LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] JVC LCD TV

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
fredk

JVC LCD TV

Ongelezen bericht door fredk »

Ik heb een LCD TV van JVC via het internet gekocht. Binnen 24 uur heeft ie de geest gegeven. Ik heb er slechts één avond van kunnen genieten.

De internet winkel zegt nu een monteur naar ons huis te laten sturen. Als ie niet - bij ons thuis - gerepareerd kan worden gaan ze bepalen of ie extern gerepareerd moet worden of moet worden vervangen.

Moet ik zomaar met een eventuele reparatie (waardoor ik misschien wel weken zonder zit) accoord gaan? Ik heb 'm nog géén 24 uur(!) en vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat ie wordt omgeruild.

JVC kan mij niet vertellen hoe zij hiermee omgaan (lees: of zij in een soort gelijk geval overgaan tot vervanging). Er is dus geen eenduidige handelswijze. Blijkbaar heeft dat iets te maken met prijsafspraken of zo. Erg onvriendelijk te woord gestaan overigens.

HELP!!
Laatst gewijzigd door fredk op 23 jun 2005 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

miraltje

Re: JVC LCD TV

Ongelezen bericht door miraltje »

gewone bruingoed winkels kunnen niet s concureren met internet winkels.

dit is waarschijnlijk ook bij u een doorslaggevend argument geweest, met betrekking tot de aanschaf prijs en dat is natuurlijk u goed recht.

het probleem echter met dit soort internet winkels is dat ze geen of een slechte service bieden, uit eindelijk betaald u de prijs hiervoor.

fabrikanten houden hier terdege rekening mee bij eventuele reparatie claims.
wanneer u zich rechtstreeksa tot de fabrikant wend zal deze alleen een reparatie uitvoeren als u er voor wilt betalen ongeacht garantie ,wilt u dit niet dan zul je dit met de internet winkel moeten uitvechten, wat vaak een uitzichtloze zaak is.
u heeft immers zaken gedaan met de internet winkel en niet de fabrikant.
wie voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten moet daar ook de conseqenties van dragen.

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hoi

Met miraltje ben ik het niet eens.
T maakt niet uit waar u m kocht garantie/is en blijft garantie.
Uitzondering een appie dat van de wagen afgevallen is.
U zult toch de jvc ter rep moeten aanbieden hoe vervelend dit ook is .
Dat er bij u thuis tot een poging overgegaan wordt is niet meer dan normaal en goede service.
Als de service ter plekke geen uitkomst bied eis dan direkt een nieuwe.
Laat de servicer dit op zijn rep bon schrijven.

sc 6 Tim

fredk

Ongelezen bericht door fredk »

Wat heeft dat dubbeltje hier nu mee te maken? Ik koop een nieuw produkt waarvan ik mag verwachten dat het - ongeacht de betaalde prijs - functioneert. Dat is dus niet het geval. We hebben wat mij betreft gewoon een afspraak. Ik betaal, de winkel levert een goed product. Niet meer en niet minder.

Ik begrijp niet waarom een outlet store een niet functionerend produkt niet simpelweg kan retourneren c.q. omruilen bij JVC.

Zou het verschil hebben gemaakt als de problemen waren opgetreden op het moment dat de stekker er voor het eerst werd ingestoken? Stel je toch eens voor: je koopt vandaag een auto en morgen blijkt dat ie drie weken in reparatie moet. Zou jij accoord gaan?

Ik vind binnen 24 uur wel heel erg snel en zie werkelijk niet in waarom niet gewoon tot vervanging is overgegaan.

Ik wacht de monteur af maar ga zeker niet accoord met een langdurende reparatie.

b.olsen

Ongelezen bericht door b.olsen »

laat je geen oor aannaaien. wij hebben precies hetzelfde met een dvd speler van jvc gehad en in een tijdsbestek van een half jaar was hij vier dagen in ons bezit geweest en voor de rest weg wegens reparatie.toen kwamen wij erachter dat ze ons of een vervangende dvd speler moesten geven of een nieuwe voor dezelfde prijs maar dan wel een naar onze keuze. we hebben voet bij stuk gehouden en een nieuwe naar onze keuze gekregen. uiteraard van een ander merk .want die wij gekocht hadden kwam na de laatste reparatie met deuken en al terug. dus eis gewoon waar je recht op hebt. veel succes. :)

Thijs193

Ongelezen bericht door Thijs193 »

Eigenlijk zou je dit onder de catagorie DOA ( Dead on Arival ) kunnen noemen, na een paar uur kijken is het toestel kapot.

Mijn eis zou zijn omruilen slechts omdat het toestel pas een paar draaiuren gehad heeft en 1 dag oud is, zou je een week gekeken hebben en het apparaat ging kapot is reparatie de normale gang van zaken.

flepp

Ongelezen bericht door flepp »

Heb zelfervaring met een nieuw lcd tv toestel gehad gekocht via internet deze zelf opgehaald in de winkel.
Nu naar een paar weken boem tv viel uit kan gebeuren is balen.
Doch 3 jaar garantie op het toestel, bel de td van dit merk ze sturen netjes een bode om hem op te halen binnen een week weer netjes terug gebracht via een bode. Wat je ook koopt er kan altijd wel een iets zijn waar je de eeste keer pech mee heb maar om meteen een ander te vragen is niet reeel, is het inderdaad een cruciaal deel van je tv wat niet hersteld kan worden ja dan is het logisch dat er een nieuw apparaat
geeeist wordt maar voor een contactje b.v. of zo is natuurlijk niet.
Belangrijk is of de service van de verkoper of fabrikant van het apparaat goed is.

Marieta

Ongelezen bericht door Marieta »

Ik vind wel dat als je ie na 24 uur al kapot is dat hij geruild moet worden. Hij heeft hem toch maar een paar uur aangehad? Ik neem aan dat ie hem niet de volle 24 uur heeft laten draaien en dan nog. Ze moeten een product leveren dat goed is, en hij moet op zn strepen blijven staan. Dat is dus het makkelijke van een winkel. Je kunt ermee terug en de mensen zelf aanspreken.

flepp

Ongelezen bericht door flepp »

Het makkelijke van een winkel is dat je even je probleemter plekke kan weergeven, voor de rest is maar afwachten hoe ze daar mee omgaan, servivce blijft afhankelijk van leverancier of fabrikant dat deze hem uitvoeren met de voorwaarden zo als die zijn overeengekomen met de consument. Wel is de winkelier de eerst aangewezene en moet die zelf met de fabrikant er uit komen, grote namen staan niet garant voor goede service dat is duidelijk.

Rvdp

Ongelezen bericht door Rvdp »

Hallo,

Dit is het nadeel van een internet winkel ...Geen Service.
Ik werk bij een "normale"winkel...bij dit soort problemen krijgt de klant van ons per direct een nieuw exemplaar.
Je betaal iets meer maar dan is de service ook beter

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Dit is dus een typisch geval van boontje komt om zijn loontje. Internet is leuk en aardig maar voor een LCD TV ga je naar een echte winkel.

Maar goed, iedereen maakt fouten, ik net zo goed :)

De grap is dat ze nu dus aanbieden dat iemand van JVC langskomt, iets wat gewoon bij het produkt hoort, dat is standaard bij iedere LCD vanaf 26 inch en dus GEEN SERVICE VAN DE INTERNETHANDELAAR ZELF. Maar van JVC. Veel merken bieden thuisservice voor modellen nieuwer dan een jaar en groter dan een bepaalde maat.

Maar eerlijk is eerlijk, die internetzaak had hem gewoon om moeten ruilen. Om het nu af te schuiven op de voor hen gratis thuisservice is ronduit goedkoop en daar hoef je niet mee akkoord te gaan. Maar ja, wie weet wordt die internetwinkel wel gerund door een agressieve zigeuner uit Schildwolde dus dan zou ik maar niet mijn mond opentrekken.

Dus volgende keer toch maar naar de winkel? :roll:

Thijs193

Ongelezen bericht door Thijs193 »

als je pech hebt gaat het om paralelimport en heb je bijvoorbeeld een duits model, ik heb meegemaakt dat de nederlandse importeur hier geen service op verleent gezien zij dit product niet geleverd hebben. Pas op dus ... goedkoop kan duurkoop zijn !

Gesloten