LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keramische messen en pannen van knife4life

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
bloemstel
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2012 13:42

Keramische messen en pannen van knife4life

Ongelezen bericht door bloemstel »

Onlangs op de markt in Maastricht keramische messen en pannen gekocht ter waarde van 250 euro (4 kookpannen, 3 bakpannen van het merk Bergner en 4 messen met standaard van Royalty Line).

De glad pratende meneer die ze verkocht is van de firma knife4life.
Deze firma verkoopt zijn producten via de website http://www.knife4life.nl en op markten in het zuiden des lands.

De producten zagen er goed uit, voelden goed aan, de messen waren idd vlijmscherp en aangezien we om goede pannen en scherpe messen verlegen zaten hebben we ze gekocht.

We hebben de producten nu een paar maanden in gebruik en de kwaliteit is ronduit slecht.
De keramische laag van de pannen heeft hier en daar losgelaten en er zitten krassen in de pannen.
Theoretisch zou je er met metalen spatels en messen in kunnen schrapen en zou er geen krasje mogen ontstaan.
In de praktijk gebruiken we alleen houten en kunststof spatels etc en wassen we de pannen met de hand af. Toch hebben we al die beschadigingen.

Bij een aantal messen zijn kleine stukjes van het lemmet afgebrokkeld.

Voor zowel messen als pannen geldt dat als je met gekleurde etenswaren werkt (bieten, kerrie, saffraan), ze verkleuren.

Echte keramiek is keihard, krast en brokkelt niet en verkleurt niet, dus dit is geen echte keramiek.

Kwaliteit is slecht, dus heb ik geprobeerd in contact te komen met de firma.
dat kan alleen via een contactformulier op de website, ze hebben geen telefoonnummer.
Ik via de website gemaild, en vervolgens nog een mail gestuurd naar [email protected] (waar ik een bevestigingsmail vandaag kreeg), met foto's en uitgebreid verhaal.
Die procedure heb ik, na 2 weken NIETS gehoord te hebben, nog een keer herhaald.
Ik heb tot op heden geen reactie gehad.

Ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn die producten van knife4life hebben gekocht en daar slechte ervaringen mee hebben en of er meer mensen zijn die geprobeerd hebben met deze lui in contact te kopen.

Ik vrees dat er niet veel meer op gaat zitten dan met de spullen naar de markt te gaan en ze onder hun neus (en die van potentiele klanten) te duwen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Keramische messen en pannen van knife4life

Ongelezen bericht door sephora30 »

Sorry hoor maar zoiets koop je toch ook niet op de markt :idea:

Ga eerst maar eens terug naar die stand daar op die markt, daar heb je de set tenslotte gekocht.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Keramische messen en pannen van knife4life

Ongelezen bericht door newmikey »

bloemstel schreef: Ik vrees dat er niet veel meer op gaat zitten dan met de spullen naar de markt te gaan en ze onder hun neus (en die van potentiele klanten) te duwen.
Dat lijkt mij ook je enige keus, ja. Voor de rest heb je gekregen waar je voor betaald hebt, TANSTAAFL. De pannen- en messen-huis-aan-huis-scams hebben blijkbaar als geniale bijkomstigheid dat mensen het ècht nooit leren.

Nog even simpel dan:
1. Goede pannen kosten veel geld
2. Goede messen zijn duur

Als je dus goedkope pannen/messen aanschaft krijg je slechte kwaliteit.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Keramische messen en pannen van knife4life

Ongelezen bericht door tenormin »

bloemstel, 4 pannen en een fantastische messenset voor die prijs? Heb je van te voren dan nooit in echte kookwinkels gekeken wat goede pannen en messen kosten? Tuurlijk is €250,00 een bom geld maar eerlijk gezegd: je hebt geen kwaliteit gekocht maar bent alleen op de prijs afgegaan. Als je niet voor "levenslange" pannen gaat, die erg duur zijn ben je nu helaas snel door een set pannen heen die nu dus al naar de gallemiese zijn. Wat een zonde geld. Ik sluit me ook absoluut aan bij: terug met je handel naar de marktkoopman en als er op dat moment geen mensen zijn even wachten totdat er wel gegadigden staan en je beklag doen. Niet gaan schelden hoor :wink: gewoon je pannen tonen en je geld terugvragen. Of hij daar gevoelig voor is denk ik niet: marktmensen zijn wel goed van de tongriem gesneden. Succes.

alfatrion
Berichten: 21954
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Keramische messen en pannen van knife4life

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je mag verwachten dat de producten geschikt zijn voor normaal gebruik. Bij messen en pannen gaat het daarbij dan om koken. Daarnaast mag je verwachten dat producten die als keramisch aangeprezen worden ook daadwerkelijk keramisch zijn.

Ik zou de verkoper aanschrijven. Hiervoor kun een voorbeeldbrief gebruiken van de ConsuWijzer. In dit geval vermoed ik dat je direct ontbinding kan eisen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Keramische messen en pannen van knife4life

Ongelezen bericht door bprosman »

Heb je van te voren dan nooit in echte kookwinkels gekeken wat goede pannen en messen kosten? Tuurlijk is €250,00 een bom geld
250 Euro, daar krijg je van een echt merk (Global) alleen 3 messen voor. :?

riddert
Berichten: 2150
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Keramische messen en pannen van knife4life

Ongelezen bericht door riddert »

bprosman schreef:
Heb je van te voren dan nooit in echte kookwinkels gekeken wat goede pannen en messen kosten? Tuurlijk is €250,00 een bom geld
250 Euro, daar krijg je van een echt merk (Global) alleen 3 messen voor. :?
Bij Ikea een stuk of 50 :wink:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Keramische messen en pannen van knife4life

Ongelezen bericht door bprosman »

Inderdaad en ik denk dat ik met die 3 langer doe dan met de 50 van Ikea. :wink:

Mootje35
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 apr 2012 09:32

Re: Keramische messen en pannen van knife4life

Ongelezen bericht door Mootje35 »

Vervelend. Ik ook een stel keramische pannen besteld en na drie maal gemaild te hebben wat de status is van mijn bestelling nog steeds geen reactie. Bij geen reactie rijd ik persoonlijk naar hem toe vanuit den haag en verhaal alle kosten direct op hem!
Oplichterij is het, leven met geld waar wij hard voor gewerkt hebben. Voortaan bestel ik niks meer bij een kleine ondernemer, alles bij een groot bedrijf.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Keramische messen en pannen van knife4life

Ongelezen bericht door sjohie »

Als ik naar die site kijk, en dan bijvoorbeeld naar de betalingsmogelijkheden, dan gaan bij mij de nekharen al recht overeind staan. Allerlei indrukwekkende logo's, maar als je er op klikt kom je enkel op paypal en overmaken uit. De meeste incidenteel e-shoppende consumenten doen niet zoveel met paypal, en dus blijft overmaken, zonder mogelijkheid tot storneren uiteraard, over..

Dit is gewoon Chinese meuk, en dus nog een stapje ónder Ikea bijvoorbeeld. Wil je een leuke set pannen, wacht dan even totdat de AH weer eens de rvs Berndes pannen voor 50% korting verkoopt, of spaar even door voor een echt A-merk zoals Fischler of Demeyere.

Voor messen zou ik het huismerk van knivesandtools.nl aanbevelen, of wederom doorsparen voor een A-merk zoals Wusthof, Global, Herder of Zwilling.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Keramische messen en pannen van knife4life

Ongelezen bericht door ArneLH »

Deze passage uit de Algemene Voorwaarden is natuurlijk strijdig met art. 7:46d BW:
Annulering van uw bestelling:
Iedere bestelling kan, zonder betaling van een boete en zonder opgave van redenen, mits nog niet verzonden, binnen 24 uur nadat u de bestelling heeft geplaatst, worden geannuleerd. Wij verzoeken u daartoe een ticket aan te maken in uw account. Uw orderannulering zal per e-mail bevestigd worden. Zodra uw verzoek tot annulering door ons bevestigd is, mag u deze als ontvangen beschouwen.

Indien u uw geannuleerde bestelling reeds heeft voldaan, restitueert Amazing Products Interntional het betaalde bedrag uiterlijk binnen veertien (14) dagen. Indien de bestelling later wordt geannuleerd wordt € 15,50 aan administratiekosten in rekening gebracht.

Mootje35
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 apr 2012 09:32

Re: Keramische messen en pannen van knife4life

Ongelezen bericht door Mootje35 »

We zouden eventueel samen kunnen gaan, ik waxht het nog een week af

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Keramische messen en pannen van knife4life

Ongelezen bericht door newmikey »

Dit vind ik trouwens ook een mooie, in hun AV:
"Aansprakelijkheid tijdens verzending:
Wij zijn niet aansprakelijk voor verlies of beschadiging van de goederen tijdens verzending. U kunt dit risico verzekeren tegen meerprijs. Wilt u hier gebruik van maken, meld dat dan bij uw bestelling. Mocht zich onverhoopt een probleem voordoen, dan horen wij dit wel graag en zullen een klacht indienen bij TNT Post of de Pakketdienst.
"

Wat een kolderiek geheel!
En nog een mooie: "Wanneer u een bestelling plaatst bij Amazing Products International wordt u automatisch aangemeld voor deze mailinglijst. "

We kunnen nog wel een tijdje doorgaan, vrees ik, met wat er allemaal in die AV staat.

Ook aardig dat ze op hun homepage alle logos van de creditcard maatschappijen hebben staan, alsmede die van Ideal, Multisafepay, Giropay en MisterCash maar je kan met géén van deze betalen!?!

Over garantie: "Amazing Products Internationalgarandeert dat de door haar geleverde producten voldoen aan de eisen van bruikbaarheid, betrouwbaarheid en levensduur zoals deze door partijen bij de koopovereenkomst in redelijkheid zijn bedoeld en staat daarmee in voor de fabrieksgarantie van het aan u geleverde product. " alleen hoe lang die "fabrieksgarantie" dan wel niet zou moeten gelden blijft het bedrijf angstvallig stil.

Kopen bij dit bedrijf is als het spelen van Russische Roulette! Je jaagt jezelf vroeger of later een kogel door de kop.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Keramische messen en pannen van knife4life

Ongelezen bericht door bprosman »

Kopen bij dit bedrijf is als het spelen van Russische Roulette!
Met een pistool :wink:

ssap
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2012 17:20

Re: Keramische messen en pannen van knife4life

Ongelezen bericht door ssap »

Via hun website heb ik 3 keramischische pannen besteld bij Knife4Life. De pannen zagen er bij het uitpakken al heel slecht uit: met allerlei beschadigingen. Op berichten wordt niet gereageerd (niet op mailberichten via de website en niet op de voicemails). Ik zou iederen afraden om bij dit bedrijf ook maar iets te bestellen: je wordt opgelicht, niet doen!

balou341
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2012 14:47

Re: Keramische messen en pannen van knife4life

Ongelezen bericht door balou341 »

Ook ik heb voor 110 euro (trouwens betaald met ideal) pannen en messen besteld bij knife4life en niks ontvangen. ook geen telefonisch contact te krijgen én geen reakties op mails.
Vandaag rechtsbijstand gebeld en een aangetekende brief gestuurd naar knife4life om de bestelling te annuleren en mijn geld terug te vorderen.
Als ik weer geen reaktie krijg doe ik aangifte bij politie.
Raad iedereen aan hetzelfde te doen anders blijven ze hier mee weg komen.

carprins
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 aug 2004 12:38

Re: Keramische messen en pannen van knife4life

Ongelezen bericht door carprins »

Beste mensen geef hier een alarm af.
Indien de huidige bestuurder van bovenstaand bedrijf F.V.H is het volgende.
Dit bedrijf mag niet bestaan google eens op , de slimme sigaret sofas unlimited .
Deze man noemt zich nu Franiscus V.H. zie de overeenkomst, zijn leven bestaat alleen maar uit oplichting zie de site opliching met het bankrekeningnumer waar het geld heengaat.
Wij zijn voor 1200 euro opgelicht door deze crimineel dus mensen stoppen met kopen hier de beste raad en ik ga nog steeds achter hem aan.
Laatst gewijzigd door carprins op 31 okt 2012 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.

carprins
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 aug 2004 12:38

Re: Keramische messen en pannen van knife4life

Ongelezen bericht door carprins »

Aangifte doen tegen dit soort mensen en bedrijven heeft geen zin je krijg te horen is een civile kwestie wij doen niks echt mensen dit soort figuren weten dat, Amazing producks staat nog steeds via via op deze meesteroplichter hoe aan te pakken ik weet het ook niet de fiod doet niks kamer van koophandel geeft lachend dit soort mensen ook de speelruimte en wij als onschuldige consumenten zijn gewoon de l.l..

alfatrion
Berichten: 21954
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Keramische messen en pannen van knife4life

Ongelezen bericht door alfatrion »

De politie is verplicht om aangifte op te nemen. Als de politie dit weigert kun je een klacht indienen. In eerste instantie kun je dit bij de politie zelf doen en daarna bij de nationale ombudsman. En dan wordt alsnog aangifte opgenomen.

carprins
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 aug 2004 12:38

Re: Keramische messen en pannen van knife4life

Ongelezen bericht door carprins »

Chineese meuk schrijft iemand tja deze mijnheer heeft blijkbaar nog niets geleerd van zijn Sofas Unlimited drama. Honderden mensen zijn toen besodemieterd met zogenaamde italiaanse desing bankstellen, in werkelijkheid kwamen ze uit China bestonden uit gedeeltes echt maar vooral uit nepleer. De houten constructie was zo slecht dat als je een beetje op een leuning drukte je er dwars doorheen ging. Ook zijn er vele mensen die toen aanbetalingen hebben gedaan en hun geld nooit meer terug hebben gezien.
Als DHr. V. H. werkelijk weer achter dit bedrijf zit begrijp ik er niets meer van gaarne zou ik info willen ontvangen van diegene die meer informatie hebben over de bestuurlijke eigenaren van bovenstaand bedrijf.

gaarne een p.b..

Gesloten