Hoi forumleden,
We zijn aan het klussen in onze badkamer en nu is er een probleem met de combiketel.
Doordat al het water uit de leidingen moest voor wat aansluitingen te maken voor c.v,
komt er nu uit onze warmwaterkraan een klein straaltje wie weet hoe wij nu dit moeten verhelpen.
We hebben wel steeds alles ontlucht.
Maar ik zie zo ons bad nog niet vol lopen.
Alvast bedankt.
[/b]
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hr combiketel vaillant solide
-
Gast
Re: hr combiketel vaillant solide
Toen je het systeem leeg liet lopen heb je toen de pomp uitgezet of heeft dit apperaat geen pomp
Hoi
Ja dat is wel gebeurd.
Na het opvullen geeft hij even e13 aan maar dat is dan weer snel van de display terug in de juiste stand.
Maar op de bad kamer zijn er wel nieuwe leidingen gemaakt en punten afgedopt.
zou dat er te maken mee kunnen hebben.
De kachel vermarmd wel het huis dus het gaat echt over de warmwaterdruk koud is goed
groetjes
Ja dat is wel gebeurd.
Na het opvullen geeft hij even e13 aan maar dat is dan weer snel van de display terug in de juiste stand.
Maar op de bad kamer zijn er wel nieuwe leidingen gemaakt en punten afgedopt.
zou dat er te maken mee kunnen hebben.
De kachel vermarmd wel het huis dus het gaat echt over de warmwaterdruk koud is goed
groetjes
-
Gast
Warmwaterleiding goed doorgespoeld er kan nml
rotzooi inzitten van de werkzaamheden die nu in de kraan zit
Ook kan er bij solderingen (als er gesoldeerd is ) teveel soldeer
gebruikt zijn waardoor de leiding bijna dicht zit ook kan het
membraam van de regeling stuk zijn verder is de warmwater
toevoer ook te regelen.
Warm water en verwarming werken onafhankelijk van elkaar
alleen bij te weinig druk doet de hele ketel het niet meer.
Dus al met al kunnen het diverse oorzaken zijn.
rotzooi inzitten van de werkzaamheden die nu in de kraan zit
Ook kan er bij solderingen (als er gesoldeerd is ) teveel soldeer
gebruikt zijn waardoor de leiding bijna dicht zit ook kan het
membraam van de regeling stuk zijn verder is de warmwater
toevoer ook te regelen.
Warm water en verwarming werken onafhankelijk van elkaar
alleen bij te weinig druk doet de hele ketel het niet meer.
Dus al met al kunnen het diverse oorzaken zijn.
-
Roeldevries
Werkzaamheden aan CV, staat dus los van het warmwatersysteem volgens mij. Er is dus wat mis met het warmwatergedeelte van de ketel. Al zou de ketel niet opwarmen dan zou je normaal gesproken toch nog koud water uit je warmwaterleiding moeten krijgen.Is de watertoevoer naar de cv/waterhoofdkraan wel (weer)opengezet?
Hoi
Bedankt voor jullie adviezen ik heb ze goed nagelezen.
Het probleem is verholpen , doordat ik de kap van het toestel eraf had gedaan zie je links onder een een kraantje met een grijze dop die heb ik links om gedraaid zo kwam er weer meer druk op de kraan
maar dat heb ik natuurlijk niet alleen gevonden .ik heb een monteur gebeld die met mij telefonisch dit euvel heft geholpen.
Gelukkig werd het geen dure grap, want de nieuwe badkamer loopt al behoorlijk in de centjes.
Maar in ieder geval toch bedankt hòòr.
groetjes Zonne
Bedankt voor jullie adviezen ik heb ze goed nagelezen.
Het probleem is verholpen , doordat ik de kap van het toestel eraf had gedaan zie je links onder een een kraantje met een grijze dop die heb ik links om gedraaid zo kwam er weer meer druk op de kraan
maar dat heb ik natuurlijk niet alleen gevonden .ik heb een monteur gebeld die met mij telefonisch dit euvel heft geholpen.
Gelukkig werd het geen dure grap, want de nieuwe badkamer loopt al behoorlijk in de centjes.
Maar in ieder geval toch bedankt hòòr.
groetjes Zonne