LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachten serieus genomen bij AEG / Electrolux

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Toolboy

Re: Klachten serieus genomen bij AEG / Electrolux

Ongelezen bericht door Toolboy »

Wacht effe.,De consumenten organisaties en programma`s doen allemaal pleiten voor duurzame produkten.
Helaas hebben deze gasten geen enkele kennis van zaken en denken alleen aan de aeg turnamat die hun mam vroeger had,en ja die gingen wel 30 jaar mee.
Deze gasten/presentatoren(radar/kassa)/uneto/consumentenbond, enz hangen nog steeds in die tijd toen alles duurzaam was.
Zijn niet meegegaan in de kwaliteit en produktie,Wel in het geld grutten!!!.
Het frapante is dat zo`n commercieele consumenten bond er nog steeds is,en dat hun leden het prima vinden dat de direkteuren in vila`s wonen en in dure autoos rond rijden op hun kosten.

uchh

T

I-Know

Ongelezen bericht door I-Know »

Door de drukte een beetje laat kunnen reageren.

Zaterdag alsnog naar een andere droger gekeken omdat er nu weer een irritante piep in de droger zit. Twijfel nog tussen twee merken het blijft toch lastig, moet mij nog inlezen in de specificaties van deze modellen.

Toolboy, ik geloof best in een commercieel tintje deze mensen moeten natuurlijk ook eten.
Maar het zijn wel acties enz, in het belang van de consument.
Bovendien zal het toch wel meevallen met die dure vila's en dikke auto's.

Ik heb altijd AEG gehad, en werkelijk nooit problemen totdat ik deze twee kneuzen kreeg.
En vervolgens in contact kwam met de servicemedewerkers.
Ik vond het zaterdagmiddag toch moeilijk om naar andere merken te moeten kijken.
Dit ligt geheel aan mij, ik ben nogal trouw en heb van mijn ouders meegekregen: Als je eenmaal iets goeds in handen hebt jongen, ga dan nooit opzoek naar iets anders waarvan je denkt dat het (nog) beter zou kunnen zijn.
Dit loopt altijd uit op een teleurstelling.

Toch nog goed nieuws!:
Vanmorgen gebeld door een vrouwelijke medewerkster van AEG / Electrolux.
Klonk zeer oprecht en sympathiek, en heeft heel mijn verhaal aangehoord, ze neemt nog deze week telefonisch contact met mij op met een (gepaste) oplossing.

Zodra ik meer weet, zal ik dit vermelden.
Laatst gewijzigd door I-Know op 28 jan 2011 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.

I-Know

Ongelezen bericht door I-Know »

Update: 28-01-2011

Vanmiddag telefonisch benaderd door AEG / Electrolux.
Toeval bestaat niet, ik had vanmiddag net de afspraak gemaakt met mijn vrouw voor een definitieve aankoop van een nieuwe wasdroger.
Had de week afgesloten, en was klaar om mijn weekend te beginnen toen ik telefonisch werd benaderd door AEG / Electrolux.

Het was een zeer goed gesprek, medewerkster van AEG / Electrolux was zeer bekwaam in haar vak ( a general problem solver )

Er waren twee essentiële zaken die moesten worden besproken.

• Vertrouwen
• Service

Om met het eerste punt te beginnen.

Ik had deze Mevrouw al duidelijk gemaakt in het eerste gesprek, dat ik zeer teleurgesteld was over de gang van zaken.
Tevens heb ik aangegeven dat ik niet meer vroeg waar een consument recht op heeft.
Het heeft geen zin om enorm uit te wijden over de inhoud van het gesprek, maar puur over de feiten.

Ze gaf aan dat AEG het betreurde dat door diverse omstandigheden ik het vertrouwen was kwijtgeraakt in een merk die voor mij althans al 25 jaar op Nr 1 stond.
Ze had een simpel toch zeer eerlijk en oprecht voorstel:

• 3 jaar extra garantie op wasmachine en wasdroger.
• Het kosteloos repareren van mijn wasdroger.
• Vergoeding van de reeds gemaakte kosten.

Vervolgens waar al het vertrouwen op gebaseerd is, De Service:

Ze gaf aan dat vanaf een hoger kader de aansturing naar de servicemedewerkers anders aangepakt gaat worden, dit is geen loze belofte maar een feit!
Dit komt natuurlijk het merk zelf ook ten goede, omdat klantgericht werken en klantgericht schrijven in deze tijd één van de belangrijkste dingen zijn binnen een commercieel bedrijf.
Ik gaf aan dat ik hier heel content mee was, dat dit aanbod acceptabel vond.
Ze hebben adequaat gereageerd op mijn klachten, en alsnog als één koning behandeld.
En zo hoort het !!!

Ik ben erg tevreden dat ze mijn probleem serieus hebben genomen, en werkelijk er iets mee gaan doen.
Logies dat ik daarom de topic titel heb gewijzigd in " Klachten serieus genomen bij AEG / Electrolux"

Zeker één warme douche waard, toch !!!

Nog een leuk detail, vanavond was de irritante piep van onze droger compleet verdwenen !!!

IJskonijn

Ongelezen bericht door IJskonijn »

Dan mogen ze bij ons ook wel eens die zelfde positiviteit gaan brengen.
Wij hebben nu 2 jaar een AEG Electrolux wasmachine na hem nieuw gekocht te hebben (bij de BCC in hoeverre dat uitmaakt). Na de eerste maand kwamen we erachter dat we steeds gaatjes in onze kleding hebben. Gebeld en gemaild met AEG: gaven niet thuis. Wij dan maar denken aan andere dingen (motten etc). Jaar later, AEG weer gebeld, onze nieuwe kleding gaat gewoon kapot door de wasmachine, werd gezegd dat het lag aan het feit dat we waszakjes moesten gebruiken (??). Prima, zo gezegd zo gedaan, helpt geen reet. Nog steeds overal gaatjes in, nieuw shirt? Gaatjes!! Na (eindelijk) weer contact te hebben gehad met de "klantenservice" zou er dan een monteur komen. Mooi dachten wij! Eindelijk een oplossing. Komt er iemand langs die er absoluut niet uitzag dat ie met plezier werkte, keek even ernaar (letterlijk) heeft het over waszakjes (wat dus niet hielp) en dat hij waarschijnlijk niet waterpas staat, dit laatste heeft hij ook niet gechecked!

Eind goed NIET goed, we moesten even 90 euro betalen omdat hij voor "niets" is gekomen. En dat ook per automatische afschrijving!!! Schandelijk, geen discussie mogelijk. (is ook binnen 2 dagen afgeschreven).

Heb zelf gekeken of de wasmachine waterpas staat; dat staat hij en heeft hij dus ook altijd gestaan (is nooit verplaatst geweest), waszakjes helpen niet, en er "klemt" ook niets aldus de monteur. We moeten het er dus maar mee doen.

Inmiddels meer dan 5-600 euro kwijt aan kleding, een wasmachine van 600 euro voor jan joker gekocht en de meest kansloze service waar ik tot nu toe van heb kunnen genieten. We weten dat het aan de wasmachine ligt, onze vorige wasmachine gaf deze problemen namelijk niet, aan de reacties hier op het forum te lezen zijn we dus ook zeker niet de enige....

Nu zitten we ook te denken aan een nieuwe wasmachine, wel heel erg slecht dat dit soort "service" anno 2011 nog bestaat. Dus voor ons nooit meer AEG/Electrolux.

MartijnFS

Ongelezen bericht door MartijnFS »

Nou, wij hebben van de week ook kennis mogen nemen van de klantenservice "Consumentenbelangen" van Electrolux. Denk je met een gerenommeerd merk te maken te hebben, werkelijk schandalig.

We hebben in 2005 een AEG 1410 wasmachine gekocht. Een behoorlijk dure zelfs, want je denkt, AEG, staat goed bekend, net onder Miele, dus dan heb je ook wat.

We gaan op vakantie, komen terug, ligt de stop eruit. Alleen het scherm licht kort op elke sekonde of zo. Electrolux maar gebeld voor de 25 euro onderzoeksmonteur. Op zich kundige monteur. Die onderzoekt het apparaat en constateert een doorgefikte printbaan op de hoofdaansturing. Blijkt naar de motoraansturing te gaan, geschatte reparatiekosten 590 euro oid. Op een apparaat van net 6 jaar oud. Dus dan verwacht je wel wat. Consumentenbelangen gebeld. 0,0 coulance. Ontzettend chagarijning mens aan de lijn "Nee, wij doen niets aan de prijs"
Het is bij AEG dus doodnormaal dat (na mijn eigen naonderzoek) verscheidende onderdelen op de printplaat doorbranden, je maar een reparatie moet betalen die slechts 200 euro minder is dan de nieuwwaarde. Je zou toch denken dat gezien alle slechte verhalen overal ze toch iets aan Service en Vertrouwen zouden doen, of is het afschepen en we zien wel wie het stapje extra durft te maken.

Ook wij hebben jarenlang met een Turnamat gewerkt, ding ging niet stuk, uiteindelijk wat nieuws gekocht, want zuinig, energie etc etc.
We hebben nu tijdelijk maar een Miele gekocht voor 20 euro van iets van 20, 25 jaar oud en die werkt perfect......

Tjee

Ongelezen bericht door Tjee »

Wat een ellende lees ik hier.

Ik kocht 30 jaar geleden een nieuwe EAG turnamat, waarvan inmiddels de knoppen versleten zijn. Ik dacht er over om een nieuwe te kopen, maar de witgoed winkeliers weten niet waar ik het over heb. Ze kennen dat type niet.

Nu ik hier al die ellende met nieuwe AEG apparaten lees, denk ik dat ik maar blijf doorwassen met de oude machine, ondanks de versleten knopjes. Of weet iemand hier, waar je dat type (halfautomaat, bovenlader) nog kunt kopen? En is die dan meteen kapot, of kun je daar ook jarenlang mee wassen?

Ik ben ook op zoek naar een nieuw lampje voor mijn Electrolux vrieskast die ik in 1978 kocht. Ik vergeet dat steeds te vervangen, omdat je die lampjes niet zo makkelijk kunt vinden, moet je daar echt even voor gaan zitten. De vorige keer dat ik het lampje moest vervangen was in 1980. Net na de garantieperiode van 2 jaar. Dat kreeg ik gratis van Electrolux Nederland, omdat het wel erg snel kapot was gegaan.

Ik begrijp uit wat ik hier lees, dat ik daarvoor nu beter niet naar Electrolux kan gaan. Tja, zonder lampje doet hij het ook nog steeds goed. Desnoods dan maar zonder lampje verder.

grun

Ongelezen bericht door grun »

Tjee schreef:Ik ben ook op zoek naar een nieuw lampje voor mijn Electrolux vrieskast die ik in 1978 kocht. Ik vergeet dat steeds te vervangen, omdat je die lampjes niet zo makkelijk kunt vinden, moet je daar echt even voor gaan zitten. De vorige keer dat ik het lampje moest vervangen was in 1980. Net na de garantieperiode van 2 jaar. Dat kreeg ik gratis van Electrolux Nederland, omdat het wel erg snel kapot was gegaan.
Misschien dat ze je hier kunnen helpen:
http://www.espares.co.uk/parts/light-bu ... mps/p/1498

Gesloten