LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] INVENTUM slechte/geen klantenservice en aftersales
-
INVENTUM slechte/geen klantenservice en aftersales
Ik heb 4 verschillende inbouwapparatuur van INVENTUM aangeschaft op aanraden van de verkoper. Bij eerste gebruik (ja, echt eerste gebruik) van de microwave oven model IMC6044RK is het glasplaat aan de binnenkant kapotgebarst. Contact opgenomen met de klantenservice, mail met foto's verzonden. Zij geven aan dat het glasplaat niet binnen de garantie valt. Dus voorrijkosten monteur en onderdelen betalen, dan kan het gemaakt worden. Garantie van INVENTUM slet niks meer, is gewoon schijn. Zeer slechte aftersales.
- Bijlagen
-
- glasplaat
- IMG_8761.JPG (113.34 KiB) 2338 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
-
- oven binnenkant
- IMG_8760.JPG (89.25 KiB) 2338 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
-
- oven
- IMG_8759.JPG (83.34 KiB) 2338 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Re: INVENTUM slechte/geen klantenservice en aftersales
Binnen 6 maanden (waar ik vanuit ga) moeten hun bewijzen dat jij het kapot hebt gemaakt of verkeerd hebt gebruikt. Een onderdeel dat niet onder de garantie valt is onzin, ook staat dit in hun eigen voorwaarden. Dit kan je terug mailen. Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... eb-gemaakt staat meer informatie en een voorbeeldbrief.
Indien er geen oplossing komt, ga dan naar je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl, www.consumentenbond.nl/juridisch-advies ... tietermijn of (indien de winkel is aangesloten) naar de geschillencommissie.
Indien er geen oplossing komt, ga dan naar je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl, www.consumentenbond.nl/juridisch-advies ... tietermijn of (indien de winkel is aangesloten) naar de geschillencommissie.
bupaul
vindt dit leuk
Maar ben je naar de verkoper gegaan, of naar Inventum? Want je moet bij die eerste zijn.
bupaul
vindt dit leuk
Inventum, praat me er niet van.
Wij hadden ooit via de keuken leverancier een nieuwe kookplaat van Inventum. ( bij een nieuwe keuken)
Die laatste kwam al met krassen erop uit de verpakking en dat zag je goed als de verlichting
van de afzuigkap aan was.
Dat wil je niet met een splinter nieuwe keuken.
Om een lang verhaal kort te maken, Inventum gaf niet thuis, ook bij de keukenleverancier niet, maar
die laatste heeft toch het probleem opgelost, immers hij leverde alles.
Maar Inventum verdiend hiermee nog niet 1 ster, VET onvoldoende !!
Ik koop er nooit meer wat.
Wij hadden ooit via de keuken leverancier een nieuwe kookplaat van Inventum. ( bij een nieuwe keuken)
Die laatste kwam al met krassen erop uit de verpakking en dat zag je goed als de verlichting
Om een lang verhaal kort te maken, Inventum gaf niet thuis, ook bij de keukenleverancier niet, maar
En die verkoper zal vragen wie de installatie heeft gedaan, gok ik zomaar even.
Is het relevant wie de installatie heeft gedaan?
bupaul
vindt dit leuk
Je mag een magnetron uiteraard ook zonder ronddraaiend plateau gebruiken.
Hiermee ben je akkoord gegaan met bestellen. Dat je je bestelling mag annuleren en de verzending apart wordt verzonden noem ik goeie service. Mijn complimenten voor Samsung!!!De exclusieve kleuren via Samsung.com worden speciaal voor jou geproduceerd en hebben daarom een langere levertijd. Houd rekening met een levertijd van 4 weken.
@seinhuis
Het gaat hier over Inventum.
Het gaat hier over Inventum.
bupaul
vindt dit leuk
-
En wie zegt dat uw keukenleverancier de kookplaat bij Inventum gekocht heeft? Grijze import of opkopen van restpartijen via derden kan ook. Inventum staat bij u er helemaal buiten.LeenvD schreef: ↑25 aug 2021 12:54Inventum, praat me er niet van.
bupaul
vindt dit leuk
-
-
Het is aan de verkoper om dat te bewijzen als er sprake is van non conformiteit.Justmeagain schreef: ↑26 aug 2021 00:52Zeker wel, als een amateur dit inbouwt en geen rekening houdt met de spanning op het geheel kan een glasplaat barsten door bijvoorbeeld te strak aangedraaide schroeven.
bupaul
vindt dit leuk
laat inventum links leggen en spreek de verkoper aan, die mag het oplossen en niemand anders....
Als ik het goed zie op de foto, is de binnenste ruit van de ovendeur gesprongen. Glassplinters in de oven kunnen daar vanaf komen.
Als het gaat om het glas van de overdeur, hoeven er bij de installatie helemaal geen schroeven aangedraaid te worden. Als er spanning stond op het glas van de ovendeur, wat best mogelijk is, dan is die ontstaan bij de productie en is er sprake van non-conformiteit, lijkt me.Justmeagain schreef: ↑26 aug 2021 00:52Zeker wel, als een amateur dit inbouwt en geen rekening houdt met de spanning op het geheel kan een glasplaat barsten door bijvoorbeeld te strak aangedraaide schroeven.
bupaul
vindt dit leuk