LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Krups Espresseria Espressomachine
Krups Espresseria Espressomachine
Ons 3 dagen "oude" espressomachine van Krups (type XP7240 Espresseria) is reeds defect. Koffie maken doet ie nog wel maar de auto-cappuccino functie werkt niet meer (en dus handmatig opstomen van melk ook niet). Dit apparaat is net nieuw op de markt en ik lees nu minimaal 11 soortgelijke klachten op internet (allen van nadat ik de mijne heb aangeschaft dus de meldingen zijn maximaal 2-3 dagen oud). Bij de klachten die ik van anderen lees blijkt dat sommige gebruikers al een 2e apparaat hebben gekregen en dat de vervanger van de defecte na een paar dagen hetzelfde probleem heeft. Weg vertrouwen in dit apparaat!
Krups reageert met de mededeling dat ze het apparaat thuis komen halen te reparatie en dat we het 'm een paar weekjes kwijt zijn. En dat na 3 dagen gebruik.
Wie heeft er ook een soortgelijk probleem met deze machine (het betreft de typenummers XP7200, XP7220 en XP7240).
Ik heb dit overigens al telefonisch kunnen melden bij Trosradar dus ik hoop dat zij ook een oproep doen in het programma komende dinsdag.
Misschien staan we met z'n allen sterk. Het mag duidelijk zijn dat dit defect een fabrieksfout is
Krups reageert met de mededeling dat ze het apparaat thuis komen halen te reparatie en dat we het 'm een paar weekjes kwijt zijn. En dat na 3 dagen gebruik.
Wie heeft er ook een soortgelijk probleem met deze machine (het betreft de typenummers XP7200, XP7220 en XP7240).
Ik heb dit overigens al telefonisch kunnen melden bij Trosradar dus ik hoop dat zij ook een oproep doen in het programma komende dinsdag.
Misschien staan we met z'n allen sterk. Het mag duidelijk zijn dat dit defect een fabrieksfout is
Re: Krups Espresseria Espressomachine
Ook wij hebben problemen met dit apparaat. Na één kopje stoom is het apparaat defect.
Contact gehad met Krups en aangegeven dat wij geen vertrouwen meer in dit apparaat / merk hebben. Bij een aankoop van 600 euro verwacht je toch wel iets degelijks. Maar helaas. Afgelopen vrijdag is ons apparaat opgehaald dus vandaag contact opgenomen met Krups. Hierbij heb ik aangegeven dat ik mijn geld terug wilde hebben. Hier kon de desbetreffende dame geen antwoord op geven. Ik zal pas in het nieuwe jaar weer iets van Krups horen. Ze gaan met vakantie. En ik zit weer met een bakje slootwater van Senseo. Wel gaf ze toe dat er fouten in het apparaat zitten mbt tot de stoomfunctie. Op kieskeurig.nl komen steeds meer negatieve ervaringen met dit type xp7240.
Tros radar, een nieuw project???
http://www.kieskeurig.nl/review/BCFC05A ... 33CBB2.htm
Contact gehad met Krups en aangegeven dat wij geen vertrouwen meer in dit apparaat / merk hebben. Bij een aankoop van 600 euro verwacht je toch wel iets degelijks. Maar helaas. Afgelopen vrijdag is ons apparaat opgehaald dus vandaag contact opgenomen met Krups. Hierbij heb ik aangegeven dat ik mijn geld terug wilde hebben. Hier kon de desbetreffende dame geen antwoord op geven. Ik zal pas in het nieuwe jaar weer iets van Krups horen. Ze gaan met vakantie. En ik zit weer met een bakje slootwater van Senseo. Wel gaf ze toe dat er fouten in het apparaat zitten mbt tot de stoomfunctie. Op kieskeurig.nl komen steeds meer negatieve ervaringen met dit type xp7240.
Tros radar, een nieuw project???
http://www.kieskeurig.nl/review/BCFC05A ... 33CBB2.htm
Wij zijn ondertussen van onze Krups af. De winkel waar wij 'm hebben gekocht (MAKRO Delft) heeft 'm keurig teruggenomen, geld terug. Prima service dus!!
En nu hebben we een Jura F50 gekocht. Da's pas een echte machine! Wel duurder maar voelbaar beter.
En nu hebben we een Jura F50 gekocht. Da's pas een echte machine! Wel duurder maar voelbaar beter.
Neem gewoon een ouderwets koffie zet apparaat van 20 euro, ben je sneller klaar, stukken goedkoper en zeker veel lekkerder.
Nou de Makro in Duiven deed dus behoorlijk moeilijk en stuurde ons naar Krups zelf toe. Ze mochten er niet tussen zitten. Nu maar hopen dat wij ons geld terug krijgen. Ik had jouw review op kieskeurig al gelezen.
Hoe reageerde trosradar eigenlijk?
Laatst gewijzigd door macrony op 28 dec 2005 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij hebben een espressomachine van PRINCESS vol lof nu al 2 jaar 3weken geleden lekte ons stoomkraantje en door een misverstand telefonisch kreeg ik het verkeerde onderdeel op vrijdag middag ,ik belde en werd doorverbonden met een servise monteur legde het uit en zaterdag ochtend het nieuwe goede onderdeel in huis GRATIS het is een prima machine met hele lekkere koffie een aanrader
Sorry Karr-2, maar dit is echt zo'n reactie waar je niets aan hebt! Ik heb niet gevraagd om een oordeel over de keuze van een type apparaat. De reactie klopt grotendeels trouwens niet:Neem gewoon een ouderwets koffie zet apparaat van 20 euro, ben je sneller klaar, stukken goedkoper en zeker veel lekkerder.
- Een automatische espresso is zeker sneller dan een gewone koffiezetter, 1 druk op de knop en je kopje wordt gevuld.
- Een kop espresso of capuccino van vers gemalen bonen is 100x lekkerder dan een kopje uit een gewoon apparaat, oude koffie, half jaar geleden zijn de bonen al gemalen en de "kwaliteit" gaat zeer snel achteruit vanwege het warmhoudplaatje
- Duurder is een automaat zeker maar daar krijg je wel echte, goede koffie voor terug!
Laatst gewijzigd door dens op 04 jan 2006 22:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Jammer dat het jou tot nu toe nog niet is gelukt om je geld terug te krijgen! Ik hoop dat het nog goed gaat komen. Van Trosradar heb ik helaas niets meer vernomen. Misschien komt het nog?Nou de Makro in Duiven deed dus behoorlijk moeilijk en stuurde ons naar Krups zelf toe. Ze mochten er niet tussen zitten. Nu maar hopen dat wij ons geld terug krijgen. Ik had jouw review op kieskeurig al gelezen.
Succes!
Yes yes.
Gisteren maar weer eens richting Krups gebeld. En duidelijk gemaakt dat ik echt niet blij was. Gelukkig krijg ik nu mijn geld terug.
Jammer dat het apparaat niet werkte. Het was een mooi design, maar veel te veel problemen. Iedereen die problemen heeft: Eis van Krups je geld terug. Heel veel succes. Ik blijf het hier volgen.
Gisteren maar weer eens richting Krups gebeld. En duidelijk gemaakt dat ik echt niet blij was. Gelukkig krijg ik nu mijn geld terug.
Jammer dat het apparaat niet werkte. Het was een mooi design, maar veel te veel problemen. Iedereen die problemen heeft: Eis van Krups je geld terug. Heel veel succes. Ik blijf het hier volgen.
Heel mooi! Gefeliciteerd! En wat ben je nu van plan te gaan kopen?
eerst maar even afwachten tot we het geld echt terug hebben.
Maar ik denk de delonghi iets met 3500.
Maar ik denk de delonghi iets met 3500.
Heb 16-12-2005 de krups xp 7240 gekocht en zoals zo velen ook problemen met dit apparaat.Stoomfunctie werkte niet en de functie van de rvs melkkan werkte niet.En na twee weken gaf het apparaat al aan dat ik de waterfilter moest vervangen terwijl hier ruim 2,mnd voorstaat.
Apparaat 03-01-2006 opgehaald om bij Krups te laten te repareren.Dus maar afwachten hoe het apparaat werkt als het terugkomt en anders eis ik ook mijn geld terug.Want het is al erg dat ze bij Krups dat er verkeerder onderdelen inzitten en dat je nog maar beter even kan wachten om dit apparaat te kopen.Ik hoop nou een ding dat KRUPS nou ook eens wat laat horen,want ze weten dat er veel voze klanten zijn bij TROSRADAR.KIESKEURIG.NL en enz.Ze zouden toch moeten zeggen,als klanten problemen hebben met dit apparaat dan kunt u geld terug krijgen.Dus ik ben benieuwd!!!!!!!!! [/quote]
Apparaat 03-01-2006 opgehaald om bij Krups te laten te repareren.Dus maar afwachten hoe het apparaat werkt als het terugkomt en anders eis ik ook mijn geld terug.Want het is al erg dat ze bij Krups dat er verkeerder onderdelen inzitten en dat je nog maar beter even kan wachten om dit apparaat te kopen.Ik hoop nou een ding dat KRUPS nou ook eens wat laat horen,want ze weten dat er veel voze klanten zijn bij TROSRADAR.KIESKEURIG.NL en enz.Ze zouden toch moeten zeggen,als klanten problemen hebben met dit apparaat dan kunt u geld terug krijgen.Dus ik ben benieuwd!!!!!!!!! [/quote]
@macrony
Zou eerst maar eens goed voor laten lichten waar ze er iets van weten. Misschien is een automaat helemaal niet zo'n goede keus. Er is gewoon heel veel kaf onder het koren. Geen automaat gaat langer dan 3 jaar mee zonder enig gesleutel.
Als handmachine kan ik de faema family aanbevelen. De mijne is 16 jaar oud.
Zou eerst maar eens goed voor laten lichten waar ze er iets van weten. Misschien is een automaat helemaal niet zo'n goede keus. Er is gewoon heel veel kaf onder het koren. Geen automaat gaat langer dan 3 jaar mee zonder enig gesleutel.
Als handmachine kan ik de faema family aanbevelen. De mijne is 16 jaar oud.
Nou, afgelopen vrijdag al een mailtje van trosradar gehad dat ze het misschien op zouden pakken. En gisteren was er een oproep aan mensen met een defect aan het apparaat in het algemeen. En op de website staat dat het dus echt om de xp7240 gaat. Ben benieuwd wat dit oplevert.
Nog steeds geen geld terug en geen apparaat.
Nog steeds geen geld terug en geen apparaat.
Helaas is mijn ervaring niet anders dan wat hierboven beschreven staat. Na een defecte stoomfunctie en brandlucht is mijn machine opgehaald door TNT. Dit eveneens met de belofte dat het aankoopbedrag wordt geretourneerd. Tot op heden heb ik mijn geld niet terug.
Overigens was ik in de winkel al niet goed geïnformeerd over de werking. Het blijkt dat de keuzeknoppen idendiek zijn voor espresso of koffie. Bij "espresso" en "Espresso sterk" wordt altijd 7 gr bonen gemalen. Voor "koffie" en "koffie sterk" is dit altijd 11 gram. De sterkte van de koffie is alleen te regelen door meer of minder water te nemen.
Dit niet verwarren met de mogelijkheid om de bonen grover of fijner te malen. Dat verandert het aroma (pittig/mild) maar niet de sterkte van de koffie. Jammer dat dit niet te regelen is voor zo'n dure machine. De kwaliteit van de koffie is overigens zeer goed (110 ml)!
Overigens was ik in de winkel al niet goed geïnformeerd over de werking. Het blijkt dat de keuzeknoppen idendiek zijn voor espresso of koffie. Bij "espresso" en "Espresso sterk" wordt altijd 7 gr bonen gemalen. Voor "koffie" en "koffie sterk" is dit altijd 11 gram. De sterkte van de koffie is alleen te regelen door meer of minder water te nemen.
Dit niet verwarren met de mogelijkheid om de bonen grover of fijner te malen. Dat verandert het aroma (pittig/mild) maar niet de sterkte van de koffie. Jammer dat dit niet te regelen is voor zo'n dure machine. De kwaliteit van de koffie is overigens zeer goed (110 ml)!
Nou, vandaag eindelijk ons geld terug.
En ook vandaag een mailtje van trosradar gekregen dat zij het maandag a.s. in hun uitzending zullen behandelen. Ik ben zeer benieuwd wat voor reacties er allemaal zijn. Wij zijn er in ieder geval vanaf.
En ook vandaag een mailtje van trosradar gekregen dat zij het maandag a.s. in hun uitzending zullen behandelen. Ik ben zeer benieuwd wat voor reacties er allemaal zijn. Wij zijn er in ieder geval vanaf.
Nou da's fijn! Goede berichten, ben blij dat het je ook gelukt is. En wat zijn de plannen nu?
We hebben vandaag de Gaggia Titanium gekocht. Wel even duurder maar wat een verschil zeg met de Krups. Dit is pas kwaliteit.
Gagia Titanium, da's een hele mooie! Heel veel plezier ermee en ik hoop dat ie beter bevalt dan de Krups (daar ben ik eigenlijk van overtuigd).
ook wij waren gecharmeerd van de krups. in december gekocht en ook in december al retour krups ( na 10 dagen gewerkt te hebben hield de opschuimer er toch echt mee op). Na meer dan 4 weken weer thuis gekregen. Nu presteerde de krups het slechts 3 dagen. Weer de opschuimer die zijn werk weigerde. Kennelijk weet krups ook niet wat er aan de hand is, want zo lever je een machine toch niet weer af bij je klanten.
Inmiddels van de winkel het geld retour gekregen. Ook tijdens de reparatie konden we bij deze winkel (de Pepermolen in Nieuwegein) eem leentoestel gebruiken. Echte service bestaat nog.
Inmiddels van de winkel het geld retour gekregen. Ook tijdens de reparatie konden we bij deze winkel (de Pepermolen in Nieuwegein) eem leentoestel gebruiken. Echte service bestaat nog.