Tsja, jij mag het betwijfelen, maar de wet is er (in art. 7:37 BW) duidelijk genoeg over. Ik heb je al een inhoudelijke toelichting en een link gegeven naar een pagina met een zeer uitgebreide juridische toelichting. Daarna zonder inhoudelijke tegenargumenten toch twijfel blijven zaaien is dan wel erg zwak, en helpt TS bepaald niet.NeoDutchio schreef: ↑25 mei 2023 10:03Ook al betwijfel ik die dekkingskoop aangezien geen enkele consumentenorganisatie dit als optie geeft.
Welnee. Deze situatie is al heel lang de realiteit. En onwerkbaar is het nog nooit geworden. In de praktijk nemen ondernemers vaak gewoon hun verantwoordelijkheid, of laten consumenten het er (bewust of onbewust) bij zitten.
Het maakt ook helemaal niet uit om wat voor product het gaat. Als het niet werkt, is het aan de verkoper om dat op te lossen. En zolang de verkoper de op hem rustende bewijslast niet geslaagd gebruikt, is non-conformiteit het uitgangspunt. Dat dat het geval is, is helder genoeg om TS concreet te kunnen adviseren.NeoDutchio schreef: ↑25 mei 2023 12:12En wat u gemakshalve ook weer vergeet dat het hier niet om een zondagsproduct (of zoals wij het kennen een maandagochtendproduct) hoeft te gaan. Zo lang niets bewezen is moeten alle opties open gelaten worden.
En als TS cruciale informatie weggelaten mocht hebben, dan weet ze ook dat ze het deksel uiteindelijk op haar neus zal krijgen. Ik zie werkelijk geen enkel probleem.