LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] INVENTUM slechte/geen klantenservice en aftersales

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Simonbreed
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2021 20:27

INVENTUM slechte/geen klantenservice en aftersales

Ongelezen bericht door Simonbreed »

Ik heb 4 verschillende inbouwapparatuur van INVENTUM aangeschaft op aanraden van de verkoper. Bij eerste gebruik (ja, echt eerste gebruik) van de microwave oven model IMC6044RK is het glasplaat aan de binnenkant kapotgebarst. Contact opgenomen met de klantenservice, mail met foto's verzonden. Zij geven aan dat het glasplaat niet binnen de garantie valt. Dus voorrijkosten monteur en onderdelen betalen, dan kan het gemaakt worden. Garantie van INVENTUM slet niks meer, is gewoon schijn. Zeer slechte aftersales.
Bijlagen
glasplaat
glasplaat
IMG_8761.JPG (113.34 KiB) 2338 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
oven binnenkant
oven binnenkant
IMG_8760.JPG (89.25 KiB) 2338 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
oven
oven
IMG_8759.JPG (83.34 KiB) 2338 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Seinhuis
Berichten: 2399
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: INVENTUM slechte/geen klantenservice en aftersales

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Binnen 6 maanden (waar ik vanuit ga) moeten hun bewijzen dat jij het kapot hebt gemaakt of verkeerd hebt gebruikt. Een onderdeel dat niet onder de garantie valt is onzin, ook staat dit in hun eigen voorwaarden. Dit kan je terug mailen. Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... eb-gemaakt staat meer informatie en een voorbeeldbrief.

Indien er geen oplossing komt, ga dan naar je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl, www.consumentenbond.nl/juridisch-advies ... tietermijn of (indien de winkel is aangesloten) naar de geschillencommissie.

Redfloor
Berichten: 159
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: INVENTUM slechte/geen klantenservice en aftersales

Ongelezen bericht door Redfloor »

Maar ben je naar de verkoper gegaan, of naar Inventum? Want je moet bij die eerste zijn.

LeenvD
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2021 12:47

Re: INVENTUM slechte/geen klantenservice en aftersales

Ongelezen bericht door LeenvD »

Inventum, praat me er niet van.
Wij hadden ooit via de keuken leverancier een nieuwe kookplaat van Inventum. ( bij een nieuwe keuken)
Die laatste kwam al met krassen erop uit de verpakking en dat zag je goed als de verlichting
van de afzuigkap aan was.
Dat wil je niet met een splinter nieuwe keuken.
Om een lang verhaal kort te maken, Inventum gaf niet thuis, ook bij de keukenleverancier niet, maar
die laatste heeft toch het probleem opgelost, immers hij leverde alles.
Maar Inventum verdiend hiermee nog niet 1 ster, VET onvoldoende !!
Ik koop er nooit meer wat.

Nijogeth
Berichten: 10939
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: INVENTUM slechte/geen klantenservice en aftersales

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En die verkoper zal vragen wie de installatie heeft gedaan, gok ik zomaar even.

de auditu
Berichten: 808
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: INVENTUM slechte/geen klantenservice en aftersales

Ongelezen bericht door de auditu »

Is het relevant wie de installatie heeft gedaan?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: INVENTUM slechte/geen klantenservice en aftersales

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je mag een magnetron uiteraard ook zonder ronddraaiend plateau gebruiken.

Seinhuis
Berichten: 2399
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: INVENTUM slechte/geen klantenservice en aftersales

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De exclusieve kleuren via Samsung.com worden speciaal voor jou geproduceerd en hebben daarom een langere levertijd. Houd rekening met een levertijd van 4 weken.
Hiermee ben je akkoord gegaan met bestellen. Dat je je bestelling mag annuleren en de verzending apart wordt verzonden noem ik goeie service. Mijn complimenten voor Samsung!!!

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: INVENTUM slechte/geen klantenservice en aftersales

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@seinhuis

Het gaat hier over Inventum. 😀😀

NeoDutchio
Berichten: 12809
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: INVENTUM slechte/geen klantenservice en aftersales

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

LeenvD schreef:
25 aug 2021 12:54
Inventum, praat me er niet van.
Wij hadden ooit via de keuken leverancier een nieuwe kookplaat van Inventum. ( bij een nieuwe keuken)
Die laatste kwam al met krassen erop uit de verpakking en dat zag je goed als de verlichting
van de afzuigkap aan was.
Dat wil je niet met een splinter nieuwe keuken.
Om een lang verhaal kort te maken, Inventum gaf niet thuis, ook bij de keukenleverancier niet, maar
die laatste heeft toch het probleem opgelost, immers hij leverde alles.
Maar Inventum verdiend hiermee nog niet 1 ster, VET onvoldoende !!
Ik koop er nooit meer wat.
En wie zegt dat uw keukenleverancier de kookplaat bij Inventum gekocht heeft? Grijze import of opkopen van restpartijen via derden kan ook. Inventum staat bij u er helemaal buiten.

Justmeagain
Berichten: 564
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: INVENTUM slechte/geen klantenservice en aftersales

Ongelezen bericht door Justmeagain »

de auditu schreef:
25 aug 2021 14:28
Is het relevant wie de installatie heeft gedaan?
Zeker wel, als een amateur dit inbouwt en geen rekening houdt met de spanning op het geheel kan een glasplaat barsten door bijvoorbeeld te strak aangedraaide schroeven.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 1028
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: INVENTUM slechte/geen klantenservice en aftersales

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Justmeagain schreef:
26 aug 2021 00:52
de auditu schreef:
25 aug 2021 14:28
Is het relevant wie de installatie heeft gedaan?
Zeker wel, als een amateur dit inbouwt en geen rekening houdt met de spanning op het geheel kan een glasplaat barsten door bijvoorbeeld te strak aangedraaide schroeven.
Het is aan de verkoper om dat te bewijzen als er sprake is van non conformiteit.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: INVENTUM slechte/geen klantenservice en aftersales

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

laat inventum links leggen en spreek de verkoper aan, die mag het oplossen en niemand anders....

Erthanax
Berichten: 10274
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: INVENTUM slechte/geen klantenservice en aftersales

Ongelezen bericht door Erthanax »

snuffel1 schreef:
25 aug 2021 17:57
Als ik de foto uit vergroot zie ik glasresten op de bodem liggen op een plaats waar het draaiplateau behoort te zitten. (...)
Als ik het goed zie op de foto, is de binnenste ruit van de ovendeur gesprongen. Glassplinters in de oven kunnen daar vanaf komen.
Justmeagain schreef:
26 aug 2021 00:52
de auditu schreef:
25 aug 2021 14:28
Is het relevant wie de installatie heeft gedaan?
Zeker wel, als een amateur dit inbouwt en geen rekening houdt met de spanning op het geheel kan een glasplaat barsten door bijvoorbeeld te strak aangedraaide schroeven.
Als het gaat om het glas van de overdeur, hoeven er bij de installatie helemaal geen schroeven aangedraaid te worden. Als er spanning stond op het glas van de ovendeur, wat best mogelijk is, dan is die ontstaan bij de productie en is er sprake van non-conformiteit, lijkt me.

Gesloten