kopers met een inductieplaat.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Herman den Blijker pannen (Blokker)

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Kelvin om hem nog te kunnen gebruiken, gebruik een gas brander, je weet wel zo'n camping ding.

Over het algemeen en ik wil geen hetze beginnen, nog daarvan beticht worden, maar veel van de herman spullen zijn ronduit troep. Zijn zout molen, leuk design, maar kan niet tegen hete dampen en tja, helaas, mijn eten is meestal warm, na een paar keer gebruiken stuk, de knoflook pers vloog uit elkaar, de kookwekker, had er ook niet veel zin in. Blokker verschuild zich achter pech, je zal het wel verkeerd gebruikt hebben, maar kijk eens op hyves, daar ben ik niet de enige met klachten.

Zijn messen liggen wel lekker in de hand, maar dan mis ik dan weer het één en ander aan, geen ophang systeem, geen aanzetstaal.

Aan zijn pannen ben ik niet eens begonnen, veel te licht in de hand liggend.

jan21
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2010 19:19

Re: Herman den Blijker pannen (Blokker)

Ongelezen bericht door jan21 »

Ik weet niet wat voor inductieplaat je hebt maar bij ons kan ik een pan ter grootte van een postzegel op de grootste zetten en word goeiend heet.
Het ligt er ook aan hoe de inductie tot stand komt.
Kan het apparaat de bijv. 2300 watt verwerken op zo'n klein stukje?
Dit heb ook met het merk te maken en de daarbij behorende techniek.

Toolboy

Re: Herman den Blijker pannen (Blokker)

Ongelezen bericht door Toolboy »

HDB heeft niets van doen met de pannen.
HDB heeft alleen z`n naam er aan verbonden.
HDB krijgt alleen maar een pak geld door de naamsverbinding met die chinese pannen.

T

KelvinG
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2010 13:45

Re: Herman den Blijker pannen (Blokker)

Ongelezen bericht door KelvinG »

Ik kook al heel lang op inductie zonder problemen, totdat ik zo stom was om die troep van HdB te kopen.
Heb een vergelijkbare wok met dezelfde diameter bij de Hema gekocht
en die werkt wel op de grote pit.
Aan wie ligt het dus?????

Heb Hdb gemaild of hij het fijn vond dat er troep onder zijn naam verkocht word,
maar daar geeft hij geen reactie op.
Alleen wat ie eraan verdient is blijkbaar belangrijk voor hem.

Zegt wel wat over HdB vind ik, een beetje stijl en hij had die ellende van de markt af laten halen, maar dat doet ie niet.....

®osita
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2011 01:01

Re: Herman den Blijker pannen (Blokker)

Ongelezen bericht door ®osita »

Ik kook nu bijna een half jaar op de Herman pannen en één grote koekenpan is echt helemaal krom getrokken. Het paste precies op de warmtebron dus daar ligt het niet aan. Ik kook inductie, daar moeten ze ook geschikt voor zijn. Nou, mooi niet dus :(

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: Herman den Blijker pannen (Blokker)

Ongelezen bericht door buckleup »

Gatver, als ik die kerel z'n kop zie vergaat me de eetlust al. Maar even OT: waarom kopen jullie die rotzooi dan? Is toch voorspelbaar dat hij gewoon zijn bekendheid te gelde maakt? Ga dan 's naar een goede winkel en kies een betrouwbaar merk. Blokker, pffffff........

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Herman den Blijker pannen (Blokker)

Ongelezen bericht door mihoen »

S. schreef: Misschien dat een wokpan speciaal voor inductie juist een tamelijk grote, platte bodem moet hebben.
klinkt meer als een gewone koekepan in plaats van een wokpan :mrgreen:

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Herman den Blijker pannen (Blokker)

Ongelezen bericht door JtC »

Neem gewoon een Tefal.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Herman den Blijker pannen (Blokker)

Ongelezen bericht door tennis »

buckleup schreef:Gatver, als ik die kerel z'n kop zie vergaat me de eetlust al. Maar even OT: waarom kopen jullie die rotzooi dan? Is toch voorspelbaar dat hij gewoon zijn bekendheid te gelde maakt? Ga dan 's naar een goede winkel en kies een betrouwbaar merk. Blokker, pffffff........
Helemaal mee eens!
Maar dan had je beter bij Action kunnen kopen, hetzelfde materiaal, alleen goedkoper.
Denken jullie nu echt, dat deze bink in deze pannen gaat koken ?
Maar er moeten mensen zijn, welke in de smoesjes van de TV sterren intrappen, anders wordt de bankrekening niet gespekt!

ibomfu
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2011 12:31

Re: Herman den Blijker pannen (Blokker)

Ongelezen bericht door ibomfu »

Vorig jaar een pan van HdB gekocht, 20 cm doorsnede. De pan is hartstikke krom, is alleen maar op inductie gebruikt. Je ziet dat ook kleine koekenpannen krom kunnen trekken. De pan is dus niet (meer) geschikt voor inductie.

Gr. Ibomfu

Doortje21
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 apr 2008 16:01

Re: Herman den Blijker pannen (Blokker)

Ongelezen bericht door Doortje21 »

Als een BN'er zijn/haar naam verbindt aan een artikel, welk dan ook, kun je maar beter die artikelen niet kopen. Ze zijn dan so wie so te duur, want behalve de winkel(keten) moet ook die BN'er er (veel) aan verdienen en ze zijn vaak van slechte kwaliteit. Ik spreek uit ervaring.
Gewoon overslaan dus, dat soort artikelen, of het nou gaat om huishoudelijke artikelen, om lingerie of om wat dan ook.

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: Herman den Blijker pannen (Blokker)

Ongelezen bericht door buckleup »

Doortje21 schreef:Gewoon overslaan dus, dat soort artikelen, of het nou gaat om huishoudelijke artikelen, om lingerie of om wat dan ook.
Herman den Blijker lingerie, dat zou nog eens een stunt zijn.

Jolanda25101972
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2011 17:11

Re: Herman den Blijker pannen (Blokker)

Ongelezen bericht door Jolanda25101972 »

Ik heb in december een set pannen bij de Blokker gekocht (3 verschillende maten en een steelpan). Dit was een set van 4 pannen en het was een actie. De pannen kon je op alle warmtebronnen gebruiken. Verder konden zeook in de vaatwasser. In februari keek ik naar de onderkant van de pannen en zag toen dat er allemaal roestplekjes ontstonden. Zelf op de handvaten en op de deksel ontstonden de plekjes.
Ik eind maart teruggegaan, door omstandigheden kon ik niet eerder terug, heb ik een compleet nieuw set pannen gekregen. Erg netjes dus..
Echter nu zijn we nog geen maand verder en weer ontstaan er roestplekjes op de pannen. Ik dus weer terug naar de winkel (op zaterdag). Ik kreeg te horen dat ze het hoofdkantoor zouden bellen op maadag en dat ik dan maar even moest bellen. Nou zojuist heb ik gebeld en kreeg te horen dat ik maar een flesje fast fix moest gaan halen om de pannen ermee te behandelen. Daar zou het allemaal mee weggaan en zou het niet erger worden. Zo'n potje is natuurlijk niet zo duur maar het is toch van de gekke dat als ik een dure zet pannen koop ze nog moet gaan behandelen om roestplekjes te voorkomen. Het is werkelijk een giller. Het staat niet eens in de beschrijving dat dit moet gebeuren.
De verkoper vertelde me ook dat het in de vaatwasser gebeurt omdat het bestek er tegen aan komt. Ik had eerst pannen van de Hema daar heb ik nooit problemen mee gehad en ook deze stonden in de vaatwasser bij het bestek.
Ik vind het dus eigenlijk maar een raar verhaal en vraag me dan ook af of er meer mensen met dit probleem zitten.

tuninggangsta
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2011 22:12

Re: Herman den Blijker pannen (Blokker)

Ongelezen bericht door tuninggangsta »

Dan nu weer een positief bericht...
Heb nu dik 2 jaar de wokpan van HDB ben er nog altijd erg enthousiast over! Ik kook op gas met 3000W brander en gaat echt super met de wokpan. Eten bakt nooit aan en zelfs als alles koud is geworden en hard, komt het er zo uit met plastic spatel, even onder de hete kraan en in de vaatwasser... geen probleem, alleen onderkant van de pan word wat kaal door de metalen kookplaat rekken waar hij over schuift bij het verzetten. Heb nog geen roestplekken kunnen ontdekken. Binnenkort wil ik mijn goedkope sola koekenpannen vervangen voor de HDB koekenpannen. Hopelijk ben ik daar ook zo tevreden over!

Gesloten