LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kind-veiligheid ASKO wasmachine?
Kind-veiligheid ASKO wasmachine?
Onlangs hebben wij een Asko wasmachine gekocht (W6567). Maar nu we hem een week in gebruik hebben, beginnen mijn vrouw en ik ons zorgen te maken over de veiligheid.
Het ontwerp van de Asko wasmachines is zo dat de deur aan de voorkant flink heen en weer schudt tijdens het centrifugeren. Als op dat moment onze nieuwsgierige dochter van 2 jaar oud haar vinger tussen deur en de rand zou stoppen ...... zou dat niet tot enorme ongelukken leiden?
Voor de duidelijkheid heb ik even een foto gemaakt (hoop dat dit werkt)
Reacties/ervaringen?
Het ontwerp van de Asko wasmachines is zo dat de deur aan de voorkant flink heen en weer schudt tijdens het centrifugeren. Als op dat moment onze nieuwsgierige dochter van 2 jaar oud haar vinger tussen deur en de rand zou stoppen ...... zou dat niet tot enorme ongelukken leiden?
Voor de duidelijkheid heb ik even een foto gemaakt (hoop dat dit werkt)
Reacties/ervaringen?
Laatst gewijzigd door CSM op 31 aug 2011 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kind-veiligheid ASKO wasmachine?
zie geen foto
Überhaupt vreemd dat een deur heen en weer schud van een wasmachine.
Een deur hoort normaal toch perfect af te sluiten?
Dat schudden van de deur heeft te maken met hoe Asko zijn wasmachine ontwerpt. Moeilijk uit te leggen als je het nooit gezien hebt.Daan_1978 schreef:Überhaupt vreemd dat een deur heen en weer schud van een wasmachine.
Ik ken de ASKO wasmachine, het ontwerp is wat afwijkend van wat je gewend bent. Voor mij zou het (vanwegen kleine kinderen) ook geen ASKO worden (ondanks de goede reputatie). Ik vermoed dan ook dat hier door ASKO niet over is nagedacht.
-
Dit soort wasmachine wijkt in zijn constructie af van het gangbare:
http://www.youtube.com/watch?v=Mz7aPnZeOh0
In de VS hebben alle Asko machines een deur die het geheel afsluit. In Europa niet? Vreemd.
http://www.youtube.com/watch?v=Mz7aPnZeOh0
In de VS hebben alle Asko machines een deur die het geheel afsluit. In Europa niet? Vreemd.
Bob Schurkjens schreef:In de VS hebben alle Asko machines een deur die het geheel afsluit. In Europa niet? Vreemd.
Dank voor jullie reacties. Het model dat wij hebben heeft in ieder geval geen extra deur. Wellicht andere (Europese) modellen wel.
Overigens, AKSO Zweden schreef mij zojuist de volgende e-mail
I understand what you mean. The answer to this is that it’s an approved solution building a machine. The difference in ASKO, compared to other manufactures, is that the chassi is not a part of the machine meaning its “just” a cover for the drum. Other brands uses often a bellow (bälg in Swedish) that makes the chassi to a part of the vibrations. Both systems has there pros and cons.
There is no more security than that you see from outside but in combination that there isn’t that much movement in drum in action so is it an approved solution to build washing machine on. We have never heard a single accident due to the construction but I understand your concern from a parent view.
Maar persoonlijk ben ik daar niet veel wijzer van geworden.
AKSO Nederland heeft nog niet gereageerd.
Asko is een prima merk en ik geloof ook niet dat er iets kan gebeuren.Heb zelf diverse gezien hier met een deur waarbij alles afgesloten was.Ik zou eens informeren of dat op die mach.ook mogelijk is en dan desnoods kopen.Hoef je je eigen tenminste niet ongerust te maken.Asko is gewoon een degelijk merk.
Bedankt voor jullie reacties.
Na contact te hebben gehad met Asko zelf, waarin zij verzekerden dat de constructie veilig voor nieuwsgierige vingertjes is, heb ik de proef op de som genomen. Eerst met een rietjes, toen met een wortel, en uiteindelijk met mijn eigen vinger. Ik kan jullie met vreugde mededelen dat alle drie ongeschonden uit de test zijn gekomen.
Na contact te hebben gehad met Asko zelf, waarin zij verzekerden dat de constructie veilig voor nieuwsgierige vingertjes is, heb ik de proef op de som genomen. Eerst met een rietjes, toen met een wortel, en uiteindelijk met mijn eigen vinger. Ik kan jullie met vreugde mededelen dat alle drie ongeschonden uit de test zijn gekomen.
Rietjes en wortels ok, maar stel dat het bij de 3e test fout gegaan was?
Daan_1978 schreef:Rietjes en wortels ok, maar stel dat het bij de 3e test fout gegaan was?
Ha ha ha ... je klinkt net als mijn vrouw!