LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Friesin

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door Friesin »

Nespresso is top! en in vergelijking 2 cent duurder dan de DE cappuccino zakjes. (die wij voorheen hadden) tja voor ons was de keuze snel gemaakt. In Nederland moeten we meer leren genieten. We drinken koffie met sloten naar binnen.

De italianen liggen ons wat dat betreft al een paar decenia voor, zij maken heel efficient een beperkte hoeveelheid en genieten er zichtbaar van alsof ze nog nooit zoiets hebben geproefd. Elke x weer.

Geniet van je nespresso, neem er 1 ipv 3 uit een pot.
Het is zoals ze dat zo mooi zeggen 'value for money'.

En idd, NIET zoals wij nederlanders gewend zijn 30 bakjes DE snelfilterkoffie voor X bedrag die je enkel en alleen nodig hebt om wakker te worden niet om er intens van te genieten.

Leef bewust en geniet! en dat voor maar 30 cent.
Ik zou alleen voor het milieu graag willen dat ze er een bewust recycle systeem op hadden ontwikkeld welke de consument geen extra inspanning en geld kost.

Ik heb er al wel iets over gehoord, hopelijk word dit ook bewust opgepakt.

Vandaag besteld is vrij wel altijd morgen of overmorgen in huis...

pts

Ongelezen bericht door pts »

Nespresso is de fastfood variant onder de koffie. De apparaten gaan voor een habbekrats de deur uit, om de cupjes (peperduur) te slijten aan de consument. 2 personen met gemiddeld 2 per avond, reken maar uit je winst. Je moet ook niet hoesten want dan is de inhoud weggeblazen, zo weinig gaat er in. Geef mij maar de melitta cafe lounge, voor 300 euro bij de mediamarkt (normaal 650), espresso, echt capu, latte macchiato in een long glas. En je kan tenminste alle koffies uitproberen, dat is echt koffie drinken en je zit niet vast aan de ruimtevaart capsules van nestle.

koffiejunkie

Ongelezen bericht door koffiejunkie »

bij een ander forum over ongeveer hetzelfde onderwerp zag ik dat iemand de cups 10x hergebruikt door ze open te snijden en te vullen, goed aan te drukken en open in de machine te doen (schijnt ie tegen te kunnen; misschien wel aanrader regelmatig even door te spoelen/schoon te maken)...

ook heb je www.nexpod.nl zoals iemand eerder al zei. Per internet te bestellen sluitbare cups die in een nespresso machine passen. 3x te gebruiken. mogelijk kom je hiermee net zo duur uit. ik heb het niet geprobeerd.

Ik betaal graag wat meer voor lekkere sterke koffie die met veel gemak wordt gezet (gewoon niet teveel van drinken, want dat is toch slecht voor je :roll: of 1 kopje nespresso per dag en voorderest koffie op een goedkopere manier)

cheers!

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja er zijn nu ook van douwe egberts cubs beschikbaar
google ff op nespresso wacht ff

http://www.espressokopen.nl/nespresso-capsules/

klik die doorzichtige aan.
maar ik vind het bijna net zo duur en?
ik vind als je ze zelf gaat vullen,waarom koop je dan zo'n apparaat,wij hebben hem al vanaf het begin en ik wil niet anders meer,lekker met de orginel opschuimer met de goedkoopste ah melk,euroshopper die is het lekkerst na veel uitproberen...
heerlijk bakkie...maar wij zijn niet van die grote koffie drinkers en ben je dat wel ,ja dan kost het een hoop,maar ja dat weet je bij aanschaf?

ik zeg wel en ik excuseer me...ik heb niet alle blz gelezen dus misschien is iemand al met het idee gekomen..
had even de fut niet om alles te lezen ;-) sorry

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

koffiejunkie schreef:bij een ander forum over ongeveer hetzelfde onderwerp zag ik dat iemand de cups 10x hergebruikt door ze open te snijden en te vullen, goed aan te drukken en open in de machine te doen (schijnt ie tegen te kunnen; misschien wel aanrader regelmatig even door te spoelen/schoon te maken)...
Volgens mij mis je dan het punt van een Nespresso machine. Koop dan gewoon een echte espressomachine, dat is dan veel makkelijker in gebruik (geen gepruts om de koffie in zo'n kleine capsule te krijgen maar gewoon een koffiehouder die ook voor grotemensenhanden werkt). Die machines hoeven ook niet zo heel duur te zijn.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Goed punt. Als je een Nespresso apparaat hebt omdat dat veel makkelijker is dan een gewoon espresso apparaat, is het raar dat je uiteindelijk toch gaat rommelen met die cupjes. Dan ben je uiteindelijk toch niet makkelijker uit en kun je inderdaad beter een gewoon esperesso apparaat kopen.

rozemarijntje

juist of een gewoon koffiezet apparaat??????zal wel aan ons liggen?
ik zelf vind het wel meevallen met de prijs,maar dat is wat ik zeg ,wij zijn niet van die grote koffie drinkers...

nou toen hij net uitkwam..was hij nog aardig aan de prijs..en dan heb ik ook wel een hele luxe digitaal alles,maar dat zie je niet meer...heb er toen 600 euro voor betaald...en de opschuimer 70 maar zijn geld is er wel uit...genieten is ook een heerlijke ontspanning van je bakkie toch?
maar nu zijn ze niet meer zo duur,wij zeggen al,als deze de geest geeft...ahhhhhhhhhhh gelijk naar de nespresso voor een nw..;-)
maar als je heel wat bakken drinkt...dan is het wel duur,ik mag maar 1 a2 bakjes voor mijn maag :( en mijn man ook 2 op een dag dus...dat is de moeite niet maar drink je de hele dag door koffie,ja dan wordt het prijzig,maar dat weet je van te voren?

de link die ik neerzette is dat douwe egberts dus nu ook de cubs heeft..
maar ook vind het niet veel schelen..dus ik blijf lekker mijn eigen smaakjes...
en vullen ga ik ze zeker niet

GJvdZ

rozemarijntje schreef: maar als je heel wat bakken drinkt...dan is het wel duur,ik mag maar 1 a2 bakjes voor mijn maag :( en mijn man ook 2 op een dag dus...dat is de moeite niet maar drink je de hele dag door koffie,ja dan wordt het prijzig,maar dat weet je van te voren?
Als je de hele dag door koffie drinkt is het denk ik ook gezonder om gewoon wat minder sterke filterkoffie te drinken. Als is dat voor mij een reden om minder koffie te drinken. Liever 2 of 3 espresso's op een dag dan een liter filterkoffie.

rozemarijntje

ja idd koffie is ook niet zo heel gezond!
het beste is ook om erna een glas water te drinken dat moet ik voor de maag?
maar ik sla wel eens een dag over...

maar ik ken mensen die drinken echt de hele dag door koffie...en dan ook nog raar opkijken dat ze niet slapen...decafe is bewezen dat het ook niet doet wat het moet doen,althans was op tv?

rozemarijntje

nadat vorige week bekenkt werd dat nespresso de rechtzaak tegen DE heeft verloren zijn er nu gelijk de cups te koop in de winkel..eerst online maar nu ook bij AH.....ik heb ze geprobeerd....bij eentje dat is de lichtste intensiteid,had ik de hele avond een nasmaak dat wil je niet weten,man ook ....
ook de cups zijn anders,van plastic met gaatjes er al in aan de grote rond kant(ze zitten allemaal in een doos en apart in een folie gewikkeld)
als je de cup eruit haalt komt er erg veel water nog mee!!
wij weer we hadden alle drie de normale smaken meegenomen :oops: behalve de decafe...de zwaarste zie je vanzelf op de site weet het ff niet uit het hoofd,die vond mijn man wel gaaaaaaaaaaan.
maar hij zegt ook ,het is net of ik koffie op mijn werk drink,een doos van 10 kost 3,09...
dus wat zijn we goedkoper uit?daar gaat het niet om...weet het niet zo 123..
maar je hebt 3 prijssoorten bij nespresso...37,35 en 33?nou zeg dan 35 gemiddeld een cup en DE 31 ct???
nou ik drink liever nespresso sorry....
maar smaken verschillen,proef en je zal zien...
misschien denkt nespresoo nu wel.....we gaan ze ook in de supermarkt gooien,maar dat denk ik niet???beetje sjiek willen ze blijven..of het lukt..

mijn apparaat vond het trouwens niet zo heel fijn de cups...had moeite om er een gaatje in te maken en ook dat zegt mij,de mzzl straks is mijn apparaat kapot...

nou wie oh wie ik wil reacties horen....proberen..zo zien we wie wat nou lekker vind,succes
kijk even bij www.DE.nl kan je zien hoe de dozen eruit zien.

vinyljunk

Ongelezen bericht door vinyljunk »

Ik heb ook alle smaken van DE geprobeerd, op de Decafe na.

Ten eerste, omslachtig die verpakking. Doosje met cupjes verpakt in folie.

Ten tweede de smaak. Ik werd er, net als Rozemarijntje, niet vrolijk van.

Ten derde, ze zijn inderdaad goedkoper. Maar dat is echt centenwerk.

Ik wens DE veel succes met de aanval op Nespresso

rozemarijntje

hoi

nou ben dus niet de enige....denk niet dat DE het langvolhoud.

was vergeten te zeggen geloof ik dat nespresso in 2011 het patent erop kwijt was vandaar...nu DE mag komen

215Melodie

Ongelezen bericht door 215Melodie »

Sinds kort ben ik in het bezit van het nieuwste Nespressoappaat de Nespresso "Pixi".
Ik vind het een voortreffelijk apparaat omdat hij compact is in omvang en de koffie vind ik héérlijk en warm in tegenstelling tot het Senseoapparaat.
Ik ben geen grote koffiedrinker maar als ik dan trek heb in koffie dan vind ik dat deze ook lekker moet zijn en daarvoor heb ik de prijs van de cups er voor over.
Dat is een persoonlijke keuze die je maakt.
Het gebruiksgemak is groot van deze machine.

Arno38

Ongelezen bericht door Arno38 »

Ik heb jaren Nespresso gebruikt, maar heb nu de machine de deur uit gedaan.
Simpelweg omdat de koffie gewoon schandalig duur is, en niet per definitie beter is dan een machine die koffiebonen maalt. Ik heb sinds kort een Saeco Talea Giro plus gekocht. Deze machine maakt zeker zo'n lekkere koffie als de Nespresso, en kan desgewenst worden ingesteld. Tevens kun jezelf bepalen welke koffieboon je het lekkerste vind. Als je gaat kijken naar de prijs voor één kopje koffie van Nespresso, dan betaal je nu ca. 0,35 cent. Voor één kopje koffie van de Saeco, en dan heb ik het over een 100% Arabica gebrande boon, daar betaal je dan maximaal 0,11 cent voor. Een verschil van 0,24 cent voor een kopje koffie waarvan de kwaliteit vergelijkbaar is. Ook hoef ik niet online te bestellen, of naar de Bijenkorf om aan mijn koffie te komen.

Verdiep je eens in de wereld van de koffie, en je zult zien dat je voor een goed kopje koffie echt niet zo veel hoeft te betalen als bij Nespresso. Met een goed kopje koffie bedoel ik dus geen Senseo. Die betaal je nog veel duurder wat mij betreft. Die redt het al helemaal niet bij een goede esspresso.
Maar ja uiteindelijk gaat het er toch om wat je wilt uitgeven voor een kop koffie, en wat je smaak is.

rozemarijntje

hallo arno

tuurlijk zal bonen idd goedkoper zijn,toch vind ik de nespresso eerlijk gezegd lekkerder,maar dat is mijn mening,de buren hebben hem en ik drink daar vaak een bakkie..(nu mag ik maar 2 bakkie;s per dag dat scheelt).
en soms bij andere en ik heb toch liever mijn nespresso.
tuurlijk ben ik het met je eens dat de bonen overal te koop zijn van appie heijn tot aan starbucks en zo duur en goedkoop je maar wilt.

over het bestellen daar zit ik niet zo mee,ik bestel altijd gelijk genoeg en zo
dat ik geen leveringskosten hoef te betalen,daartegen hebben we hier in de stad ook een bijekorf dus ook makkelijk.

nou wil ook het feit dat heel veel collega;s an mijn man zo'n ding hebben dus om en om nemen wij de limited editie en dan proeven we van elkaar...en als er dan iemand is die moet bestellen(wat bijna om de 3 wk wel is!)dan nemen ze gelijk wat mee voor mensen die nog wat nodig hebben,dus ja daar heb ik ook mzzl aan...

tuurlijk is het niet goedkoop,nou zijn wij geen grote drinkers,hooguit ik 2 bakkies op een dag...latte of cappucino...mijn man in de avond 1 dus die kosten vallen op zich mee...
ben je grote drinker ja....
maar ja ,ik zeg altijd je weet zelf waar je aan begint toch?
en eerlijk is eerlijk ik heb nu toch echt trek in mijn latte....ff de earo cuccino aanzetten :D

GJvdZ

Arno38 schreef:Ik heb jaren Nespresso gebruikt, maar heb nu de machine de deur uit gedaan.
Simpelweg omdat de koffie gewoon schandalig duur is, en niet per definitie beter is dan een machine die koffiebonen maalt. Ik heb sinds kort een Saeco Talea Giro plus gekocht. Deze machine maakt zeker zo'n lekkere koffie als de Nespresso, en kan desgewenst worden ingesteld. Tevens kun jezelf bepalen welke koffieboon je het lekkerste vind. Als je gaat kijken naar de prijs voor één kopje koffie van Nespresso, dan betaal je nu ca. 0,35 cent. Voor één kopje koffie van de Saeco, en dan heb ik het over een 100% Arabica gebrande boon, daar betaal je dan maximaal 0,11 cent voor. Een verschil van 0,24 cent voor een kopje koffie waarvan de kwaliteit vergelijkbaar is. Ook hoef ik niet online te bestellen, of naar de Bijenkorf om aan mijn koffie te komen.

Verdiep je eens in de wereld van de koffie, en je zult zien dat je voor een goed kopje koffie echt niet zo veel hoeft te betalen als bij Nespresso. Met een goed kopje koffie bedoel ik dus geen Senseo. Die betaal je nog veel duurder wat mij betreft. Die redt het al helemaal niet bij een goede esspresso.
Maar ja uiteindelijk gaat het er toch om wat je wilt uitgeven voor een kop koffie, en wat je smaak is.
Hoe kom je op die 11 cent? Als we appels met appels gaan vergelijken moet je Nespresso vergelijken met een merk als Illy (of vergelijkbare kwaliteiten uit de koffiespeciaalzaken). Een blik Illy koffie kost ca. 7 euro voor 250 gram. Voor een kopje espresso gebruik je 7 gram koffie. Een kopje koffie kost dus al 20 cent. Een espressomachine die de kwaliteit van een Nespresso aankan kost ook minimaal 300..400 euro (Nespresso machines zijn zo goedkoop omdat de winst met de koffie wordt gemaakt).

En dan heb ik het nog geeneens over de lastiger in geld uit te drukken parameters als versheid van de koffie en het extra onderhoud dat je met gewone espressomachine hebt. Aan het einde van de rit er qua kosten niet zoveel verschil tussen Nespresso en iedere andere goede espresso.

rozemarijntje

idd de machines zijn een stuk goedkoper geworden.
zo ik heb er eentje nog die is van het allerbegin! een mooie digitale chrome van magimix...
die zie je nu niet meer...en ik ben ook elke dag bang dat ie het begeeft?waarom weet ik niet maar goed ...je kan nog steeds alles ervoor kopen hoor bij nespresso.
ontkalken zegt ie ,enz..
dat zie je niet meer bij de nw machines....
en nu kan ik geloof ik 7 goedkope wel hele goedkope machines kopen voor het geld waar ik deze voor heb gekocht ihihiih..

ja en als je het echt heel goedkoop wilt houden dan .....hebben we hier geloof ik ook besproken..vul je hem met De en folie laagje..lekker hoor :D (grapje he)maar ze doen het wel de mensen...

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

GJvdZ schreef:Aan het einde van de rit er qua kosten niet zoveel verschil tussen Nespresso en iedere andere goede espresso.
Ben ik niet met je eens. Aan afschrijving, reiniging en onderhoud (-sbeurten) ben je bij een bonenmachine minder dan 10 ct per kopje kwijt. Voor 20 euro per kilo zijn behoorlijk wat goede, echt lekkere bonen te vinden. Voordeel is ook dat je je dan niet alleen tot de 'veilige' illy hoeft te wenden. Maar ook met de dure illy van 30 per kg kom je dan in totaal op 30 ct/kopje. Ben je nog altijd minstens 5ct per kopje goedkoper uit. Scheelt je zo 100 euro per jaar.

Dus je moet erg je best doen om met een bonenmachine duurder uit te zijn dan met een nespresso.

Gesloten